Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Obciążenie żarówką 21W jest bliskie obciążenia elektrozaworem. Ponadto bezwładność żarówki jest bardzo duża. Można próbnikiem lub diodą LED z opornikiem, ale musi być włączona równolegle do elektrozaworu. Ponadto wtedy musi być szaro, żeby dostrzec tak wąskie (krótkie) impulsy do 2000 obr. Sprawdzanie oscyloskopem robi się równolegle do zaworu synchronizując go impulsem z czujnika wału. Dopiero wtedy widać jak zmienia się wypełnienie impulsu. Sam tłok elektrozaworu wykonuje drgające otwieranie do 3000 obr. Powyżej jest już otwarty, ale tylko pod obciążeniem wału silnika. W normalnej jednostajnej jeździe po płaskiej nawierzchni wyprzedzenie zapłonu ma niewielką wartość. Wystarczy delikatny podjazd i już rośnie. Adekwatnie to widać po spalaniu chwilowym. Doświadczenie z  Led robiłem w nocnej  jeździe samochodem, bo wtedy najlepiej widać jak i kiedy sterowany jest elektrozawór.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Check świeci od niesprawnego czujnika położenia wałka rozrządu to moim zdaniem zawór nie będzie wysterowywany. A nawet jeśli zobaczysz, że żarówka żarzy czy świeci to nie świadczy o sprawności elektrozaworu - jego uszkodzeni może powodować uchyb regulacji - zbyt późno się otwiera, zbyt długo jest otwarty (charakterystyczne rzężenie silnika podczas hamowania silnikiem w okolicy obrotów 2200-1800). Miarodajnym pomiarem jest obserwacja kąta wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach - ma się zawierać w odpowiednim przedziale.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, szwagier24a napisał:

charakterystyczne rzężenie silnika podczas hamowania silnikiem w okolicy obrotów 2200-1800). 

Oznacza niedomknięty elektrozawór jeśli koło jest sprawne. Nie ma wtedy impulsowego sterowania.

32 minuty temu, szwagier24a napisał:

Jeżeli Check świeci od niesprawnego czujnika położenia wałka rozrządu to moim zdaniem zawór nie będzie wysterowywany. 

Nie będzie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po kolei.

1. Jeszcze wczoraj wyskoczył "Einspritzung prüfen" i nie chce zgasnąć ani nie daje się skasować. Silnik pracuje normalnie, choć mam wrażenie, że wzrosło chwilowe spalanie (na wyświetlaczu).

2. Dziś w trakcie jazdy wyskoczył ABGASSTEM PRUFEN, zapalił się Check. Skasowałem i póki co nie wrócił (zrobiłem 15km po mieście).

3. Wróciłem z pracy, auto rozgrzane, odpiąłem wtyczkę z zaworu, podpiąłem do + kabelek z żarówką 5W i nic. Przegazowanie powyżej 3000 też nic nie dało. Ani nie miga, ani nie zapala się na stałe.

4. Chciałem sprawdzić Pyclip kąt wyprzedzenia zapłonu w trakcie jazdy, ale dopiero poznaję ten program (i do tego mam opisy po francusku) i nie wiem gdzie tego szukać.

 

Czy czeka mnie szukanie w ECU uwalonego przekaźnika?

W dniu 10.10.2021 o 19:40, szwagier24a napisał:

Jeżeli Check świeci od niesprawnego czujnika położenia wałka rozrządu to moim zdaniem zawór nie będzie wysterowywany. A nawet jeśli zobaczysz, że żarówka żarzy czy świeci to nie świadczy o sprawności elektrozaworu - jego uszkodzeni może powodować uchyb regulacji - zbyt późno się otwiera, zbyt długo jest otwarty (charakterystyczne rzężenie silnika podczas hamowania silnikiem w okolicy obrotów 2200-1800). Miarodajnym pomiarem jest obserwacja kąta wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach - ma się zawierać w odpowiednim przedziale.

