Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Lelupi napisał:

Widziałeś ten zestaw tarcz na własne oczy? 

Raczej nie, nawet na pewno nie, osłona "przeciwbłotna" w zestawie to...nabijana osłona chroniąca nakrętkę, łożysko piasty, konstrukcyjnie w naszych autach stosowana tylko z tyłu. 

Większość producentów oferuje antykorozyjne zabezpieczenie tarcz, wystarczające w zasadzie do czasu pierwszego montażu. Jest to napylona cienka warstwa farby, coś w stylu srebrzanki. Tak robi Textar, wspomniany Zimmermann  i wielu innych.  Mam na myśli modele podstawowe, dostępne z katalogu. 

Można też zakupić tarcze z trwalszym zabezpieczeniem, np tutaj   http://www.mikoda.pl/sklep/   

Możesz mieć rację. Na tył Zimmermanna kupowałem w Scenicu I i owej osłony blaszanej nie było. Ale to miało miejsce ponad 8 lat temu. Regularnie zakładam Zimmermanna na przód, na tył planuję dopiero zakupić.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 8.01.2018 o 09:34, mariuszekf napisał:

xxx

I jak się sprawuje ten zestaw? 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie,

Czeka mnie również wymiana tarcz i klocków w moim MIII, w poście dużo się pisze o zamiennikach, a czy ktoś ma doświadczenia z oryginalnymi tarczami i klockami?. Cena na renault-czesci.... jest praktycznie identyczna jak zamienniki w hurtowniach motoryzacyjnych bez rabatu. Generalnie nie jestem uprzedzony do żadnej z wymienionych tutaj firm produkujących tarcze i klocki, jednak chciałbym poznać opinię czy nie warto dołożyć nawet te kilka złotych więcej żeby kupić jednak oryginały. Cena za OEM przód (T+K) ok 500zł, za tył - komplet ok 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tam klocki na przód i sprawują się wyśmienicie ale klocki na tył (oryginalne) przy delikatnym hamowaniu piszczą jak cholera. Po mocniejszym wciśnięciu hamulca następuje cisza. Myślałem, że przejdzie z czasem ale nie przechodzi... masakra. W MII jak zmieniałem tarcze i klocki z tyłu to kupiłem oryginalny zestaw z Alle... i wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Panowie. O ile z poprzednimi zakupami radziłem sobie w miarę, tak tutaj jak wpisałem parametry mojej Megane 3, to głowa boli od ilości klocków. Piszecie tutaj np. o klockach TRW, na samą tylnią oś znalazłem dwa modele. :-)

Rozumiem, że których nie wezmę z tych co się wylistowały, to będą pasować do mojego samochodu? Oczywiście na ten moment pomijam jakość. Prześledziłem cały wątek i widzę generalnie kierunek: TRW (chociaż ten wpadający hamulec mnie trochę zdziwił), ATE albo Brembo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa typy bo jeden jest do hamulca postojowego standardowego, a drugi do automatycznego. Przynajmniej tak wywnioskowałem po swoich poszukiwaniach.

Edytowane przez pbet
doprecyzowanie
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW to taka "polska " marka.

Kupując ten produkt dajesz zatrudnienie rodakom, choć nie do końca jestem o tym przekonany, bo sporo Ukraińców tam robi.

A rozwijając temat oryginałów- zamienników.

Co to sa oryginały, a co to są zamienniki?

Bo nie widziałem klocków co by się Renault nazywały. 

Na pierwszy montaż są różne klocki montowane.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kacper69 napisał:

Co to sa oryginały

Podzespoły sygnowane logiem marki np. Renault.

9 minut temu, kacper69 napisał:

a co to są zamienniki?

Podzespoły nie sygnowane logiem marki np. Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW jest firmą polską? Byłem pewien, że to duże amerykańskie korpo.

pbet mowie np. o klockach TRW GDB1330 i TRW GDB1330DTE.

Teraz doczytałem, że ta seria DTEC to podobno mniejsze pylenie przy tym samym hamowaniu. :-) Mój błąd, dla mnie najważniejszy przekaz, że te które mi się tam pojawiają pasują do mojego samochodu bez żadnych udziwnień. :-)  Dzięki za ten temat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze może chodzić o to, że TRW ma kilka fabyk w Polsce, a w Gliwicach robią systemy hamulcowe ale nie jestem pewien czy klocki również.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW ma też spore zakłady w Częstochowie.

Chyba nawet dwa zakłady.

 

co do oryginałów, PBET, to ja od nowości miałem wszystkie żarówki w aucie nieoryginalne, olej i opony też ;)

 

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak my wszyscy :-) Ale markowe i dedykowane. Określeń oryginał/zamiennik łatwiej jest używać do rozróżnienia części sygnowanych logiem lub nie. Oczywiście jest to błędna logika ponieważ części TRW czy Bosch czy inne też są oryginalne jeśli pochodzą z pewnego źródła czyli od tych producentów i nie są podróbkami tych marek. Tak po prostu łatwiej napisać oryginał w jednym słowie niż "oznaczone logiem Renault".

 

TRW ogólnie ma chyba 6 fabryk w Polsce. W Częstochowie dwa. Poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. W Gliwicach układy hamulcowe, w Bielsko-Białej układy kierownicze, w Pruszkowie i Czechowicach-Dziedzicach systemy sterujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wychodzą te Wasze komplety TRW chodzi mi już konkretnie przód/tył Tarcze plus klocki?.  Z tego co widzę to różnica ok 100zł na komplecie?.
Jak mi hurtownie sprawdzały to cena była bardzo zbliżona do OEM.
Z mojego doświadczenia wynika że nie zawsze w oryginalnych podzespołach chodzi tylko o to że są brandowane marką danej firmy, która produkuje pojazd. Niestety wystarczy popatrzeć np na przeguby czy łączniki stabilizatorów ile wytrzymują oryginalne a ile zamienniki. Nie mówiąc o olejach czy żarówkach bo wiadomo że nie ma co z tym przesadzać. Jednakże jeśli cena oryginału jest zbliżona do zamiennika a w renault części są tanie w porównaniu do innych producentów to nie ma się co zastanawiać. 

Edytowane przez f1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!