Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie doładowania turbiny - 1.9DCI F9Q-872 131KM Megane 3 2009


zonee

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, zonee napisał:

PS. Mój mechanik mówi, że jak nie przepływomierz i nie N75 (egr aslepiony) to zostaje ;

  - samo turbo (ale ono dobija ładnie do zadanego ciśnienia tylko lekko późno wstaje)

  - albo jeszcze intercooler zawalony do czyszczenia. Ma to sens waszym zdaniem ?

 

Sprawdzić czy gruszka chodzi lekko a tzw; kierownice turbiny nie są zasyfione,

Dodatkowo, bardzo dużo zależy od czujnik ciśnienia w układzie ssącym, który ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ;

     a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny;  

     d/ na elektrozawór  egr,

 

Zazwyczaj błąd tego czujnika polega na;

      - jego nieszczelności montażu, ( przeczyściłem głowicę,  uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym,

         wymieniłem oring, przeczyściłem styki wtyczki),

      - zaśniedziałych stykach wtyczki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Co zrobiłem:

- EGR zaślepiony - nie ma błędów i tak zostawiam

- przepływomierz podmieniony na nowy oryginał - pomiary takie same jak na starym

- N75 podmieniony na nowy, potem używany - pomiary takie same jak na starym 

- filtry powietrza nowe

- mechanik sprawdził - gruszka chodzi płynnie

- paliwo i ciśnienie na listwie chyba ok (ale zerknijcie na pomiary)

- odma wymieniona na nową - wraz z przewodami

- auto przeganiane parę razy

- poczyściłem wtryski dodatkami

Obstawialiśmy, że intercooler (bo miał zacieki oleju z jednej strony). Umyłem go i nie pokazuje się więcej olej. Poczekałem na temperatury rzędy 6 stopni, a nie 26 stopni !

Pomiar 1 - przy 6 stopniach na zewnątrz, silnik rozgrzany (dalej brakuje mu powietrza):

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/61819120368c690008cc36fa

Pomiar 2:

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/618192414aaf9e00093e41a0

Przy ciśnieniu powyżej 2400 mbar brakuje powietrza, aczkolwiek ciśnienie doładowania względem oczekiwanego przez silnik jest ok (czy nie powinien żądać więcej). Już nie wiem czego szukać. Bo intercooler wykluczam przy niższej temperaturze (pierwsze pomiary przy 26C a te przy 6C). Powyżej 2430 mbar POTRZEBUJE WIĘCEJ POWIETRZA A POWIETRZE SPADA, MIMO IŻ ZALECANE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA POKRYWA SIĘ Z OCZEKIWANYM !

Co teraz sprawdzamy ?

 

PS. zmieniałem po kupnie termostat. Oryginalny otwierał sie przy 81C, przez co auto temperaturę roboczą utrzymywało na 77C .... nowy termostat otwiera się przy 91C a temperatura robocza teraz to 88C. Czy silnik przez to może stracić sprawność, bądź mieć spadki wydajności objawiające się tymi brakami powietrza  ?

 

 

 

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
7 godzin temu, Pszemek napisał:

finalnie

Niestety nie - powymieniałem wszystko i nic to nie dało. Zrobił bym jeszcze test przy -7 czy napewno intercooler nie jest zasyfiony ale ślisko na drodze a przy +7 było tak samo. Orginalne pomiary przy +25.

 

Powiedz mi lepiej jak ci się grzeje ten silnik ! Ja potrafie przejechać 15km do 2000-2500 obrotów i ledwo 75 stopni dobija przy -7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przepraszam ,że po tak długim czasie ale w zeszłym roku już się poddałem. Jednak znowu wracam do tematu. U mnie część dolotu idąca od turbo do intercoolera jest nowa zresztą sam intercooler też i to nic nie zmieniło. Położyłem już nawet dwa nowe oryginalne  wtryskiwacze na 2 i 3 cyl. i to też nic nie zmieniło. Jeśli chodzi o nagrzewanie się to u mnie dochodzi do 87stopni po około 6km przy temperaturze zewnętrznej około 0 stopni. Sprawdzałem tak na wyczucie czy wąż za termostatem nie robi się ciepły po odpaleniu silnika kiedy termostat powinien być zamknięty i teoretycznie jest ok. W moim przypadku jeśli termostat nie trzyma to w bardzo małym stopniu.

