Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak iskry


Rirju

Rekomendowane odpowiedzi

Część, jadąc dziś autem 20km po mieście nagle zgasło nie dając wcześniej żadnych oznak. Auto ma zainstalowane LPG i na nim jeździ. Wywaliło check skontroluje układ wtrysku paliwa, dodatkowy błędy odczytane za pomocą elm załączone na zdjęciu. Auto nie odpala ani na lpg ani na benzynie. Sprawdziłem czy jest iskra na świecach i nie ma na żadnej, zamieniając cewki, świece. Dodatkowo był przepalony bezpiecznik cewek 1-4 (f21 ze skrzynki bezpieczników pod maską). Wymiana nic nie dała. 

Spotkał się ktoś z podobnym problemem, albo może wie gdzie jest jakiś moduł zapłonowy. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny. 

Screenshot_2021-05-08-15-41-20-315_com.ovz.carscanner.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalony bezpiecznik to zwarcie plusa do masy. Ten sam plus zasila grzałki sond lambda cewki, wtryskiwacze, zawór zmiennych faz, elektrozawór pochłaniacza par paliwa.
Sterownik jest pod maską silnika. Dodatkowo sprawdź bezpiecznik od instalacji LPG. Po

Po

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa działa? Mi jak zjarała się pompa to nie było iskry i kręcił jakby nie było kompresji. Na gazie i na benzynie zero reakcji. Okazało się, że bezpiecznik od pompy byl zjarany i za każdym razem jak go wymieniałem to się palił. Winna była pompa którą robiła zwarcie. Po odpięciu pompy i wymianie bezpiecznika, auto odpaliło na gazie. Insgalacja gazowa widocznie miała coś z tym wspólnego. Sprawdź u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rirju napisał:

Dodatkowo był przepalony bezpiecznik cewek 1-4 (f21 ze skrzynki bezpieczników pod maską). Wymiana nic nie dała

Sprawdziłeś czy powtórnie go nie spaliło? Czy do cewek dochodzi 12 V na pomarańczowych przewodach po włączeniu zapłonu?

Moduł zapłonowy to sterownik silnika i jest pod maską. Błąd P0606 sugeruje usterkę sterownika ale to może być związane z brakiem zasilania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra udało sie, dzięki za pomoc. Temat ogarnięty. Tak jak pisaliście winowajcą jest pompa paliwa. Bezpiecznik przepalony, po odpięciu pompy i wymianie bezpiecznika odpalił na gazie. Teraz tylko zajrzeć do pompy a z lenistwa pewnie tylko wymienić i dopiero zbadać co padło. Dla informacji jeszcze podam że check sondy był już przed. Mam sondę na dystansie, więc albo kata nima, albo niesprawny. Sonda nowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa tylko do wymiany bo zatarta i robi zwarcie. Pewnie rezerwa była? Ja miałem paliwko w baku, a i tak miałem taką samą sytuacje jak Ty. Tylko 600km od domu i nie wiedziałem co się działo. Auto do domu na lawecie... źle to wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Paliwa było mało, przed trasa miałem jedna kreskę powyżej rezerwy. Po 1200km w trasie i 30 w mieście padła pompa. Szwankuje emulator poziomu paliwa, więc mogłem przegapić rezerwę. Teraz zalałem 3/4 i kontroluje częściej. Naszczescie pompa używana 40zl, a w razie takiej sytuacji wiem co zrobić żeby mnie to w trasie nie zaskoczyło. Pozdrawiam. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć Wszystkim, 

 

mam problem z odpaleniem samochodu. Muszę strescic sytuację od czego się zaczęło bo może będzie coś pomocne: od około miesiąca miałem utrudniony rozruch po dłuższym np. nocnym postoju jednakże zawsze za pierwszy raz odpalał. Zakręciłem LPG i sytuacja się poprawiła także obstawiałem wtryskiwacze gazowe lub reduktor. Aby wykluczyć reduktor odkręciłem wężyk z kolektora dolotowego czy nie tłoczy gazu wzbogacając mieszankę. W między czasie musiałem pilnie odjechać z miejsca parkingowego i oczywiście zapomniałem wkręcić wężyk do dolotu. Samochód odpalił z trudem i po chwili zgasł. Przypomniałem sobie o wężyku więc go wkręciłem ale już samochód więcej nie dał rady odpalić. 

 

Wykonałem szereg czynności aby wykluczyć co mogę tj:

- wykręciłem świece, były zalane więc kupiłem nowe oraz odczekałem przed wkręceniem aby wyparowało paliwo z cylindrów 

- wyczyściłem czujnik wałka rozrządu 

- podmieniłem na inny używany ale oryginalny (ten sam nr) czujnik wału 

- odłączyłem akumulator na około 30 min 

- sprawdziłem bezpiecznik 21 w komorze silnika, profilaktycznie go wymieniłem ale nie był spalony 

 

Ogólnie po włożeniu karty słychać że pompa paliwa tłoczy, ogólnie już trochę rozładowałem akumulator. Wciśnięcie pedału gazu nic nie zmienia, słychać że uchyla się przepustnica oraz widać to na ELMIE. 

 

Odłączyłem pompe paliwa chcąc odpalić na samym gazie ale nie udało się. Po sprawdzeniu powyższych podpiąłem świece do cewek, okazało się że w ogóle nie ma iskry na żadnej ze świec. 

 

Próbując rozruchu silnika z podłączonym elmem i torque program nie wskazuje prędkości obrotowej silnika, nie wiem czy to prawidłowa sytuacja tzn. podczas rozruchu nie jest ona nigdy przekazywana czy może to oznaczać że jednak czujnik położenia wału jest uszkodzony? 

 

Jestem pod ścianą bo w poniedziałek miałem wyjechać na urlop a wyszło jak wyszło. Jeżeli przychodzi Wam coś jeszcze do głowy co mogę sprawdzić samodzielnie proszę o sugestie. 

 

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze czy czujnik położenia wału w formie półksiężyca u mnie występuje? W specyfikacji tego typu czujnika widziałem że jest on dedykowany do wersji 101 km a ja mam silnik 110 km z kzfr, do tej pory przeczyściłem czujnik wału mocowany na jedną śrubę M10 znajdujący się w linii prostej pod przepustnicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc czyszczenie i podmiana na inny używany nie pomogły. Jutro postaram się zorganizować nowy, widziałem dostępne z Delphi oraz VDO. W którymś z wątków czytałem że brak wskazania prędkości obrotowej silnika  w torque podczas uruchamiania silnika sugeruje ten czujnik z drugiej zaś strony dziwne ze padł on tak po prostu. Może jakiś bezpiecznik jest jeszcze konieczny do sprawdzenia? 

 

Słuchajcie, wymieniłem czujnik wału na oryginalny VDO ale nic to nie dało za to zwróciłem uwagę na podciśnienie w kolektorze dolotowym. Wg torque wynosi ono non stop 99 kpa. Wiem że na rozgrzanym to okolice 32 kpa więc czy nie jest uszkodzony map sensor? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zajrzeć do przekaźników UPC - może jest tam zielono;

  - sprawdzić wtyczkę czujnika położenia wału,

  - oporność sprawnego czujnik wału to ; 200 -270 ohm,

  - czy dochodzi do niego napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmę się dzisiaj sprawdzeniem UPC i napięcia w kostce czujnika. Wczoraj po wyjęciu map sensora w środku wyglądał jak to pokazuje zdjęcie tzn jakaś blaszka wewnątrz odchylona i zielony plastik? To jest jego prawidłowy wygląd? 

20220712_065134.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!