Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś rano był przymrozek ale w ciągu dnia zawitały temperatury jakich dawno nie odczuwaliśmy, nawet +17st.C według Reni. Temperatura maksymalna jaką pokazało Torque wynosiła ponownie 86 st.C, a ogólnie bły to znowu okolice 80 st.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.02.2019 o 20:04, pbet napisał:

Według katalogu InterCars do mojego auta jest termostat z temperaturą otwarcia 82st.C VERNET TH6949.82J a do MIII Grandtour 2012 1.4Tce także ten sam wyskakuje.

Pbet, obawiam się, że nie jest to termostat przeznaczony do Twojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wam powiem ciekawostka.

Sprawdzam po katalogach, po vin, do mojego (1600)  wychodzi wszędzie ten zintegrowany z obudową z temperaturą otwarcia 89 stopni. 8200700092 zamiennie Vernet 7159.89J  z czujnikiem dwupinowym.  Są też wersje czteropinowe, 8200158269 zamiennie Vernet 69718.89J.  Co ciekawe, instalacja w aucie podpięta jest tylko do dwóch pinów, tak mam w jednym z aut.

Ale, zmieniając karoserię na kombi, faktycznie katalog podaje dodatkowo sam wkład z temperaturą otwarcia 82 stopnie.

Ciekawe skąd takie różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą w czasie jazdy nie było mowy o rozgrzaniu silnika do temperatury powyżej 85 , temperatura wahała się między 85 a 75 , tak jak pisałem jak podczas jazdy puściłem pedał gazu na chwile to gasła druga kreska , nie gasła tylko jak utrzymywałem na obrotach około 3000 , teraz nie ma możliwości żeby podczas jazdy zgasła druga kreska , i tak było zanim termostat się zepsuł . on po prostu się nie domyka i cały czas puszcza wodę na chłodnicę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za stosunkowo niedługi czas będę w ASO na wymianie oleju to pogadam o tych termostatach. Ciekawe co powiedzą. Tak jak pisałem u mnie nie znika po odjęciu gazu tylko podczas dłuuuugiego zjazdu przy stosunkowo niskiej temperaturze (bliskiej 0 lub poniżej).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam odświeże temat.

Mianowicie u mnie też raz pali się 1 bloczek raz (żadko) dwa bloczki. Ostatnio podłączyłem auto pod kompa i w trasę. Przejechałem około 40 km i temperatura w kompie wskazywała magiczne 53 stopnie. I tu pytanie chciałbym wymienić czujnik temperatury. Czy ktoś może mi wytłumaczyć gdzie się on znajduje. I jak można go wymienić nie rozpiepszając całego auta.Model to:

Megane 3

1.6 dci 130kM

 

Ps. Termostat dobry. W kabinie ciepło leci z nawiew. Auto spala między 4.1 a4.7 na setkę wiec ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane są grzałki elektryczne, ciepłe powietrze leci zanim się pierwszy klocek zapali. Termostat sprawdzałeś, czy przyjmujesz że jest sprawny tylko po temperaturze w kabinie i po spalaniu? Dotykałeś rur przy chłodnicy? Kiedy robią się ciepłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Jottar napisał:

 Dotykałeś rur przy chłodnicy? Kiedy robią się ciepłe?

Jestem lewy w te klocki mechaniczne ale przed chwilą zrobiłem około 20 ok pierwsza belka po około 3km. Druga zaś sienie zapaliła :D:D. Ale po przejechaniu dotknąłem rur i tak:

-Żółta temperatura otoczenia 
-Czerwona około 50 stopni  może więcej
W załączniku foto i pytanie cz dobre rury dotykałem. 

123.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie te rury. To są rury od powietrza. Musisz dotknąć miękkiej gumowej rury dochodzącej do góry chłodnicy. Rura ta ma być gorąca dopiero po przekroczeniu siedemdziesięciu kilku stopni na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!