Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatki/ulepszacze do paliw


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Olej 2T ma swoje niezaprzeczalne zalety ale i również niezaprzeczalne wady. Pytanie czy stosować 2T mając możliwość stosowania dedykowanych preparatów pozbawionych wad oleju 2T opracowanych specjalnie pod kątem kompleksowej poprawy parametrów paliwa.

W 100% z tym stwierdzeniem się zgadzam. Generalnie uważam, że lepiej zalać olej 2T (ale odpowiedni, a nie pierwszy z brzegu) niż nie lać nic. Nie znaczy to, że na rynku nie ma nic lepszego, bo jest wręcz przeciwnie - jest masa lepszych, dedykowanych preparatów. A co najlepsze, taki dobry 2T do diesla czyli np. monzol 2T nie kosztuje wcale mniej niż dobry dodatek dedykowany do diesla, co sprawia, że jego stosowanie wydaje się po prostu bezzasadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, niebianskaskurwoala napisał:

Ja ogólnie polecam zapoznanie się z mapką:

 

https://www.uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php

 

jest tam baaaardzo dużo orlenów. Kiedyś niedaleko mnie doszło do jakiejś pomyłki przy uzupełnianiu zbiorników i WSZYSTKIE auta wyjeżdżające ze stacji stawały w miejscu po przejechaniu kilkudziesięciu metrów ;) Nie mniej ja jestem daleki przed takim ocenianiem że wszystko od orlena to badziewie, no szczególnie że dostarcza on (przynajmniej teoretycznie) paliwa do większości koncernów w Polsce (chyba poza Lotosem, który też ma swoje na sumieniu). Nie ma co się dać zwariować. Jeśli ma się swoją stację, że od lat jest ok, to nie warto zmieniać bo coś się gdzieś usłyszało/przeczytało (wg informacji moich mechaników, po tankowaniu na stacji gdzie tankuję od zawsze już powinienem mieć milion awarii a jak dotąd nie miałem żadnej..).

Nie testowałem, więc nie wypowiadam się, a tylko wtedy mógłbym powiedzieć że jest lepszy lub gorszy. Ale to możliwe oczywiście, podobnie firma FORTE ponoć produkuje bardzo dobre dodatki. Obie firmy są jednak poza moim zasięgiem finansowym :-)

 

PS. Może moderator wyłączy te nasze posty do jakiegoś nowego tematu? Trochę koledze nasyfiliśmy :(

Dobry pomysł z wydzieleniem postów. Jak to Cie nie stać na Archoila? Butelka 500 ml na 500 l ON to koszt 69 zł a zawsze można jeszcze dobry rabat dostać. Mi się generalnie lanie  AR6900D-max zwraca z nawiązką i nie pisze tego w kontekście remontów silnika tylko spadku spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Butelka 500 ml na 500 l ON to koszt 69 zł

Amsoil na 350l kosztuje 33 zł ;) Nie jest to niby straszna różnica, ale nie jestem przekonany czy trzeba dać się aż tak bardzo zwariować - gdzieś jest jakaś granica na dodatki. A amsoil to przecież górna półka.

Cytat

Ja do DPFa leję RAVENOL albo aktualnie MANNOL. 

Sam nie zlecałem badań, ale te ogólnodostępne (niemieckie) nie są jakieś szałowe dla tych olejów. Ot, zwiększają lepkość (trochę na zasadzie zmiany oleju syntetycznego na mineralny w silniku - też odczujesz jakoś zmianę w kulturze pracy)... Ale żeby nie było - zużyłem kiedyś butlę 4l ravenola na 2 moje auta i nie odczułem kompletnie żadnej różnicy (ani na plus ani na minus).

 

Swoją drogą jestem w szoku, że ASO proponuje  jakieś (jakiekolwiek!!!!) dodatki. Przecież to jest zabronione pod rygorem utraty gwarancji w każdej marce motoryzacyjnej!

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, niebianskaskurwoala napisał:

Właśnie dostałem informację, że wszystkie minusy pochodzą od jednej osoby. Trochę zmienia to postać rzeczy, szczególnie że wiem już o kogo chodzi ;)

Co się przejmujesz zobacz jak ja jestem nielubiany a zaraz za nachalny marketing będę miał pewnie z minus 50.

Przed chwilą, niebianskaskurwoala napisał:

Amsoil na 350l kosztuje 33 zł ;) Nie jest to niby straszna różnica, ale nie jestem przekonany czy trzeba dać się aż tak bardzo zwariować - gdzieś jest jakaś granica na dodatki.

