Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.10.2021 o 13:56, 4pablo napisał:

Po dojechaniu do celu miałem 3 błędy DF080, dwa mogłem wykasować, jednego nie.

Standardowo świecił się cały czas SERWIS.

Jeżeli błąd DF080 nie da się wykasować;

   - znaczy to przestawienie rozrządu o 1 ząbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak (sam już się z tym oswajam), ale jak była podłączona żarówka 21W do wtyczki od zaworu ZFR, to ten błąd się nie pojawiał, a SERWIS zapalał się po 2-3 sek. od uruchomienia silnika (teraz pali się stale).

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie miałem czasu na grzebanie, dziś dopiero udało mi się zajrzeć. Nie dawało mi spokoju to, że przy podpiętej do wtyczki zaworu ZFR żarówce 21W nie generują się żadne dodatkowe błędy. Włożyłem więc we wtyczkę odizolowane kable od żarówki i wsadziłem tak do gniazda zaworu ZFR. Żadne błędy nie wyskakują, żarówka wyraźnie miga przy niższych obrotach (póki co tylko na postoju), na jałowym nie świeci się.

Mam pewne wątpliwości co do drugiej sondy O2. Stoi wciąż na wartości ok. 0.47 V (wiem, ma być stała, bo to objaw sprawnego katalizatora) - załączam zrzuty. I teraz moje podejrzenie - skoro obie sondy, czujnik wałka i zawór ZFR są podłączone na jednym obwodzie do ECU, który bez żarówki pokazuje zwarcie (tak chyba trzeba interpretować błąd DF080 C0, który jest od razu po włączeniu zapłonu, przy niepracującym silniku, i którego nie da się skasować, chyba że jest podłączona żarówka), a po podłączeniu żarówki błąd się  nie pokazuje, to może wtedy oporność obwodu pasuje ECU i nie wywala błędu? 

Screenshot_20211112-192828.png

Screenshot_20211112-193059.png

Screenshot_20211112-194700.png

 

I jeszcze krótki log z Pyclipa po podłączeniu równolegle żarówki (test na biegu jałowym).

 

21_11_12_19_47_08_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

 

 

 

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeks CO przy błędzie DF080 oznacza obwód otwarty. Znaczy tyle, że sterownik widzi dużo większą rezystancję niz powinien. Może luźne piny albo cewka elektrozaworu ma za duży opór. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za skorygowanie, nie znalazłem tej informacji w instrukcji.

Piny we wtyczce sprawdzę - wygląda na dobry trop przy C0 jako otwartym obwodzie.

Zawór nowy, sprawdzałem na krótko działanie - wygląda ok (piszę o tym wyżej). Tylko żarówka leczy wszystko.... Chyba będę tak jeździć :))

 

 

EDIT:

Nie wytrzymałem i poszedłem przed chwilą do garażu. Odciąłem kable od żarówki zaraz przy wtyczce ZFR, odizolowane końcówki zostały we wtyczce. Odpaliłem, SERVICE pojawił się po ok. 2 sek. od zapalenia, ale... Nie ma błędu DF080! :))) SERVICE pewnie od nienapełnionej klimy.

 

Pytanie ostatnie - czy da się jakoś podgiąć blaszki we wtyczce od zaworu ZFR, żeby był dobry styk?

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 4pablo napisał:

Pytanie ostatnie - czy da się jakoś podgiąć blaszki we wtyczce od zaworu ZFR, żeby był dobry styk?

Każda wtyczka jest rozbieralna. Najpierw wyciąga się gumki uszczelniające przewody a potem resztę. Musiałbyś zobaczyć jak to ugryźć.

Brak ciśnienia w klimatyzacji ne powinien wyświetlać komunikatu SERVICE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się. Dopiero wygrzebane w necie zdjęcie rozebranej wtyczki pomogło zrozumieć jak ją rozebrać. Trzeba najpierw wyjąć żółtą cześć wtyczki (delikatnie podważyć od czoła zatrzaski wtyczki wsuwając igły pomiędzy szarą i żółtą część wtyczki, po obu stronach równocześnie), a później podważyć igłą boczne, plastikowe blokady pina i pociągnąć za kabelki.

Póki co spokój-żadne kontrolki się nie świecą, Service był spowodowany brakiem styku (a jakże inaczej...) we wtyczce bagów i napinaczy pod fotelem. Kontakt w spraju i ok.

