Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dużo za wysokie spalanie w Megane IV GT 205


pawka_4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno zostałem (nie)szczęśliwym posiadaczem Megane IV GT 1.6. 205km.

Auto (jak to u nas w PL) sprowadzone i powypadkowe, użytkowane w kraju 8 miesięcy (bo sprowadzone z myślą o sprzedaży oczywiście).

Auto się spodobało, nie było się za bardzo do czego przyczepić ani wizualnie ani mechanicznie (na tyle co szło zobaczyć w 3 osoby).

I tu zaczęły się problemy.

Po kupnie zwróciłem uwagę na co chwilę pusty bak mimo, że nie katowałem auta. Ba, zacząłem nawet uprawiać eco-drive żeby zobaczyć, że "na pewno nie jest tak źle, pewnie mi się wydaje".

Zacząłem też patrzeć na filmiki na YT:

 

i zauważyłem,że dla wszystkich ww. pomiarów (robionych na dystansie 10km+) spalanie to 7-7.8L. Zrobiłem takie same testy wielokrotnie (naprawdę wielokrotnie, w wielu kierunkach żeby wykluczyć działanie wiatru, jazdy pod górkę itp. Oczywiście tylko na tempomacie żeby ograniczyć wpływ człowieka) u mnie i tylko raz udało mi się zejść <9L. A zwykle kręci się to ok. 9.5L na 100km. Więc wychodzi jak nic 2L (!!!) za dużo. W trasie poza autostradami przy maxymalnym ecodrivingu moge osiagnac 7.0-7,5L na 100km. I to przy takim eco drivingu gdzie ręcznie wrzucam biegi wyżej żeby ograniczyć obroty. Mówimy tu o jeździe krajówkami i powiatówkami, gdzie co chwilę jadę 60kmh na 6 biegu :) 

Następnie zauważyłem drugą rzecz, choć jest to mocno subiektywne i być może się mylę. Ale przeglądając filmiki z v-max dla Megane IV GT to widzę, że auto nawet przy 180-190km/h "żyje". Natomiast moje wygląda słabiej, a powyżej 200km/h w zasadzie niewiele się dzieje. Osiągnięcie 220-230 to już trzebaby miec parę km przed sobą żeby osiągnąć. Do 100km/h nie odczuwam tego, ale to też subiektywne - bo jak ocenić czy auto robi setkę w ok. 7s czy może 7.8s np.? :) Trzebaby mieć sprzęt do pomiaru niestety.

I trzecia rzecz - zauważyłem, że na postoju, czy to na hamulcu nożnym czy ręcznym czy pozycji P w skrzyni, obroty delikatnie falują. Na oko o jakieś 50-80 obrotów. Ale jest to wyczuwalne na siedzeniu i czuć minimalne poszarpywanie czasami.

 

Tak więc najpierw włożyłem swojego starego ELM'a OBD zeby zaczytać błędy - efekt? Zero błędów.

Następny krok to wizyta w salonie Renault i zostawienie auta na diagnozę.

Diagnoza okazała się niemal jak wyrok. Skrzynia jest z innym nr VIN niż moje auto. Choć serwisanci twierdzą, że to nie powinnno być przyczyną wyższego spalania, bo na 7 biegu przy 140km'h mam też 3100 obrotów jak inne Megane GT. Więc przełożenia w skrzyni wydają się być OK.

Niestety, oprócz powyższej diagnozy dowiedziałem się też, że ze skrzyni cieknie olej (!!!), a także - co wcale nie jest super wiadomością - że w aucie nie znaleziono innych problemów. CLIP nic nie wykazał. Filtr powietrza jest OK - nowy. Nic innego nie widać.

Pozostaje teraz więc:

- naprawić/uszczelnić skrzynię? Ile taka zabawa w EDC może kosztować? Od 2 do 10 tysięcy? :) Pytanie poważne, nie znam się.

- zrobić coś z tym spalaniem, bo auto pali tyle co Mustang, a niestety osiągami nie stało nawet obok tego auta :) Jakieś pomysły? Przypominam, że CLIP nie wykazał żadnych usterek.

