Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, pbet napisał:

Bo sami nie wiedzą. Dla mnie ta firma to no name lub krzaki jak kto woli.

Wszystkie rdzewieją, to naturalne zjawisko, że się wilgoć osadza na postoju i tarcze pokrywają się rdzawym nalotem ale 2-3 hamowania i po rdzy.

Jakiekolwiek z tych wybierzesz to będzie dobry wybór. Dekielek można użyć przecież stary. A śruby? O jakich śrubach piszesz? Tych do klocków? Jak szukałem klocków to na Allegro były w każdym zestawie.

Źle napisałem, Chodzi mi o nakrętki na tarcze, gdzieś rzuciło mi się że te SNR są lepiej zabezpieczone i mniej korozją, nie chodzi mi o korozję tam gdzie pracują klocki ale tam gdzie przylega felga

Edytowane przez mariuszekf
Gg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mariuszekf napisał:

gdzieś rzuciło mi się że te SNR są lepiej zabezpieczone i mniej korozją, nie chodzi mi o korozję tam gdzie pracują klocki ale tam gdzie przylega felga

Ja bym się nad tym nawet nie zastanawiał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś byłem na wymianie w sceniku tarcz z tyłu. Za poleceniem szefa który montował już je do kilku SC2 wybrałem tarcze i klocki firmy quaro. Są zabezpieczone czymś tam żeby nie rdzewiały. Pierwsze km za mną i nie piszczą w ogóle. Łożyska nawet nie wiem jakie tam są, ale tarcze nie są chińskie i cena nie zwala z nóg. Clipem cofnęliśmy tłoczki + trzabyło jeszcze trochę wkręcić. Potem clipem koniec naprawy i zaciski same się skalibrowały do nowych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto to naprawdę produkuje, ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Dystrybutorem jest AutoPartner.  http://www.quaro-parts.com/index.pl.html    Czy to znana marka? Pojęcie względne. Raczej nie, choć jak dowiedziałem się z forum, Metelli to firma krzak, "noname"  :-)  Człowiek uczy się całe życie...

Jakość dużo lepsza niż MAXgear, porównywalna z Meyle a tańsza od tej marki.  Sprzedaje się dużo tej marki. Przy prawidłowym montażu- reklamacji praktycznie brak.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nonden napisał:

jak cenowo wygląda taki zestaw quaro? bo nie spotkałem się z tą marką, a chętnie uzupełnię wiedzę :-)

tarcza 245 zl/szt

klocki 85 zl/kpl. + wymiana.

 

Nie ma tragedii, zabezpieczone są jakąś szaro-srebrną farbą więc gnić od pierwszych dni nie będą. Zobaczymy po zimie jak (po kontakcie z solą) będą wyglądać. O tej firmie wiele nie ma w internetach. Podobno produkcja albo Słowacja albo Niemcy. Nic zobaczymy rok czy tam 2 gwarancji są więc się nie martwię. I nie ma problemów z ABSem czy z ESP jak przy tanich zamiennikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2017 o 20:39, Arithel napisał:

Niedawno wymieniłem u siebie tarcze i klocki na Boscha.

Przyznam szczerze, że jestem z tego zestawu niezadowolony. Wziąłem go dlatego, bo w moim poprzednim aucie Mondeo MK3 miałem taki zestaw i hamował jak żyleta, rewelacja. W megance jest niestety inaczej - hamuje moim zdaniem słabo, powolnie, niezależnie czy jedzie się szybko czy powoli.

Znajomy mechanik twierdzi, że to raczej kwestia specyfikacji, że te auto tak hamuje i tyle. W przyszłości wybiorę coś innego dla spróbowania

Na tarczach przejechałem 3k kilometrów i już pojawiła się poważna zgrzyta ... A mianowicie krzywa tarcza (tylna)

Więcej Boscha nie kupie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od jakiegoś czasu zakładam tarcze i klocki Zimmermanna. Zabezpieczone powłoką antykorozyjną CoatZ. Cena porównywalna do TRW. Tylne tarcze mają dodatkowo osłony przeciwbłotne, co w przypadku innych producentów jest nieosiągalne. A swoją droga nie rozumiem polityki Renault, która w imię oszczędności rezygnuje z owych osłon i z przodu i z tyłu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest ta osłona antykorozyjna?