Edytowane przez Pszemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Pszemek napisał:

87stopni po około 6km

A jaki masz styl jazdy ? Na jakich obrotach wyciągasz te 87 C w 6 kilometrów ? Ja mam niestety odcinkowy pomiar na trasie i przy 2000 obrotów nawet 15 km i ledwo 75 dobija przy 0C na zewnątrz. Termostat i czujnik wymieniane rok po zakupie i mam tak samo na starych i nowych częściach wiec, są ok.

 

A z turbo teraz ja się poddałem, bo już nie mam pomysłów. Może samo turbo już się pomału kończy albo jesteśmy przewrażliwieni bądź ten typ tak ma :). Sam już nie wiem, przydałoby się tu więcej osób z tym konkretnie silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie od odpalenia przez pierwszy km jeżdżę do 2tyś. później 2,5 do 3. Ciekawostka jest taka, że osiągam maksymalna temperaturę w około 6km jednak jeżdżąc po mieście jeśli od razu wyjeżdżam na trasę poza miastem to trwa to dłużej co sugerowało by, że jednak termostat nie jest ok. W firmie mamy lagunę II fl z tym silnikiem i w niej jest podobnie także temat termostatu odpuściłem. Problem w tym, że w ww. lagunie jest lepsza reakcja na gaz mimo ze jest w serii i ma około 350tysiecy przebiegu na oryginalnym osprzęcie. Co więcej Laguna ostatnie 200 tysięcy przejeździła głównie na odcinkach 3 do max 10km i 2-3 razy w roku trasa 800km i kompletnie nic się z tym autem nie dzieje chociaż na takich odcinkach egr i turbo już dawno powinno się skończyć. Co do meganki wyrzuciło mi ostatnio błąd df 065 i nie mogę go rozkodować. Wcześniej wyrzuciło błąd df 062 czyli wypadanie zapłonu na cyl.2 stąd wymiana wtryskiwaczy na 2 i 3 cylindrze. poza ogarnięciem błędu df 065 w najbliższych tygodniach wymienię  dwa pozostałe wtryski na nowe podmienię przepływomierz i zawór sterowania geometrią turbo. dam znać czy coś z tego przyniosło efekt. Jeśli nic z powyższych nie poprawi dynamiki tego auta jadę na hamownie zweryfikować czy trzyma serie bo może faktycznie tak ma być. Mógłbyś się pochwalić jak u ciebie wygląda realne spalanie po mieści na odcinkach 3-8km? U mnie na chwilę obecna wychodzi 9.4litra.

Edytowane przez Pszemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pszemek napisał:

2tyś. później 2,5 do 3

 

To chyba podobnie. Ja do 50C nie przekraczam 2tys obr., dopiero po 50C daje mu do 2,5-3tys obr. (w sumie nawet jak bym chciał, to przez odcinkowy pomiar mogę pomarzyć). Dodatkowo mam ogrzewanie na 18C w kabinie ustawione (też swoje zabiera) - zauważyłem że jak się  jedzie z około 2300-2900 obr/min. to grzeje się dobrze i w miarę szybko, ale jadąc np. w korku z rana w zakresie 1500-2000 obr/min nie ma szans go rozgrzać. Ale termostaty dwa sprawdzone i czujniki temp. wiec tak musi być widocznie.

 

Co do spalania: https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/97466

Przebieg mam ok: 152.000 km

 

Spalanie w mieście to masakra jak się tylko dynamicznie jeździ, a nie jak dziadek to byle dodanie gazu i "aktualne spalanie - 15-20l/100km". Ale jak delikatnie jezdzisz, rozpedzasz auto i podtrzymujesz jego prędkość, to już spalanie się normuje do 4-7l/100km. Mnie trasa trochę ratuje wiec średnie spalanie mam nawet ok: latem z 6,1l/100km a zima 7l/100km.

Rano jak jadę w korku na zimnym silniku około 1500-2000 obr/min to tylko przy rozpędzaniu (praca gazu w zakresie 1,5k-2k obr./min) mam z 8-9l/100km a jak już jadę ok. 40-50km/h podtrzymując tylko prędkość to z 3-5l/100km (dlatego rozgrzać nie mogę hehe). Generalnie z tym silnikiem zauważyłem, że trzeba go rozpędzić i zluzować nogę z gazu na podtrzymanie prędkości inaczej pali jak smok. Tak samo to działa w sumie przy każdej prędkości i obrotach, rozpedzasz do zadanej prędkości i luzujesz na podtrzymanie inaczej to 9,4l/100km jest bardzo realne do uzyskania.

