Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

  1. Główna kategoria forum

    1. Forum Ogólne

      Miejsce na ogólna dyskusję, opinie na temat sprawowania się samochodu itp.

      46.5 tys.
      odpowiedzi
    2. Zniżki dla użytkowników

      Dostęp tylko dla członków grupy Użytkownik. Nie masz dostępu ? Przeczytaj regulamin.

      31
      odpowiedzi
    3. Zloty i spotkania

      Informacje o najbliższych zlotach i spotkaniach.

      15.4 tys.
      odpowiedzi
      • Tezur
    4. Offtopic / Fun

      Jak nazwa wskazuje...

      38.5 tys.
      odpowiedzi
    5. 45.5 tys.
      odpowiedzi
    6. 18.3 tys.
      odpowiedzi
      • pbet
    7. Regulaminy

      Zbiór wszystkich regulaminów, instrukcji i zasad pisania w poszczególnych działach.

      4
      odpowiedzi
  2. Dział Techniczny

    1. 47.4 tys.
      odpowiedzi
    2. 76 tys.
      odpowiedzi
    3. 27.5 tys.
      odpowiedzi
    4. 24.6 tys.
      odpowiedzi
    5. 27.6 tys.
      odpowiedzi
    6. 69.3 tys.
      odpowiedzi
    7. 4.7 tys.
      odpowiedzi
    8. 7.5 tys.
      odpowiedzi
    9. 16.1 tys.
      odpowiedzi
    10. 24.2 tys.
      odpowiedzi
    11. 1.7 tys.
      odpowiedzi
    12. 10.1 tys.
      odpowiedzi
    13. 5.1 tys.
      odpowiedzi
    14. Tuning / Renault Sport

      Dział poświęcony modyfikacjom mechanicznym, stylicznym oraz Renault Sport.

      10.8 tys.
      odpowiedzi
    15. LPG

      Wszystkie opinie, problemy, porady związane z instalacjami gazowymi dostępnymi na naszym rynku.

      10.8 tys.
      odpowiedzi
    16. Informacje (wszystkie modele)

      Tutaj umieszczamy wątki dotyczące wszystkich modeli Megane i Scenic.

      2.5 tys.
      odpowiedzi
      • Brak odpowiedzi do wyświetlenia
  3. Pozostałe modele marki Renault

    1. 1.1 tys.
      odpowiedzi
    2. 89
      odpowiedzi
  4. Giełda

    1. Sprzedam   (34694 przekierowań)

      Przeglądaj i dodawaj ogłoszenia.

    2. Kupię / Poszukuję   (11561 przekierowań)

      Potrzebujesz czegoś? Zamieść tutaj swoje ogłoszenie.

    3. Dodaj ogłoszenie   (6545 przekierowań)

  5. Elektroniczna książka pojazdu

    1. 15
      odpowiedzi
  6. Działanie Forum

    1. Działanie Forum

      Uwagi związane z działaniem forum.

      2.5 tys.
      odpowiedzi
  7. English section

    1. General discussion

      Megane - connecting people ;-)