 

Check się nie święci, świecił się od dawna SERVICE. Rzężenia nie ma, po powrocie do wolnych obrotów przez chwilę słychać jakby zawory, po kilku sekundach jest już cisza.

 

Błędy sczytane w Pyclip załączam na poniższym screenie. Proszę jeszcze raz o podpowiedź w którym miejscu szukać kąta.

Screenshot_20211011-161713.png

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie zauważyłeś wzrost żużycia paliwa jeśli nie działa czujnik wałka. Drugi błąd jest związany z brakiem czynnika w klimie, czyli nie dotyczy tego tematu. Dodatkowo dostałeś błąd emisji spalin, który jest związany z brakiem przesuwania zapłonu. W tych warunkach nie ma sterowania elektrozaworem. Konieczna podmiana czujnika wałka (przy pierwszej cewce).

 

Kąt zapłonu jest umiejscowiony w system parametrów/wtrysk/powietrze lub paliwo.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli przez walnięty czujnik nie ma minusa na zaworze. Zacznę od wymiany czujnika wałka. Nie mam nic na podmianę, zainwestuję te 40zł w np. Varneta z aledrogo.

Czy kąt zapłonu to może być to zaznaczono na czerwono? Wartości dla pracy silnika na jałowym oraz na drugim screenie tylko przegazowany, bez obciażenia.

 

 

Screenshot_20211011-160340.png

Screenshot_20211011-160235.png

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zaznaczyłeś. Widzisz różnicę między zaznaczonymi. Nie ma odczytu różnicy między czujnikami, a w tym miejscu jest tylko wartość czujnika wału. Przed zmianą należy sprawdzić, czy na zapłonie jest na dwóch pinach 5V. Trzeci pin jest sygnałowym. W tej chwili sterownik pracuje w stanie awaryjnym i nie steruje elektrozaworem zmiennych faz rozrządu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na szybko sprawdzam probówką i mogłem pomylić napięcie. Tak kojarzę bo mam LED z opornikiem do sprawdzania obecności impulsu. Czasami się one psują, ale w Renault rzadko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć czujnik i przeczyść jego czoło. skasuj błędy i zobacz czy jak pojeździsz się powtórzą. Na czole czujnika lubią przykleić się "opiłki" i one inicjują czujnik powodując błąd.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrzeTylko mój ma przebieg ponad 210kkm i raczej nikt nigdy tego nie ruszał. Podobnie jak zaworu zmiennych faz. Więc dla mnie kandydatami są czujnik w pierwszej kolejności i zawór w drugiej.

 

@szwagier24a Jutro go wydłubię, mam nadzieję że obędzie się bez demontażu kolektora.

Edytowane przez 4pablo
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jabrze napisał:

Też na szybko sprawdzam probówką i mogłem pomylić napięcie. Tak kojarzę bo mam LED z opornikiem do sprawdzania obecności impulsu. Czasami się one psują, ale w Renault rzadko. 

Miałem dwa takie czujnik,i przy których nie było błędu, ale auto czasem gasło na wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeśli przyczyną był tylko czujnik to dotyczył tego drugiego, czyli wału. Ich niedomagania można stwierdzić wcześniej w jeździe w ok 5000 obr. Mało kto zwraca na to uwagę. Później na wolnych obrotach imuls ma już niższą amplitudę i stanowi problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, 4pablo napisał:

@jabrzeTylko mój ma przebieg ponad 210kkm i raczej nikt nigdy tego nie ruszał. Podobnie jak zaworu zmiennych faz. Więc dla mnie kandydatami są czujnik w pierwszej kolejności i zawór w drugiej.

 

@szwagier24a Jutro go wydłubię, mam nadzieję że obędzie się bez demontażu kolektora.

Zawór najprawdopodobniej jest do wymiany - wyprzedzenie zapłonu za duże ale i też podciśnienie z wysokie.

Czujnik da się wykręcić bez demontażu kolektora.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!