 

PS. Koniecznie daj znać jak uda ci się cos ustalić z tym muleniem turbo i rozumiem, że też masz braki powietrza po osiągnięciu 2,4bar (bo ja jeszcze podejrzewam ze może któryś wąż już na łączeniu przy 2,4 bar puszcza lekko powietrze stad braki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te turbo dmucha 1.4 bara i i u mnie i u ciebie jest podobnie ja upatrywał bym bardziej przyczyny w sterowaniu turbo niż zbyt niskim ciśnieniu doładowania. Generalnie wcześniej jeździłem vagiem też 1.9 i przy o wiele bardziej dynamicznym stylu jazdy palił mi w mieście do 6,5 litra zima i max 5,1 litra w trasie ale przy prędkościach 160-180km/h. Meganka niestety pali w trasie 6litrów przy prędkości około 120km/h. Rano założyłem używany oryginalny przepływomierz i po przejechaniu dopiero około 30km spalanie spadło o prawie litr ale to jeszcze za wcześnie żeby się zacząć cieszyć z poprawy. Jeśli chodzi o dynamikę to jakby odrobinę płynniej przyspiesza i zakres obrotów od 2 tys w górę minimalnie się poprawił ale to naprawdę minimalnie albo efekt placebo. Pojeżdżę dłużej i zobaczę co przyniosą testy długofalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, zonee napisał:

Ja mam niestety odcinkowy pomiar na trasie i przy 2000 obrotów nawet 15 km i ledwo 75 dobija przy 0C na zewnątrz.

Termostat i czujnik wymieniane rok po zakupie i mam tak samo na starych i nowych częściach wiec, są ok.

Czy są aktywne grzałki nurkowe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

grzałki nurkowe

Jak mi powiesz jak to sprawdzić PyClip (na Android) to podłącze i sprawdzę, ale nie wiem która sekcja. Albo podjadę do mechanika, lecz wolę PyClip.

Już się pogubiłem i myślałem ze u mnie ich nie ma -- czytając po forach.

4 godziny temu, Pszemek napisał:

dmucha 1.4 bara

No tak 1.4 bar i około 1bar ciśnienie atmosferyczne. 

 

4 godziny temu, Pszemek napisał:

założyłem używany oryginalny przepływomierz

Ja też wymieniałem na chwilę na nowy org. ale efekt był ten sam na wykresach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przepływomierza i przejechaniu około 70km po mieście spalanie z 9,4spadło poniżej 8. Dynamika minimalnie lepsza. Wymienię jeszcze wtryski na dwóch cylindrach co by kpl. był nowy Ori. Później aby nie pchać dalej kasy jadę na hamownie i zobaczę czy to trzyma serię. Może zamiast wymieniać połowę osprzętu prościej będzie zrobić mapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pszemek napisał:

9,4spadło poniżej 8

 

Mówisz o średnim spalaniu ? Jak 8 to juz całkiem dobrze. 

Ja od zawsze leje co 2-3k dodatek STP do wtrysków ten słabszy i po 120k ten mocniejszy raz na jakiś czas.

Z mapą sam już się zastanawiałem, ale na razie czasu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pszemek napisał:

Może zamiast wymieniać połowę osprzętu prościej będzie zrobić mapę.

Doskonale wiesz, że to nie prawda. Jak tuner stwierdzi, że się nie nadaje ( 1 pomiar ) to odstępuje, żeby nie mieć z Tobą kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jabrze napisał:

Jak tuner stwierdzi, że się nie nadaje ( 1 pomiar ) to odstępuje, żeby nie mieć z Tobą kłopotów.

To prawda ale przynajmniej będę pewny czy seria jest czy nie a po drugie jak już auto stanie na rolkach to może prościej będzie ogarnąć co go boli po przebiegu momentu i mocy. Na tą chwilę jest spoko, chociaż to drugi dzień na innej przepływce. Kolejne kilkadziesiąt km przejechane spalanie utrzymuje się wg. Komputera poniżej 8 a dynamika z całą pewnością minimalnie się poprawiła. Jak w końcu ogarnę temat hamowni to wrzucę wykres. Jak baza będzie dobra to odrazu zechce wystroić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!