Czy to jest jakaś farbka żeby w sklepie tarcze nie rdzewiały?

Czy są jednak to tarcze naprawdę nierdzewne? 

I jak wyglądają cenowo ?

I czemu wymieniasz te tarcze "od jakiegoś czasu" jak masz tylko 175 tys przebiegu?

Czy na tak krótko wystarczają te tarcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Faustus napisał:

tarcze i klocki Zimmermanna

Możesz dać link, muszę zobaczyć te dodatkowe osłony przeciwbłotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.01.2018 o 23:25, kacper69 napisał:

co to jest ta osłona antykorozyjna?

Czy to jest jakaś farbka żeby w sklepie tarcze nie rdzewiały?

Czy są jednak to tarcze naprawdę nierdzewne? 

I jak wyglądają cenowo ?

I czemu wymieniasz te tarcze "od jakiegoś czasu" jak masz tylko 175 tys przebiegu?

Czy na tak krótko wystarczają te tarcze?

 

Zabezpieczenie antykorozyjne CoatZ Zimmermann stosuje od kilku lat. Pierwsze tarcze, które jeszcze kupowałem do Sc I nie miały tej powłoki. Teraz stosuje to także ATE i bodajże Textar. I nie jest to jakaś farbka. To specjalna powłoka zapobiegająca rdzewieniu tarcz poza ich obszarem roboczym. Tarcze wytrzymują tyle co inne - nie ma tu odstępstw w porównaniu do innych producentów. Sama powłoka nie jest wieczna, ale wytrzymuje naprawdę długo. Tarcze tak szybko nie pokrywają się rdzą.

A mam już trzeciego Scenica (od 2009: I, II a teraz III): zawsze po liftingu ;-)

Tu masz ofertę na przód: https://hamulcesklep.pl/o/470.2432.20

Dnia 2.01.2018 o 09:53, mireczek01 napisał:

Możesz dać link, muszę zobaczyć te dodatkowe osłony przeciwbłotne.

Tu masz ofertę na tył, jednak osłony występują tylko w opisie, zdjęcia nie zobaczysz: https://hamulcesklep.pl/o/470.5401.00

Osłony jak osłony, kawałek blachy zabezpieczającej tarcze od błota. Dlaczego fabryka tego nie daje - nie mam pojęcia, chyba przez chore oszczędności. Inni producenci nie mają takich dylematów, dają je nawet w tańszych modelach.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś ten zestaw tarcz na własne oczy? 

Raczej nie, nawet na pewno nie, osłona "przeciwbłotna" w zestawie to...nabijana osłona chroniąca nakrętkę, łożysko piasty, konstrukcyjnie w naszych autach stosowana tylko z tyłu. 

Większość producentów oferuje antykorozyjne zabezpieczenie tarcz, wystarczające w zasadzie do czasu pierwszego montażu. Jest to napylona cienka warstwa farby, coś w stylu srebrzanki. Tak robi Textar, wspomniany Zimmermann  i wielu innych.  Mam na myśli modele podstawowe, dostępne z katalogu. 

Można też zakupić tarcze z trwalszym zabezpieczeniem, np tutaj   http://www.mikoda.pl/sklep/   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Lelupi napisał:

nabijana osłona chroniąca nakrętkę

Czyli to co jednak producent daje często z tarczami w standardzie, tylko się tym nie chwali. Jak kupowałem oryginalne tarcze to były w zestawie, ale ta nazwa "osłona przeciwbłotna" mnie "rozwaliła" :-) (zastanawiałem się o co chodzi, jak wygląda - gdzie takie cudo dodatkowo się jeszcze tam zmieści), a tu taka niespodzianka, że chodzi o dekielek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!