Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długo kręci/nie odpala na benzynie


yoggie

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, dominik0904 napisał:

A co powoduje wypadanie zaplonu np.cewka lub swieca

Na ktorym cylindrze jest problem

Czyli na 2 cylindrze wymienic swiece i cewke ewentualnie przewód do swiecy

W tym aucie nie ma przewodów do świec. Przyczyną wypadanie zapłonów może być zbyt duży odstęp elektrod świec zapłonowych - czyli wypalone, do wymiany.

Błędy mają status Current czyli są aktualne.

Zacznij od świec - odstęp 0,7 mm dla podstawowych świec, 0,9 dla irydowych.

Pamiętaj: cewki pracują w układzie 1-4 i 2-3 co oznacza, że wymieniamy parami. Uszkodzenie jednej z pary wpływa na pracę drugiej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz pogrubioną czcionkę.

Taki objaw może wskazywać na koniec rozrusznika - auto ma słuszny wiek i przebieg. Następny może być alternator.

 

Zatkane odpływy na podszybiu - zdemontować wycieraczki, przetkać. Od strony pasażera jest koło ABS, od strony kierowcy kończy się pod nadkolem

10 godzin temu, dominik0904 napisał:

Jak kupilem samochod to nie dzialaly szyby przednie i jedna tylna czy to moze byc spowodowane woda pod nogami pasazera?

Może być zatkany odpływ z klimy. Jest nad katalizatorem, od spodu auta.

Wg. mnie woda w schowku nie ma związku z niedziałaniem szyb - spalone Temiki przy silnkach napędów szyb, mogą być nie sprawne przyciski.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to krecil jakby byl slaby akumulator az do wczoraj nagle nie umial krecic i wtedy poruszalem kartom nagle zaczal krecic az do rana teraz juz nic nie pomaga tylko stuk slychac. Wszystko sie sypie nagle dobrze ze mam warsztat z kanalem i jakies pojecie bo z zawodu jestem mechanikiem ale w zawodzie kierowcy pracuje cale zycie.

3lata temu w audi a 4 miamem wypadanie zaplonu 1i3 chyba to wymienilem swiece nastepnie przewody i na koncu cewke zespolona delfi chyba wtedy ustalo wypadanie az nagle w niedziele znowu wypadl zaplon po czym w poniedzialek rano audi sie spalilo gdy pod firma zaparkowalem

20190617_143725.jpg

O dzieki jutro to sprawdze i przetkam.

A co z kompresja slaba napisales

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

10 godzin temu, jabrze napisał:

Lub słaba kompresja.

Co za kompresja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz chcialem dziur w podlodze szukac jutro. Ale to jest glupie ze woda potrafi do kabiny wlac sie i to tyle.

Klima wode odprowadza dobrze bo widze jak kapie tak wiec bedzie to podszybie winne

Teraz mi samochod nie kreci rozrusznikiem tylko pyka a poza tym nie mam przyrządu do sprawdzania cisnienia

 

Chyba znalazłem przyczyne dlaczego rozrusznik nie kreci jest przerwany lut w pilocie.

To moze byc przyczyną? Bo przed wczoraj gdy szwamkowalo zapalanie to kluczyk docidnalem i, bylo ok przez reszte dnia.

IMG_20210827_061628.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

 

Wykrecilem rozrusznik valeo bo okazalo sie ze jest elektromagnez uwalony, czekam do poniedzialku za nowym oryginal za 70zl.

 

Czy musze wykonac jakies przyuczenie i co to takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tydzien temu zapalił sie u mnie żółty silniczek, zczytalem bledy za pomoca torque i okazalo sie ze nie ma juz trzech wczesniejszych błędów ktorych nie umialem skasować tj.

P0300

P0302

P0313

teraz pojawil sie nowy błąd

P0420-Układ napedowy

Catalyst System Efficiency Below Threshold

(Bank 1)

Ten błąd udało mi sie skasowac nawet silniczek przestał swiecic na desce rozdzielczej po tygodniu gdy zrobilem 300km na raz to znowu wyskoczył ten sam blad a odziwo tamte bledy o cewce na drugim tłoku juz nie wyskakuja tak przez caly tydzien nie bylo żadnego bledu.

Czy ten błąd swiadczy o wymianie katalizatora?IMG_20210911_220305.thumb.png.a11cc929ce08368f3652b2c8829a4289.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie. Może też świadczyć o regulacji LPG. 

Na początek spróbuj zainstalować emulator (tulejkę) pod sondę. Na początek z dziurką 1mm. Jeśli będzie pojawiał się wtedy inny błąd to będziesz musiał ją rozwiercić.

Zawsze możesz też kupić tulejkę z regulowanym otworem śrubką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dominik0904 napisał:

P0420-Układ napedowy

   - Czy ten błąd swiadczy o wymianie katalizatora?

Katalizator nie działa prawidłowo; 

   - Świadczy o marnej kondycji ogólnej układów silnika, szczególnie;    

        -  wtryskiwacze paliwa

        -  świece zapłonowe, cewki ,

        -  sondy lambda,

        -  brudny filtr powietrza, syfiaste paliwo,

        -  czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika,

        -  nieszczelności układu wydechowego, łącznika elastycznego przed katalizatorem,

        -  niewłaściwie ustawiony rozrząd,

        -  uszkodzenie modułu sterującego silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co napisał Andrzej-2010 jest prawdą.

Świece i cewki do sprawdzenia. Najlepiej wymienić na Denso. Najważniejszy ten drugi cylinder.

Jeżeli błąd tylko na gazie się pojawia to dodatkowo kontrola sprawności instalacji lpg w tym test wtryskiwaczy- jakie korekty wyliczy sterownik lpg zwłaszcza dla drugiego cylindra - najprawdopodobniej regeneracja/wymiana wtryskiwaczy. 

Błąd sondy lambda: sonda może wymagać wymiany ale o tym zadecydują przebiegi pracy drugiej sondy na wolnych obrotach.
 Ostatecznym rozwiązaniem może być to co proponuję Kol. @CzechuXX
 

Nie idź drogą skrótu- emulator bo może się to zakończyć uszczelką/głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!