Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia ‎07‎.‎11‎.‎2017 o 19:45, mariuszekf napisał:

Ja ich złapałem na trytytki, dookoła dolna, dookoła górny pierścień. Później te trytytki spiołem razem i sciagloem tak jak ta oslona była oryginalnie. Na to pomarańczowa bardzo mocna izolacja do około kilka razy i dodatkowo jeszcze trytytki, jest to szczelne, a napewno mocniejsze od samej gumy. Jak ktoś zainteresowany to mogę podesłać fotkę, w sumie to z tymi osłonami to dużo roboty z wymianą. A pękają przeważnie jak się podnosi samochód,wtedy się najbardziej rozciągają 

Witam. Podeślij fotki - jedna osłona u mnie jest trefna. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Różnie mówią. W ASO mówią, że trzeba, inny warsztat że nie, a jeszcze inne, że się zobaczy. Co prawda przy wymianie odbojów/osłon przeciwkurzowych ale to jedna robota. Niemniej się zaleca i ja jutro odstawiam na wymianę owych osłon razem z ustawieniem zbieżności jeśli warsztat powie, że będzie konieczna. Ponieważ jadę pierwszy raz do tego warsztatu to później kontrolnie chyba zajadę do "zaufanego" człowieka na kontrolę zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłony i amortyzatory wymienia się w komplecie.

Kto tego nie robi naraża się na szybsze uszkodzenie amortyzatorów i kolejną wymianę.

Warto też przejrzeć łożyska i poduszki amortyzatorów. Wszytko za jedną robotą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory jednej osi, zawsze wymieniamy parami (przód lub tył, bądź całość) w zależności od zużycia.

Dzisiaj kupiłem do np. do Clio III 360 zł za parę na przód plus osłony 60 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem ale pytanie jest takie czy jak amortyzatory są dobre, a kosztują powiedzmy te 360-400 zł za parę, a gumy 60 zł (tyle zapłaciłem), wymiana 200 zł + ewentualne 100 zł zbieżność to po co ładować się teraz w niepotrzebne większe koszty? Nawet jak za pół roku czy rok amortyzatory będę miał do wymiany to wg mnie nie ma to sensu z ekonomicznego punktu widzenia na domowy portfel.

Dlaczego zatem ASO np. nie ma takiej teorii? W sensie, że od razu trzeba amorki wymienić? Przecież oni lubią naciągać.

Jutro i tak powiem w warsztacie żeby poogladali dobrze amorki przed wymianą tych gum. Jak będzie sucho to nie widzę sensu by wymieniać to co jest jeszcze dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uszkodzone są tylko osłony, to wiadomo że wymieniamy tylko je. 

Należy jednak sprawdzić stan amortyzatorów, bo jeżeli kwalifikują się już do wymiany, a jeżeli osłony się posypały to prawdopodobnie tak, to warto to zrobić od razu.

Nie będę wypowiadał się na tematy fachowości i podejścia ASO bo wiadomo jest różnie.

Teraz ciekawostka ze stacji diagnostycznej, tylne amortyzatory na pusto 43%, więc mówię diagnoście do wymiany. 

Diagnosta solidnych rozmiarów wsiada na tył puszcza ponownie test i wychodzi 55%.

Po co Pan będziesz wymieniał, przecież są dobre.

 

Tak więc punkt widzenia zależy od punku siedzenia :-).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za amorki (kayaba) przód, tył, osłony, łożyska amorków, poduszka silnika, filtry i olej, łącznie z wymiana zapłaciłem 1400zł., ale komfort jazdy jest od razu widoczny a amorki przed wymiana pokazywały od 49 do 52%. Teraz tylko się zastanawiam czy robić zbieżność i czekam na wasze opinię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!