 

Inna opcja to oddanie auta na podstawie rękojmi - mam je 2 tygodnie i było kupione na FVAT marża z komisu. Ktoś z szanownych forumowiczów może przerabiał kiedyś taki wariant i ma jakieś doświadczenia?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzieli Ci od czego jest skrzynia?

To mały wyzylowany silnik on nie będzie ciągnął powyżej 180.

Co do spalania to też chyba normalne wyniki. Obecnie jest chłodno na dworzu, działa ogrzewanie, mocno wieje, to nie są teraz dobre warunki do pomiaro. Nie, nie pali jak mustang ? skąd w ogóle to porównanie, czy Ty wiesz ile mustang pali?

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mustang to od 10 w górę.

Spalanie 8-9 jak dla uturbionego 1.6 całkiem przyzwoicie.  W multisens działanie układu napędowego nie masz ustawione na sport?

Ten silnik ma sporą moc, natomiast ten moment obrotowy powinien być wyższy.  Mój 1.3 ma niewiele wyższy.  Bez problemu wykręcam w kombi 6 a latem poniżej.

Te wycieki: to napewno ze skrzyni czy tylko leci po skrzyni?

Brak błędów: to po co podłączać clipa jak kasuje się nim tylko błędy? To samo robię Elm i Torque w telefonie. 

W sterowniku - tak przypuszczam,  że zaszyte są parametry- liczniki wypadania zapłonów na każdym z cylindrów.  To będzie rzutować na spalanie.

U mnie w 1.3 są takie odczyty. Póki co liczniki stoją na 0.

Taka mała wskazówka do tego aby jeździć eko: odczyt spalania średniego przełączyć na aktualne spalanie bo patrzenie cały czas na średnią niczego nie wnosi.

Na Twoim filmie przy 140 chwilowe miałeś 11L. Przy takich wartościach to średnia 7 z przecinkiem to bardzo dobry wynik.

To co pokazuje autocentrum na tym filmie że przy 90 poniżej 5 to bajki dla dzieci - pewnie jechali z górki. 

Jeszcze jedna wskazówka: jazda z jak najwiekszym biegiem nie zawsze daje najniższe spalanie. Jak ma za niskie obroty to leje paliwa dużo więcej niż potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pawka_4 napisał:

I trzecia rzecz - zauważyłem, że na postoju, czy to na hamulcu nożnym czy ręcznym czy pozycji P w skrzyni;

   -  obroty delikatnie falują.

   - Na oko o jakieś 50-80 obrotów.

Ale jest to wyczuwalne na siedzeniu i czuć minimalne poszarpywanie czasami.

Jakie wartości są tych obrotów ?

W większości przypadków przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest ;

    - przestawiony rozrząd o jeden ząb, jedno ogniwo,

    - niesprawne/niewłaściwe świece zapłonowe,

          - świece i cewki muszą być suche i czyste,

   - niewłaściwe podciśnienie w układzie dolotowym;

        - bieg jałowy,

        - silnik rozgrzany do ok;90 C,

  - niesprawna sonda lambda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie właśnie kolejny, rekord (najniższy) spalania: 4,7l/100km  Wiecie co rozbiłem? Podniosłem delikatnie ciśnienie w oponach. Przód daję 2.4, tył 2.7  Widać, że to się przekłada, bo ja mam bardzo podobne/powtarzalne trasy. Także pilnujcie tego. Wczoraj zmieniłem opony na zimowe, to już tak malinowo nie będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

W multisense mam oczywiście Eco, a nie sport.

Spalanie 8-9 to nie średnia. Auto pali 9-9.7 przy jeździe na tempomacie autostradami. To chyba jednak znacznie za dużo, pokazałem na górze 3 filmiki gdzie spalanie jest zdecydowanie poniżej, nawet nie 9, a 8L. To jest około 25% różnica w spalania i nie wynika z mojego stylu jazdy bo pomiary robiłem na tempomacie przy 140kmh i około 20-30km ciągłej jazdy bez używania pedałów gazu i hamulca!

Co do skrzyni - cieknie po całej długości, widać ślady uderzenia w nią.

Wygląda na to, że od uderzenia się obudowa minimalnie pokrzywiła i tak to będzie już wyglądać, chyba, że wymienię skrzynię na nową.

Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym to spokojnie robię 11-13 litrów na 100kmh.

Co ciekawsze. Mając ustawione pomiar średniego spalania z powiedzmy ok. 100km, nawet jedno wyprzedzenie tira z pedałem w podłodze powoduje wzrost średniej :) cuda.

Edytowane przez pawka_4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to zwróć auto - głównie chodzi o skrzynie. 

Co do spalania to silnik 1.2 -132 km przy 140 spala około 8 a nawet 8,5. 

To nie są oszczędne silniki. Najczęściej za zawyżone spalanie odpowiada lambda. 

Z tego co kojarzę mówiłeś że skrzynia została zmieniona bo nie była od tego auta. Auto na pewno nie było tanie. Chyba szkoda się męczyć.

Przecież to 3 wideo ewidentnie pokazuje jak dużo to auto pali.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje średnie spalanie to 9,5l/100km. Wartość po > 1000 km w różnych miejscach, w różnych warunkach. Dużo korków, czasami ekspresówka. S&S generalnie wyłączony. Także, jak na moje oko, nie masz się do czego przyczepić, jeśli chodzi o spalanie. Popieram @LTar jeśli chodzi o zwrot auta przez skrzynię. To nie są tanie rzeczy. Aczkolwiek, jeśli nie widzisz wpływu uderzonej skrzyni na jej pracę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie auto , w trasie 7,5 - 8 jadąc do 140 km/h . Tak jak pisał Omega , ciśnienie opon , jazda eko / hamowanie silnikiem, brak gwałtownych przyspieszeń przed skrzyżowaniem itd./

Miasto musisz liczyć 10 / korki , nie nagrzany silnik , krótkie dystanse /. Miałem M3 w RSie  to spalanie jednak 2 litry w górę choć w trasie też miewałem ok. 8 . Coś za coś . Stary Polonez też palił 10 :). Jedynie ze względu na skrzynię rozważyłbym zwrot albo obniżenie ceny . Przy takim wypadku możliwe wystrzelone poduchy. To bym sprawdził czy handlarz założył regenerowane z Chińskim wkładem ;). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2021 o 11:52, andrzejm36 napisał:

mam takie auto , w trasie 7,5 - 8 jadąc do 140 km/h . Tak jak pisał Omega , ciśnienie opon , jazda eko / hamowanie silnikiem, brak gwałtownych przyspieszeń przed skrzyżowaniem itd./

Miasto musisz liczyć 10 / korki , nie nagrzany silnik , krótkie dystanse /. Miałem M3 w RSie  to spalanie jednak 2 litry w górę choć w trasie też miewałem ok. 8 . Coś za coś . Stary Polonez też palił 10 :).

Witam, czy mógłbyś przejechać się swoim ok. 10km po autostradzie albo Esce przy prędkości 140kmh na tempomacie? ?

Pytanie w zasadzie do wszystkich posiadaczy Megane GT.

Wjeżdżamy na eskę, ustawiamy 140kmh, kasujemy spalanie i naliczamy od nowa. Odczyt przy zjeździe z Eski, w międzyczasie brak hamowania czy przyspieszania.

Wyjaśnimy to mniej więcej, bo różnica między 9.5, a 7.5 to jednak sporo ?

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł taki test swoją Megana GT zrobić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak pracowałem a było to lata temu, bywało, że zabierałem się ze znajomym do domu. Miał wówczas malucha a później cintka i za każdym razem co z nim jechałem jak w jednym tak i w drugim pukał po zegarze ze wskaźnikiem paliwa i mówił "no popatrz, dopiero tankowałem a wskazówka spadła już o jedną kreskę"

Niczego nie sugeruję, tak jakoś mi się przypomniało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że może to moje urojenia i nierealne oczekiwania :D

Ale jednak 3 filmiki, które wrzuciłem - każdy z nich testuje spalanie w sposób identyczny - jazda na tempomacie przy 140kmh. Dziwnym byłoby zakładać, że każdy z nich miał 5% nachylenie w dół, ciepłe powietrze i tajfun wiejący w plecy.

Skądś musi się brać ta różnica..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!