Sam nie zlecałem badań, ale te ogólnodostępne (niemieckie) nie są jakieś szałowe dla tych olejów. Ot, zwiększają lepkość (trochę na zasadzie zmiany oleju syntetycznego na mineralny w silniku - też odczujesz jakoś zmianę w kulturze pracy)...

Dobra wyślę Ci 300 ml tego Archoila AR6900D-max tylko w nieoryginalnym opakowaniu (odlane z butli 5l) z free a Ty w zamian protestujesz i opiszesz wrażenia. Pora roku wprawdzie nie sprzyja takim testom bo zimno się robi i spalanie rośnie ale opisz subiektywne wrażenia. Jak stosujesz Amsoila regularnie to masz czysto wiec nie będzie efektu wow. jaki może pojawić się po przeczyszczeniu układu wtryskowego ale ciekawy jestem odczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dobra wyślę Ci 300 ml tego Archoila AR6900D-max tylko w nieoryginalnym opakowaniu (odlane z butli 5l) z free a Ty w zamian protestujesz i opiszesz wrażenia. Pora roku wprawdzie nie sprzyja takim testom bo zimno się robi i spalanie rośnie ale opisz subiektywne wrażenia. Jak stosujesz Amsoila regularnie to masz czysto wiec nie będzie efektu wow. jaki może pojawić się po przeczyszczeniu układu wtryskowego ale ciekawy jestem odczuć.

Chciałbym najpierw zobaczyć kartę charakterystyki tego produktu, nie rozumiem czemu jej nie ma dostępnej w sieci, bo przecież producent ma taki obowiązek (jest tylko jakiś prospekt, który nie spełnia warunków ustawy). Masz takową?

I masz rację, że ciężko będzie mi odczuć różnicę, bo po amsoilu silnik mi pracuje prawdopodobnie najlepiej jak tylko potrafi. Więc ten dodatek albo mu dorówna... albo to może być coś na zasadzie subiektywnych odczuć. Może warto zlecić badania (np. w lab. orlenu, ja robiłem w akademii morskiej w Szczecinie) odnośnie smarności czy liczby cetanowej? Będziesz miał na papierze co i jak to daje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

Ten sam serwis rekomenduje wymianę oleju co 30k km lub co 2 lata. Stosujesz się do tego zalecenia? :-)

Chyba bym się w piekle smażył :-D. Nawet filtr paliwa zmieniam co rok. A dodatek może być?

19 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

 

 

Swoją drogą jestem w szoku, że ASO proponuje  jakieś (jakiekolwiek!!!!) dodatki. Przecież to jest zabronione pod rygorem utraty gwarancji w każdej marce motoryzacyjnej!

Ciekawe jak go wyniuchają :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A dodatek może być?

Nie znam, nie stosowałem. Ale na 99% tak, bo nie spotkałem się jeszcze z takim preparatem na rynku, który by coś psuł/wpływał negatywnie. One wszystkie z założenia mają pomagać i to kwestia tylko tego czy polepszy on właściwości bardziej czy mniej.

Cytat

Ciekawe jak go wyniuchają

 Teoretycznie mogą oddać paliwo do badań. Teoretycznie, bo ASO nawet nie umie stwierdzić czy motor nie był chipowany, więc już widzę jak wysyłają próbkę paliwa do laboratorium :-D

Edytowane przez niebianskaskurwoala
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

Chciałbym najpierw zobaczyć kartę charakterystyki tego produktu, nie rozumiem czemu jej nie ma dostępnej w sieci, bo przecież producent ma taki obowiązek (jest tylko jakiś prospekt, który nie spełnia warunków ustawy). Masz takową?

I masz rację, że ciężko będzie mi odczuć różnicę, bo po amsoilu silnik mi pracuje prawdopodobnie najlepiej jak tylko potrafi. Więc ten dodatek albo mu dorówna... albo to może być coś na zasadzie subiektywnych odczuć. Może warto zlecić badania (np. w lab. orlenu, ja robiłem w akademii morskiej w Szczecinie) odnośnie smarności czy liczby cetanowej? Będziesz miał na papierze co i jak to daje :-)

Można powiedzieć, że mam  stały kontakt z R&D Archoila i ten środek był opracowany specjalnie pod kątem paliwa z Polskich stacji benzynowych - tzn. jest to poprawiona wersja specjalnie pod nasze paliwa, które różnią się od tych z USA czy choćby z innych krajów Europejskich. Były testowane 4 różne wersje zanim trafił do produkcji w obecnej wersji. Jakiś papier postaram się podesłać ale napisze tylko tyle, że stosowany jest w dużych maszynach rolniczych i ciężarówkach w transporcie międzynarodowym a sprzedaż bardzo mocno idzie w górę (w sumie na rynku jest raptem kilkanaście miesięcy a w obecnej wersji jest ok. pół roku). Poczytaj np. na forum Octavia Club Polska co ludzie piszą w wątku olejowym (i kto pisze, żeby nie było że sprzedawca robi reklamę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, niebianskaskurwoala napisał:

