Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

stock844 tabela oporności tego czujnika poniżej.

Oporność mierzymy na pinach 4-5 wtyczki, pin to 1-3 zasilanie silniczka wiatraczka.

post-4670-0-30540200-1351677876_thumb.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie, podczas ręcznego załączania grzałek, temperatura na wyświetlaczu +3 stopnie, kiedy ustawie na climatroniku np: +15 stopni z nawiewu leci zimne powietrze. Czy to normalne? Czy ciepłe leci tylko wtedy kiedy temperatura jest wyższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas ręcznego załączania grzałek

Jeśli masz taką możliwość przez dobudowanie włączników sterowania przekaźnikami, to nie ma to nic wspólnego ze sterowaniem automatycznym i pomiarami temperatury.

Identycznie jak ręczne włączanie świateł choć masz aktywowany układ samoczynnego zapalania świateł o zmroku. Jak załączysz ręcznie, to nawet przy pełnym nasłonecznieniu światła się zapalą.

Identycznie powinno być z grzałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien nie zgadzam się z twoim stwierdzeniem - ponieważ grzałki są za przesłoną ciepło -zimno ,więc jak ustawisz na climatroniku na 15 to przesłona ustawi się na zamknięciu kanału ciepłego powietrza i odetnie przepływ powietrza przez grzałki.Według instrukcji ustawienie temperatury na 15 zamyka przepływ przez nagrzewnicę (oraz grzałki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie, jeśli to jest mechanicznie odcinane, to tylko ciepłe powietrze nie będzie wydmuchiwane. Grzałki jednak po ręcznym zasterowaniu przekaźników będą zasilane, a co za tym idzie będą grzały. No chyba że przełączenie klapki, przez zmniejszenie temperatury na sterowaniu i to zamkniecie przesłony powoduje również rozłączenie drugiego bieguna zasilania cewek przekaźników, wówczas i te się nie włączą.

W poprzedniej wypowiedzi brałem pod uwagę tylko ręczne obejście polecenia włączenia grzałek przez komputer, na podstawie odczytów temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch cienkich przewodów które idą z przekaźników do UCH poprowadziłem dodatkowe przewody do włącznika i poprowadziłem masę do włącznika. Jak załączę włącznik to idzie napięcie na dwa grube przewody które idą do grzałek. Diody zaczynają świecić i sam reguluję który przekaźnik ma być załączony.. Pierw pierwszy 40A później drugi 70A i obydwa naraz.

 

Dodano: 01 lis 2012 - 16:26

Sterowanie jest masą ( - ) a ( + ) jest tylko po załączeniu zapłonu.

 

Dodano: 01 lis 2012 - 16:27

Ale jak mam Climatronika ustawionego na 15 stopni to z nawiewu leci tylko zimne powietrze. I właśnie nie wiem czy to normalne czy coś jest " nie tak "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko masz w porządku. Kolega Nel kilka postów wyżej wyjśnił przyczynę. Grzałki grzeją bo je ręcznie załączasz lecz powietrze nie jest kierowane na grzałki. Zdaje się, że przy takim ustawieniu możesz je szybko spalić bo nie są chłodzone przepływającym powietrzem. Przy sterowaniu przez moduł klimatronika taka sytuacja jest niemożliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!