Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długo kręci/nie odpala na benzynie


yoggie

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.07.2021 o 21:44, jabrze napisał:

Sprawdź prąd pobierany przez pompę. Powinno być ok 3A. 

dzisiaj patrze 11,6v na pompie i zaczela chodzic, co moze powodowac ze raz mam 10,5, a raz 11,6? jak zmierzyc prad pobierany przez pompe? szeregowo dac miernik na pin +12v od wtyczki i na mase wtyczki czy do gniazda?

:lapka:

Regulamin Forum się kłania :!: pkt 5.6 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną są spadki napięć na złączach. Trzy miejsca do czyszczenia kontaktem. Prąd można zmierzyć na bezpieczniku w UPC po jego wyciągnięciu i włączeniu w to miejsce amperomierza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. podepne sie pod ten wontek ponieważ mam ten sam problem co ty od niedzieli. t.z z odpalaniem bo pompki paliwa jeszcze nie sprawdzalem.

Mam silnik 1.4 16v x lpg 10 letnim samochod kest z 2003r meganka oczywiscie. Kupilem ja 2 tygodnie temu i zrobilem nia 4 tys. km bez wiekszych problemow choc na poczatku przykuło moja uwage odpalanie.

zauważyłem ze lepij jest gasic silnik na wylaczonym gazie bo wtedy po zapaleniu ruwno pracuje i nie zdaża sie sytuacja ze zgasnie gdyz z wlaczonym gazem czasem wymagal przygazowania po uruchomieni. Wtedy dopiero po przelaczeniu sie na gaz obroty byly prawidlowe.

gdy pierwszy raz nie chcial mi ofpalic to po kilku prubach w czasie krecenia rozrusznikiem wcisnalem guziczek od wlaczania gazu wtedy odrazu odpali pomimo tego ze i tak silnik pracowal na benzynie bo byl przecież zimny jeszcze. W tej chwili po prostu zawsze gasze go na gazie wtedy odpala mi bez pilowania przez kilka minut wystarcza mu 6 sekund max.

WRaz z kolegom mechanikiem pomyslelismy nad tym problemem i doszlismy do wniosku ze w momencie nacisniecia guzika od lpg musial dostac dawke paliwa dlatego zapalil czyli albo wtedy idzie prawidlowy prond na pompke albo cos zawur przycina ktory steruje czy jedzie na gazie czy benzynie. Pamietam ze we wtorek po odpaleniu na benzynie pomimo tego ze zapalil na tyk po 22godzinach stania na parkingu, gdy stanąlem po przejechaniu 100metrow ibroty bardzo byly nie rowne alowaly tak zeprawie przygasal wyedy gaz zalaczylem i bylo ok.

licze na to ze rozwiazesz ten problem i opiszesz co mam zrobic ze swoim bo jak zjade z trasy na weekend to chcialbym szybko napraeic ta usterke i na balety gdzies uderzyć sie troche odchamic itp

ZApomnialem dodac ze 3 razy pojawila mi sie żółta kontrolka silniczka raz bylo dwa dni a pozniej pojawila sie az samochod nie ostygl np. w nocy bi stojac na skoncu po odpaleniu znow swiecila.

byc mozeod wysokich temperator gdzies ten czarny wezyk doprowadzajacy paliwo z baku sie rozszczelnia!?

 

:lapka:

Regulamin Forum się kłania :!: pkt 5.6, 5.8 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to reduktor przepuszcza gaz np do kolektora ssącego i próbujesz odpalić auto na gazie i benzynie. To bym sprawdził w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dominik0904 napisał:

3 razy pojawila mi sie żółta kontrolka silniczka

1/ Zakręć gaz na butli;

    - pojeździj na samej benzynie,

    - obserwuj,

2/ Instalacja LPG do generalnego przeglądu,

3/ Wymień świece,

4/ Zadbaj aby świece i cewki zawsze były czyste i suche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zapomniałem jeszcze dodac ze jakos tydzien temu we wtorek zaswiecila sie żółta kontrolka silniczka co chyba oznacza  ze pojawil sie jakiś błąd, problem ktory zostal wycbwycony przez komputer. Nastepnego dnia gdy wieczorem zrobili sie trochehlodniej blad nagle przestal swiecic. Pozniej przez tydzien zaswiecil sie jeszcze dwa razy z czego raz wyskoczyl gdy byl upal i saamocbud stal na sloncu.???