Tzn. ja wiem o co chodzi - Andrzej-2010 nie zgadza się z moją opinią na temat paliw, a dokładnie co do tego, że uznaję olej 2T za wcale nieidealny dodatek do ON (tzn. uważam, że są lepsze dodatki).

Jestem  ;
 -za stosowaniem oleju 2T do paliwa, temat dokładnie przebadany i stosowany z sukcesem przez wielu użytkowników, jak np; kolega mrarek,  sKarlosMegane " Dobre paliwo + mixol i będzie chulać "w temacie Megane 2 1,5 dci 300kkm - sprzedawać czy jeździć? ,

- przeciwny stosowania chemii/ścierny element, podobnie jak kolega mrarek z postuScenic III 1.9 Duże spalanie,
-za czyszczeniem wtrysków w "myjce ultradźwiękowej " tak jak to robią w zakładach specjalizujących się w naprawach wtrysków  np;  Regeneracja, naprawa i czyszczenie wtryskiwaczy common rail , 

-za mechanicznym wyczyszczeniem misy olejowej, kanałów olejowych, smoka i znacznym skróceniem okresu wymiany oleju , przy przeglądach co 30.000 km, zamiast płukanki,

- przeciwny zaśmiecania tematu pobocznymi wątkami,

- za założeniem tematu "o dodatkach do paliwa i oleju " przez kolegę  niebianskaskurwoalagdzie będzie miejsce na wiedzę w tym temacie 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Jestem  ;
 -za stosowaniem oleju 2T do paliwa, temat dokładnie przebadany i stosowany z sukcesem przez wielu użytkowników, jak np; kolega mrarek,  sKarlosMegane " Dobre paliwo + mixol i będzie chulać "w temacie Megane 2 1,5 dci 300kkm - sprzedawać czy jeździć? ,

Ja nie leję, a problemów z wtryskami jakoś nie mam. No niespotykane. Raz dolałem Liqui Moly eksperymentalnie do TDCi żony - odniosłem wrażenie, że chodził głośniej i ogólnie gorzej, więc odpuściłem sobie. Jak ktoś chce to mam do sprzedania prawie pełną litrową butelkę. Co do autorytetu kolegi sKarlosMegane to dziękuję bardzo, ale on zdaje się w ogóle nie zmienia oleju w silniku, więc jeśli miałbym go pytać o porady eksploatacyjne, to raczej tylko po to, żeby postąpić dokładnie odwrotnie niż mówi.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jottar napisał:

Ja nie leję, a problemów z wtryskami jakoś nie mam.

Popieram takie zdrowe podejście. Jeździłem 10 lat 1,5 dci z bardzo awaryjną pompą delphi i nie było problemów z wtryskiwaczami. Owszem zgodzę się, że wlanie paliwa o nieodpowiednich właściwościach odbije sie na układzie paliwowym.

Obecnie mam system wtrysku siemens dużo mniej awaryjny niż delphi pierwszej generacji i nie widzę najmniejszego sensu dolewać cokolwiek do paliwa. 

Myślę, że około 80 % użytkowników renówek nie śledzi wątków na forum meganecom lub scenic-forum i leje zwykłe paliwo z "CPN" i nie ma najmniejszego pojęcia o tym czym to "grozi !!!."  Nic tylko współczuć tym "nieuświadomionym" użytkownikom renówek z silnikami dci.

To samo dotyczy zdejmowania miski olejowej i robienia cudów niewidów z miską olejową, panewkami i pompą olejową bo jakiś tam czas silnik jeździł z wymianą oleju co 30 kkm. Zgodzę się natomiast z tym, że jeżeli kupimy pojazd o przebiegu powiedzmy 100 - 150 kkm to najwyższy czas na przejście z częstotliwością wymiany oleju przynajmniej raz na 10-15 kkm, zwłaszcza z silnikami gdzie występuje DPF ze względu na rozcieńczenie oleju paliwem zwiększające się po każdym wypalaniu. A wiadomo, że z upływem lat i km wypalanie następuje coraz częściej i od tego nie ma odwrotu, choćby nie wiadomo kto jak jeździł.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!