Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Lelupi napisał:

Widziałeś ten zestaw tarcz na własne oczy? 

Raczej nie, nawet na pewno nie, osłona "przeciwbłotna" w zestawie to...nabijana osłona chroniąca nakrętkę, łożysko piasty, konstrukcyjnie w naszych autach stosowana tylko z tyłu. 

Większość producentów oferuje antykorozyjne zabezpieczenie tarcz, wystarczające w zasadzie do czasu pierwszego montażu. Jest to napylona cienka warstwa farby, coś w stylu srebrzanki. Tak robi Textar, wspomniany Zimmermann  i wielu innych.  Mam na myśli modele podstawowe, dostępne z katalogu. 

Można też zakupić tarcze z trwalszym zabezpieczeniem, np tutaj   http://www.mikoda.pl/sklep/   

Możesz mieć rację. Na tył Zimmermanna kupowałem w Scenicu I i owej osłony blaszanej nie było. Ale to miało miejsce ponad 8 lat temu. Regularnie zakładam Zimmermanna na przód, na tył planuję dopiero zakupić.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 8.01.2018 o 09:34, mariuszekf napisał:

xxx

I jak się sprawuje ten zestaw? 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie,

Czeka mnie również wymiana tarcz i klocków w moim MIII, w poście dużo się pisze o zamiennikach, a czy ktoś ma doświadczenia z oryginalnymi tarczami i klockami?. Cena na renault-czesci.... jest praktycznie identyczna jak zamienniki w hurtowniach motoryzacyjnych bez rabatu. Generalnie nie jestem uprzedzony do żadnej z wymienionych tutaj firm produkujących tarcze i klocki, jednak chciałbym poznać opinię czy nie warto dołożyć nawet te kilka złotych więcej żeby kupić jednak oryginały. Cena za OEM przód (T+K) ok 500zł, za tył - komplet ok 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tam klocki na przód i sprawują się wyśmienicie ale klocki na tył (oryginalne) przy delikatnym hamowaniu piszczą jak cholera. Po mocniejszym wciśnięciu hamulca następuje cisza. Myślałem, że przejdzie z czasem ale nie przechodzi... masakra. W MII jak zmieniałem tarcze i klocki z tyłu to kupiłem oryginalny zestaw z Alle... i wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Panowie. O ile z poprzednimi zakupami radziłem sobie w miarę, tak tutaj jak wpisałem parametry mojej Megane 3, to głowa boli od ilości klocków. Piszecie tutaj np. o klockach TRW, na samą tylnią oś znalazłem dwa modele. :-)

Rozumiem, że których nie wezmę z tych co się wylistowały, to będą pasować do mojego samochodu? Oczywiście na ten moment pomijam jakość. Prześledziłem cały wątek i widzę generalnie kierunek: TRW (chociaż ten wpadający hamulec mnie trochę zdziwił), ATE albo Brembo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa typy bo jeden jest do hamulca postojowego standardowego, a drugi do automatycznego. Przynajmniej tak wywnioskowałem po swoich poszukiwaniach.

Edytowane przez pbet
doprecyzowanie
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW to taka "polska " marka.

Kupując ten produkt dajesz zatrudnienie rodakom, choć nie do końca jestem o tym przekonany, bo sporo Ukraińców tam robi.

A rozwijając temat oryginałów- zamienników.

Co to sa oryginały, a co to są zamienniki?

Bo nie widziałem klocków co by się Renault nazywały. 

Na pierwszy montaż są różne klocki montowane.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kacper69 napisał:

Co to sa oryginały

Podzespoły sygnowane logiem marki np. Renault.

9 minut temu, kacper69 napisał:

a co to są zamienniki?

Podzespoły nie sygnowane logiem marki np. Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW jest firmą polską? Byłem pewien, że to duże amerykańskie korpo.

pbet mowie np. o klockach TRW GDB1330 i TRW GDB1330DTE.

Teraz doczytałem, że ta seria DTEC to podobno mniejsze pylenie przy tym samym hamowaniu. :-) Mój błąd, dla mnie najważniejszy przekaz, że te które mi się tam pojawiają pasują do mojego samochodu bez żadnych udziwnień. :-)  Dzięki za ten temat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze może chodzić o to, że TRW ma kilka fabyk w Polsce, a w Gliwicach robią systemy hamulcowe ale nie jestem pewien czy klocki również.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW ma też spore zakłady w Częstochowie.

Chyba nawet dwa zakłady.

 

co do oryginałów, PBET, to ja od nowości miałem wszystkie żarówki w aucie nieoryginalne, olej i opony też ;)

 

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak my wszyscy :-) Ale markowe i dedykowane. Określeń oryginał/zamiennik łatwiej jest używać do rozróżnienia części sygnowanych logiem lub nie. Oczywiście jest to błędna logika ponieważ części TRW czy Bosch czy inne też są oryginalne jeśli pochodzą z pewnego źródła czyli od tych producentów i nie są podróbkami tych marek. Tak po prostu łatwiej napisać oryginał w jednym słowie niż "oznaczone logiem Renault".

 

TRW ogólnie ma chyba 6 fabryk w Polsce. W Częstochowie dwa. Poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. W Gliwicach układy hamulcowe, w Bielsko-Białej układy kierownicze, w Pruszkowie i Czechowicach-Dziedzicach systemy sterujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wychodzą te Wasze komplety TRW chodzi mi już konkretnie przód/tył Tarcze plus klocki?.  Z tego co widzę to różnica ok 100zł na komplecie?.
Jak mi hurtownie sprawdzały to cena była bardzo zbliżona do OEM.
Z mojego doświadczenia wynika że nie zawsze w oryginalnych podzespołach chodzi tylko o to że są brandowane marką danej firmy, która produkuje pojazd. Niestety wystarczy popatrzeć np na przeguby czy łączniki stabilizatorów ile wytrzymują oryginalne a ile zamienniki. Nie mówiąc o olejach czy żarówkach bo wiadomo że nie ma co z tym przesadzać. Jednakże jeśli cena oryginału jest zbliżona do zamiennika a w renault części są tanie w porównaniu do innych producentów to nie ma się co zastanawiać. 

Edytowane przez f1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!