      75
      odpowiedzi
  • Najnowsze posty

    • To może być wina nagaru. Nie stosuj w tym silniku olejów full saps A3/B4. One zostawiają dużo depozytów. Jak najbardziej ma być lepkość 5W-40, ale w klasie jakości C3. Nie dość, że będzie czyściej w silniku i w obrębie pierścieni tłokowych to lżej będzie miał katalizator. ASO lało A3/B4, bo to tanie oleje - głównie oleje dla samochodów bez ekologii z lat 90. Elf SXR 5W-40 A3/B4 to tani olej - jeszcze kilka lat temu kosztował 90 zł za 5 litrów. Po nim to gnój się robi w silniku.    Mogą być też zalepione wtryski. Zastosuj do benzyny OILSYN PEA Tech Petrol Doctor, albo PulseGT Gasoline Power Cleaner. Ten drugi PulseGT ma największą dawkę PEA i go rekomenduję. Zalej PEA i ogień na tłoki - dynamiczna, sportowa jazda. 
    • Witam.   Mam problem z Meg iv, z 2018 roku, obecnie niecałe 67 tys przebiegu. Samochód z polskiego salonu, z pewną historią, przeglądu w ASO przez 5 lat (gwarancja) + olej filtry itp, już po gwarancji. Ostatni raz w ASO w 12.2023 roku. Kupiłem go 03.2024 z przebiegiem 63tys km i po dwóch dniach pojechałem do ASO z problemem... Na jeździe próbnej ciężko było to wyczuć (emocje), a podczas jazdy do domu uszkodziła się opona i schodziło powietrze, więc emocje razy 2.   Problem: szarpie między 1500-2000 obr (zimny czasami do 2500) - sprzedający się wypiera, że problem był, ale to wpis nie o tym (sprawa wylądowała w kancelarii prawnej).   ASO nr 1: Tak ma być, a jak nie ma checka to komputer wolny za 2 tygodnie... (w tym ASO samochód był serwisowany przez 5,5 roku) ASO nr 2: tak nie ma być, umówimy Pana na diagnostykę   Wyrok ASO - nagar jest problemem... Usuwamy (oczywiście odpłatnie) Samochód odebrałem w Wielki Piątek... żeby po Wielkanocy wrócić z informacją "szarpie dalej, ale mniej, głównie na krótkich odcinkach, najczęściej jak jest zimny"    Wyznaczyli termin zostawienia samochodu. Po 1,5 tygodniu czekania dostałem informację, że 1 z cylindrów ma za niską kompresję na zimnym silniku (niecałe 8 bar, gdzie reszta ma niecałe 12) i to powoduje szarpanie. Zalali cylinder olejem i kompresja wróciła, więc coś z pierścieniem, nie zaworami, zalecają remont.   Tak się zdarzyło, że musiałem zabrać samochód na wyjazd, zrobiłem ponad 3tys km (na autostradzie, trochę ryzyko, ale...), wróciłem do domu, objawy szarpania nadal są.   Plan był na psiknięcie antykoksa w cylindry, może ruszy pierścień, ale zanim to zrobiłem sprawdziliśmy z teściem (w sobotę) kompresje jeszcze raz i... przy lekko ciepłym silniku, wszystkie cylindry mają poprawną kompresję. Po ostudzeniu silnika, do temperatury powietrza (ok 20 stopni, w cylindrze 27*C) kompresja nadal równa... Profilaktycznie poszedł antykosk, żeby usunąć to czego ASO nie doczyściło (udało się) - po koksie kompresja spadła na wszystkich cylindrach, ale zakładam, że się ułoży. Oczywiście wymieniony olej z filtrem - Shell Helix Ultra 5W40.   Kompresje sprawdzaliśmy na dwóch niezależnych manometrach, zarówno poprzez dociśnięcie (przedłużka prosta) jak i wkręcenie (wąż elastyczny) - kompresja 'równa' na wszystkich, różnica w granicy błędu pomiarowego (na wkręcanym wężu pomiary niższe, ale równe).   Nie mam pomysłu co dalej, bo zostawienie go znowu na 1,5 tygodnia w ASO jest trochę bez sensu.   Co zostało zrobione: * Usuwanie nagaru w ASO + antykoks * Wymienione 2 komplety świec (komplet 12.2023 i kolejny 04.2024). * W ciągu dwóch miesięcy olej i filtry wymieniane dwukrotnie (raz z płukanką) * ASO wykluczyło problem z rozrządem, wykluczyli też usterki elektryczną i elektroniczną. * Clip nie rejestruje żadnego błędu, PyClip też nic nie pokazuje. * Kompresja sprawdzona i równa na 4 garach. * Nie ma żadnych wycieków itp, silnik pracuje równo.   