 

:lapka:

Regulamin Forum się kłania :!: pkt 5.6, 5.8 - Prezes

 

Wtedy gdy pojawila sie ta żółta kontrolka silniczka zauważyłem ze samochód lepiej pracuje gdy jest na benzynie naset wtedy gdy jest jeszcze zimny ( obroty sa rone nie faluja u nie skacza ) Gdy kawalek sie przejechalem to sam wlaczylem zawsze z L.P.G. i Mialem pewnosc Z nie bedzie zadnych zastrzezen co do pracy silnikia na gazie. Starałem sie zawsze pilnowac by samochud przed zaszeniem pracowal na benzynie, L.P.G. zawsze wylaczalem guziczkiem. W ostatnią Niedziele rano gdy samochod stal nieodpalany  przez około 6 godzin  zaskoczylo mnie gdy zaczął krecic rozrusznikiem jak by krece nie mialo  mieć konca. Po czwartym podejsciem postanowilem w trakcie krecenia rozrysznikiem zalaczyc mu insalacje l.p.g. to zaskutkowalo. Momentalnym odpaleniem silnika. NIESTETY PROBLEM JEST DO DZIS TYLKO GDY AUTO STOI POL DNIA TO BYWAE ODPALA NA BENZYNIE A TAK GDY L.P.G. JEST W GOTOWOSCI TO PO KILKU SEKUNDACH KRECENIA ODPALA I PO ZAGRZANTGIVTU ZACZYNA.PRACOWAC NA gAZIE CHOC PRACA silnika nie brzmi rowno tylko przygasa

 

Przegladajac internet w piszukiwaniu odpowiedzi nie natknolem sie na tego typu problem w Megane 2 1.4 ktory wyjasnial by to dziwne zachowanie mojego L.P.G  wozidła lecz teraz widze ze ten sam problem ma praktycznie kazde auto w gazie wie to musi byc wina instalacji gazowej. Musze do gazomena podjechac by mi to napraw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakręceniu butli trzeba jeszcze wypalić gaz z przewodów.

 

Prawdopodobnie masz LPG rozregulowany i dlatego błędy na blacie. Przez to też może być problem na benzynie ponieważ jak zimny to chodzi w OL i wtedy bierze wartości wyuczone na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony reduktor- zakręcenie butli to wykarze.  Dodatkowo może lać jeden z wtryskiwacze gazu. Z układem benzyny też co może być nie tak- pompa benzyny, lejacy wtrysk. Na chwilę obecną dużo jest niewiadomych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.08.2021 o 20:55, CzechuXX napisał:

Papuga :?:

O jakich błedach mowa? 

Ogolnie to u mnie za bardzo nie było czasu na dokladna diagnoze, jedyne co udało mi sie sprawdzic to zakrecenie butli z gazemgazem wykazało brak jakichkolwiek problemow z odpalaniem silnika.

Jakies dwa dni jezdzilem z zakrecona butla. 

Teraz jeżdżę z zakręconą od ponad tygodnia i moze dwa razy mial delikatny problem z odpaleniem, co innego bylo by gdybym mial wylaczony gaz przed zgaszeniem silnika. Wtedy bym kręcił i kręcił.

Przez weekend zrobilem okolo 1000km. I dopiero na ostatnich 100km zaświeciła mi się żółta kontrolka z silnikiem. Przejechalem wtedy nim jakieś 400km bez zaczymywania. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu musialem depnąć gazu bo silnik bez tego odrazu gasł.

 

:lapka:

Regulamin Forum się kłania :!: pkt 5.6, 5.9 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Długo kręci/nie odpala na benzynie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!