Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego sam robisz eksperymenty i idziesz niepotrzebnie w koszta (chyba, że masz to za free). Podjedź do dobrego zakładu co zajmuje sie tylko i wyłącznie klimą i będziesz miał pewność. Jesteś pewien, że masz układ szczelny i nabity tak jak trzeba :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzację sprawdzałem w zakładzie specjalizującym sie w nabijaniu klimy.Powiedzieli że czynnika jest dokładnie tyle ile trzeba.Dalszą diagnozę przeprowadzał pracownik serwisu Renault /podłączenie pod komputer i wymiana presostatu /więc jak widzisz sam sie za to nie brałem,jedynie poddaję pod wątpliwość działanie presostatu gdy zobaczyłem na laptopie dane o których napisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakład który sprawdzał mi ilość czynnika w układzie,sprawdził również ewentualne nieszczelności.Nie zajmują się natomiast elektryką...a jedynie nabijaniem i sprawdzaniem nieszczelności.Powiedzieli mi że sprężarka nie powinna się wyłączać i prawdopodobnie winien jest presostat.Po tej diagnozie wybrałem się do znajomego który pracuje w serwisie aby sprawdzić czy komputer pokaże jakieś błędy...u niego też podmieniliśmy presostat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam klimę manual, czytam i stwierdziłem, że nikt nie opisał problemu jaki mam ja .... gdy jadę - wszystko jest OK; po zatrzymaniu - też :mrgreen: problem pojawia się, gdy stanę w korku i powoli małymi skokami poruszam się w tym korku :) wzrasta mi temperatura silnika aż do "gęstego" pola, co oznacza u innych pole czerwone ! i w tym momencie przestaje lecieć zimne powietrze, a klima zamiast chłodzić jeszcze nagrzewa wnętrze. Jeśli wyłączę klimę, to wentylator daje radę schłodzić silnik i wskaźnik temp leniwie, ale jednak opada. Po włączeniu klimy znowu rośnie temp i klima się wyłącza. Wystarczy jednak, że zacznę wolno jechać i klima daje zimne powietrze !!! O co chodzi? Jakiś brak chłodzenia czynnika podczas stania w korku :)

pojechałem dobić/sprawdzić klimę - było 1/2 - ale nic to nie zmieniło ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma się piernik do wiatraka??? przecież to nie ma/powinno mieć znaczenia, chyba że próbujesz wstawić z innego modelu :mrgreen: może 1,4 jest za małym silnikiem (nie wierzę w to), a może to , że mam LPG powoduje wzrost temp i odcięcie klimy... ciekaw jestem, czy inni użytkownicy silników 1,4 mają podobne objawy... muszę jeszcze sprawdzić, czy na benzynie też tak będzie ... zastanawiam się, czy to nie jest czasem wina wiatraka od chłodnicy, choć on przecież się kręci ! może jednak coś z nim jest nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się, czy to nie jest czasem wina wiatraka od chłodnicy, choć on przecież się kręci ! może jednak coś z nim jest nie tak
a może się kręci tylko na pierwszym biegu?

 

[ Komentarz dodany przez: gojgien: 2008-07-18, 12:19 ]

Albo w czasie zakładania klimy zostały zamienione jekieś przewody, przez co wentylator jest odwrotnie zasilany i kręci się w przeciwną stronę niż powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że kolejne prędkości pracy wentylatora zależą od przekroczenia pewnych progowych temperatur (jakich?)

w sumie to jest możliwe, ze odwrotnie się kręci, ale dałoby się to pewnie odczuć w wielu innych przypadkach

 

[ Dodano: 2008-07-19, 09:15 ]

może to , że mam LPG powoduje wzrost temp i odcięcie klimy... ... muszę jeszcze sprawdzić, czy na benzynie też tak będzie ...
niestety na PB jest tak samo, tyle że wolniej się nagrzewa silnik. gdy wskaźnik temp stanął na granicy pola zakreskowanego, to słyszałem jak klima "tyka" co chwilę, włączając i wyłączając się i dlatego nie leci zimne powietrze :evil: jeśli chodzi o wentylator to działa bardzo cicho .... u was jest też taki cichy, czy może właśnie oznacza to, że działa tylko na wolniejszym biegu (nie miałem okazji jeszcze sprawdzić różnicy prędkości patrząc pod maskę, a z kabiny nie słychać tego) :mrgreen: mam wrażenie, że jest on za mały do takiej chłodnicy ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg WKŁ:

 

Wentylator chłodnicy:

- Bez klimatyzacji:

Wentylator o jednej prędkości jest włączany za pośrednictwem przekaźnika przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika. Moc silnika: 100W, napięcie zasilania 12V.