 

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
2 godziny temu, grzechoo8813 napisał:

Hej. 

Wie ktoś może gdzie kupie w dobrej cenie zawór pierburg 7.06117.39.0  Nigdzie nie jest on dostępny. A jeśli jest to drogo sobie go cenią. A jeśli nie pierburg to co? 

Pierburga w dobrej cenie kupisz na AutoDoc. Najlepiej przez aplikację na telefon i początkiem tygodnia (zazwyczaj największe rabaty 40%+). Ja kilka miesięcy temu kupiłem za ok 300 zł - czekałem na paczkę niecałe 2 tygodnie bo nie mieli na stanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem pierburg na na autodoc i czekam na dostawę. Jeśli chodzi o wymianę tego czujnika to zwrócić na coś uwagę? Coś wyczyścić albo coś? Kiedyś montowałem jakiegoś "chińczyka" z Ali ale padł. Teraz kupiłem pierburg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie,

 

Juz nie wiem gdzie szukać i trafiłem do Was, tez Renault, jednak scenic 2 1.6 16v 2006r., auto otrzymałem w spadku…

 

Wszystko super, ładnie, ale no właśnie ALE, mam taki objaw, ze jak uruchomię silnik gdy zaczyna nabierać już temperatury (na zimnym ok, może przez ssanie lub tym podobne) to przez pierwsze 4 sekundy auto wchodzi na niższe obroty co czuć i widać tez na wyswietlaczu obrotomierza są wtedy 3 kreski po czym wskakują 4 i jest już ok.

 

auto miało wymienione niedawno rozrząd i koło zmiennych faz rozrządu poza tym świece. (Nie wiem czy działo się to przed),

 

bylem z temu mechanika wyczyścił przepustnice i dokonał adaptacji i powiedział, ze na kompie „0” błędów jednak bez efektów… wspomniał coś ze można spróbować inny sterownik wgrać? 

-pytanie czy jest sens?

 

czytajac internety, grupy duzo osób sugeruje wymianę elektrozaworu, tylko pytanie czy jakby był uszkodzony mógłby dawać takie chwilowe objawy? i gdy silnik jest cieplejszy… czy cały czas byłoby nie tak?

 

dodam, ze spróbowałem wyczyścić ten elektrozawor i efekt jest taki o ile to nie zbieg okoliczności, ze częściej pokazuje teraz wyświetlacz obrotomierza 4 kreski choc czuć siedząc w aucie nadal delikatne wachania, no o bywa ze przy uruchamianiu znów są 3 kreski jak przed czyszczeniem, w ogóle po tym czyszczeniu nie wiem czy głośniej teraz nie jest z okolic tego elektrozaworu on moze hałasować?

 

i teraz pytanie wymieniać go czy nie?, oska się w nim kręciła jak spróbowałem go poruszyć śrubokrętem, czy raczej to nie będzie elektrozawor 

 

dodaje filmik z uruchomienia gdzie widać opisywany przeze mnie objaw.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 :!: - aniewa

 


 

dziekuje wiem, ze na odległość ciężka jest diagnoza, ale może akurat

 

Wysyłam tez 2 zdjęcia przed

demontazem i po.

 

 

 

5749651E-B1DA-4270-AB2B-1B4A0556A62F.jpeg

EC7E2C57-835F-476C-BC54-A2FCFE3A8D13.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa


Czyli wymieniać??…,tylko powiedz mi dlaczego w takim razie nie jest tak cały czas tylko kilka sekund po uruchomieniu silnika ? czy jakby byl nieszczelny ten elektrozawor to nie miałoby auto np cały czas za niskich tych obrotów?, bo u mnie problem jest chwilowy.

 

i to, ze dzieje się to na ciepłym lub gdy samochod nabiera swoją temp tez jest ciekawe no chyba, ze chodzi o to, ze już nie ma ssania

 

Odnośnie zdjęcia z przed demontażu po tym tez wnioskujesz, ze jest nieszczelny? widząc ten nalot? - jeżeli tak to oring (zdjęcie już po wyczyszczeniu okolic gniazda) jest przecież z tego co widzę w gnieździe jest a nie na elektrozaworze…


nalot tez może być powodem rozlania oleju podczas wlewania go do silnika - ale nie musi…

 

 

EDA0CE19-11EE-44F9-BCB1-6B3AD501108A.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!