Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III Grandtour 1.6


Kaziuk

Rekomendowane odpowiedzi

We wtorek poprosiłem o transport samochodu do mechanika (pierwotnie miał być odbiór z ich placu) i wczoraj (środa) otrzymałem info o terminie dostawy 27.10. Dziś (czwartek) już piszą o 5.11 a najlepsze jest to, że facet na infolinii mi beztrosko powiedział, że to się pewnie i tak zmieni, czytaj pewnie wydłuży... To taki tip dla tych, którzy by chcieli tam - w autohero - robić zakupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autohero  ? 

zadatkowałes auto czy zapłaciłeś z góry ? 

Moze byc tak ze dzwonia jeszcze ludzie ogladaja chca kupic i mysla ze zgarna wieksza kase niz Ty im zaproponowałeś :) stad pewnie czasowy poslizg , aczkolwiek to cale autohero czy aaauto to o ......wytrzeć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na szczęście nie komis, gdzie są targi uskuteczniane, bo się nie widzę w roli takiego bazarowego negocjatora. Samochód dziś dojechał na koniec dnia, za to papierów ani widu, ani słychu (jakby dziś wysłali, to już bym miał maila od dpd), a ja muszę się z biurokracją wyrobić do środy. Będzie trzeba się jutro po nie pofatygować osobiście..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa podrzuciłbyś screen jak spolszczyć menu na zegarach w traficu z 2017roku ? 
Udało się kupić na pojedyńczym turbo 1.6dci 120KM z salonu renault z kopenhagi. Przebieg sprawdzony, na blacie 208kkm, ale auto jak nowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki jest ecu licznika ale prawdopodobnie będzie według rysunku poniżej. Na końcu lkiknąć jeszcze niewidoczny na rysunku przycisk "Prise en complete configuration" umieszczony na dole ekranu.

1114623103_licznikTIII.thumb.jpg.81111607e982d0350f47b2554b1472c6.jpg

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Po oględzinach przez mechanika postanowłem zatrzymać samochód, ale mam znowu niejasność. Jak sprawdzić czy mam czujniki ciśnienia w kołach? Mechanik spojrzał na koła i mówi, że nie ma (uznał chyba po czarnych wentylach) - ma rację? W ogłoszeniu było, że takowe czukniki są..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W liczniku nie widzisz wartości ciśnienia w poszczególnych kołach? Kiedyś stosowano kolorowe nakrętki na wentylach, obecnie wszystkie są czarne. Czasem w ogłoszeniach odfajkowują wszystkie dostępne opcje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeklikuję opcje prawą manetką i natrafiam na ciśnienie, to nie ma żadnych wartości, ale dziś w połowie drogi do domu wyskoczył alert SPRAWDŹ CIŚNIENIE W OPONACH (czy jakoś tak) i pojawiił się kluczyk. Faktycznie lewy tył jakby flakowaty - o co kaman? Są te czujniki czy nie? Nie doczytałem jeszcze w instrukcji czy w ten pomiar ciśnienia się jakoś dodatkowo wchodzi?

Btw. manewrowałem dziś na parkingu i przy skręcie kół bez jazdy usłyszałem złowrogie terkotanie - czy to oznacza problem z maglownicą? ?

A poza tym..

Odkrycie mechanika: ponoć podcieka termostat - rzekomo do wymiany w najbliższym czasie. 

Typowa eksploatacja: słaby akumulator, a ze swojej strony zauważyłem duże ranty w przednich tarczach. Zmierzę to suwmiarką z ciekawości. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.10.2021 o 19:10, Kaziuk napisał(a):

Btw. manewrowałem dziś na parkingu i przy skręcie kół bez jazdy usłyszałem złowrogie terkotanie - czy to oznacza problem z maglownicą? ?

Rozwiń  

Raczej z łożyskami MacPersonów do wymiany.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat: w 1.6 jest zintegrowanym z tą plastykową obudową.  Jedyny wymienny element oprócz całości i czujnika temperatury cieczy jest uszczelka.  Jeżeli jest zużyta to olej dostaje się do płynu.  Będą widoczne brązowe tłuste osady w zbiorniczku wyrównawczym. Ot takie unowocześnienie względem MII ph1.

Ciśnienie: Jeżeli jest odczyt w Bar to są czujniki w kołach.

Akumulator: zrobić konserwację mas i klem.

Tarcze: ranty robią się w dzisiejszych czasach już po 20 tys km. Usunąć i polakierować niecierne powierzchnie pamiętając o konserwacji jarzm i zacisków. Płyn hamulcowym też zdałoby się wymienić.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno ewidentnie cieknie spod termostatu, tylko czy sama uszczelka jest do kupienia?

Mech. twierdzi, że się wymienia jakby komplet - termostat z obudową. 

Odczytów ciśnień nie widzę, co sugeruje, że nie ma czujników, tylko skąd w takim razie ten alert by sprawdzić ciśnienie w kołach? ?

 

Jabrze - mniej więcej kojarzę strzały z mcphersonów i to raczej nie to.

No cóż, teoretycznie mam rok gwarancji (na tego typu elementy w każdym razie), więc zobaczymy co będzie dalej...

 

Poza tym nie wiem czy ja jeszcze tego samochidu nie rozgryzłem (albo zbyt łagodnie go traktuję), czy on jest bardziej wołowaty od punto 2 (60 km, ok. 15 do setki) z gazem..? Po chwilowej przesiadce stare punto sprawia wrażenie torpedy ?

Edytowane przez Kaziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka: https://www.iparts.pl/czesc/uszczelka-korpus-termostatu-elring-364670,0-10-364670-1347254.html#100096

Mechanik dobrze mówi bo termostat ma swoje lata a tak zrobisz dobrze od razu. Wymienił bym również płyn  - na oryginalny.

Czujniki - niech pomogą koledzy co te auta mają.

Samochody 8 zaworowe zawsze są zrywniejsze bo ich maksymalny moment obrotowy jest dużo niżej niż w 16. Do tego są to stare samochody o masie dużo niższej niż 1 tona.  Meganka waży powyżej 1,2 t. Jak jeszcze do tego zmienne fazy nie pracują jak powinny to mamy muła bagiennego z butlą gazu w bagażniku.  Dopiero jak się rozpędzi to jedzie.  Trzeba się przyzwyczaić do tego że się ostatnim rusza że świateł, ale jak wrzucisz 4 to zaczynasz już dobrze jechać. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!