 

-Z klimatyzacją:

Wentylator o dwóch prędkościach jest włączany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika za pośrednictwem dwóch przekaźników i rezystancji. Moc silnika: 340W, napięcia zasilania 12V.

 

Przekaźnik silnika elektrycznego wentylatora:

- Bez klimatyzacji:

Przekaźnik znajduje się w skrzynce przekaźników w przedziale silnika nad lewym nadkolem. Jego główny obwód sterowania jest zasilany przez główny przekaźnik elektronicznego urządzenia sterującego silnika w zależności ode sygnału przekazywanego przez czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jego obwód mocy jest zasilany przez alternator i zasila silnik elektryczny wentylatora chłodnicy.

 

- Z klimatyzacją:

Dwa przekaźniki znajdują się w przedziale silnika w skrzynce przekaźnikó nad lewym nadkolem. Obwód sterowania każdego z przekaźnikó jest zasilany przez elektroniczne urzadzenie sterujące silnika w zależności od sygnału przekazywany przez czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Obwody mocy obu przekaźników są zasilane przez alternator. W obwodzie przekaźnika małej prędkośći znajuje się rezystancja zasilania silnika elektrycznego wenatylatora. Temperatury włączenia / wyłączenia:

-małej prędkości obrotowej: 99 / 95 stopni Celsjusza

- dużej prędkości obrotowe: 102 / 99 stopni Celsjusza

- po zatrzymaniu silnika: 103 / 100 stopni Celsjusza (maksymalnie przez 12 minut z małą prędkością obrotową, jeżeli w ciągu 5 min przed zatrzymaniem silnika osiąga 103 stopnie Celsjusza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzis w koncu po wielu miesiacach bez dzialajacej dmuchawy elektryk przywrocil mi ja do zycia. Nie dzialala ona od kiedy kupilem auto (z 10 miesiecy). W tym czasie naturalnie nie byla tez wlaczana klima.. bo i po co :mrgreen:. Dzis dmuchawa chodzi jak nalezy na kazdym biegu.

 

Problem pojawia sie przy wlaczeniu klimy. Niezaleznie od aktualnie wlaczonego biegu (1-6) powietrze z kratek zaczyna leciec tak jakby nawiew byl ustawiony na maksa. Klima wydaje mi sie ze obecnie raczej nie chlodzi (testowalem pare minut) wiec pewnie nalezy ja napelnic. Dodam tez ze wskazowka obrotomierza reaguje na wlaczenie klimy wskazujac nieco wyzsze wartosci. Gdyby to mialo znaczenie to dodam tez ze nie mam filtra kabinowego. Jeszcze. Modul sterowania klima (plytka z tranzystorami) mam nowke. Klima manual.

 

Jakie moga byc przyczyny takiego zachowania?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Mam problem niedawno nabilem klime, po nabiciu dzialalo wszystko ok uzylem jej z 3 razy bo pozniej pogoda nie byla taka zeby jej uzywac. Po kilku tygodniach czas znowu ja uruchomic i co nie dziala :-( kiedy ja wlaczam to slysze "klik" i lekkie buczenie tak jakby ze sprezarki ale nie wiem czy to jest naturalne hmm a powietrza zimnnego nie ma. Nie wiem co mam zrobic poradzcie mi koledzy bo ja jestem swiezak to jest moj pierwszy samochod. POMOCY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg WKŁ:

- po zatrzymaniu silnika: 103 / 100 stopni Celsjusza (maksymalnie przez 12 minut z małą prędkością obrotową, jeżeli w ciągu 5 min przed zatrzymaniem silnika osiąga 103 stopnie Celsjusza).

czy to znaczy, że bez klimy wentylator nie działa po zatrzymaniu? u mnie wiruje po wyłączeniu silnika :), gdy go tak rozgrzeję. dochodzę do wniosku, że tak musi być :) na szczęście nie zawsze stoję tak długo w korku :) może by ktoś wrzucił fotkę wentylatora na chłodnicy z takiej wersji jak moja (obojętnie z klimą czy bez - tylko z info :)) sprawdzę jeszcze te przekaźniki, albo podjadę do ASO po odpowiedź :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregamel, jedź z klima do przeglądu, miałem to samo, obroty podnosiły się po właczeniu klimy, lecz nie chłodziło. Za podniesienie obrotów odpowiada przekaźnik, który włącza się profilaktycznie, pomimo ze czynnika chłodzacego jest mało i sprężarka nie pracuje.

budynx, miałes sprawdzaną szczelność układu przed napełnieniem :mrgreen: Jeśli tak i wyszło OK to reklamacja. Powinieneś mieć wydruk z maszyny.

bm639, wentylator w układzie bez klimy także schładza po wyłaczeniu silnika. Z opisu wynika, że ten z klimą ma 2 szybkości obrotowe a ten bez klimy tylko 1. I tu jest różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!