PS. Przed moją kadencją olej i filtr wymieniane były średnio co 15 tys km (wlewany był Elf, a po czyszczeniu nagaru Castrol, a teraz Shell Helix Ultra), a przez ostatnie pół roku samochód przejechał 25 tys km, więc raczej nie stoi (wcześniej w 5 lat przejechał 35, więc problem już wtedy mógł być...).   Podsumowując - samochód szarpie, wyczuwalne przy spokojniejszej jeździe i delikatnym przyspieszaniu (czasami też jak się mocniej przyciśnie). Zauważyłem, że jedna z cewek ma uszkodzoną gumę (ta uszczelka co dociska ją na górze do bloku), chce ją wymienić na nową, może ma przebicie, ale aż nie chce mi się wierzyć, że nie wywaliłaby błędu. Testowałem też na różnych paliwach: Shell V-power, BP Ultimate i zwykłych 95 - efekt ten sam. Jeżeli ktoś dotarł do końca to dziękuję, a jeżeli znajdzie się jeszcze jakiś pomysł, co sprawdzić to chętnie przeczytam.
    • Cześć, witam wszystkich z forum.    Chciałbym wam przedstawić problem z którym się właśnie mierzę. W styczniu zakupiłem Renault Fluence 1.6 110KM K4M 838, rok produkcji 2014. Auto sprawowało się dobrze, bez widocznych usterek. Po miesiącu założyłem instalację LPG, podczas której wymieniane były świece zapłonowe. Wszystko ładnie pracowało do momentu kiedy zaczął wypadać zapłon, około 1.5 miesiąca od montażu LPG. Po uruchomieniu silnika dostałem Check Engine z kodami P0301 i P0302. Wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe i dalej bez rezultatu. Szarpało silnikiem i nie dało się jeździć. Po wymianie świecy na cylindrze nr 1 (okazała się wadliwa) problem tymczasowo ustał.  Po około 2 tygodniach podłączyłem OBD i zauważyłem że podczas normalnej jazdy dalej mam informacje o "misfire" na wszystkich cylindrach (załączniki). Nie ma oszałamiającej ich ilości ale są. Przy jednym rozruchu silnika pojawiło się ich koło 80 na Cylindrze 1, migający check, restart uspokoił sprawę. Dodatkowo zauważyłem, że kąty zapłonu szaleją od -30 do +35 stopni, oraz odczyt MAP ciśnienia z kolektora dolotowego jest ciągle wciąż i stale równy 10kPa. Pojawiają się też narastające ilości "stukania" silnika. Nie wiem czy powyższe problemy nie były obecne od kiedy posiadam ten samochód, przed montażem LPG. Objawy są zarówno na benzynie jak i LPG dlatego raczej wykluczam problemy z wtryskiwaczami. Poniżej specyfikacja instalacji gazowej: Sterownik KME JET Reduktor KME TUR do 200 PS Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo Filtr gazu KME/Certools włókno szklane przewody fazy ciekłej – Faro przewody fazy lotnej i wodne – MAFLOW Dlatego mam pytania: 1. Czy w normalnym codziennym cyklu zdarzają się takie "okazyjne" braki zapłonu? 2. Czy ktoś również ma stały odczyt MAP 10kPA? 3. Jakie jeszcze przyczyny mogą powodować w sumie losowe wypadanie zapłonu? Z góry dziękuję za wszelka pomoc. Jeśli będą pytania to na pewno na nie odpowiem. Postaram się tez nie popaść w paranoję...  
    • Przytrzymaj dłużej to szybciej reaguje niż klikanie pojedyncze   
    • Jeździłem 7 lat wersją 100km (rok produkcji 2016) , która podobnie jak @mlodyrochu miała modyfikowany soft (na około ~150 KM) i też żadnych problemów nie było. Olej wymieniałem co max 10 tys. km.
  • Ogłoszenia

  • Najnowsze filmy

  • Komentarze do filmów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!