Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiedziałem, że posiadacze Megane III chcą się aż tak dowartościować kosztem innych modeli....

Jak zobaczę w kolejnym samochodzie, że korek jest uwiązany na sznurku to już nie kupię - od razu będę wiedział że to jakiś "biedak".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołożyłbym od siebie jeszcze zawiasy bagażnika wnikające do wewnątrz - krok wstecz

Tak, zgadza się. W Megane Sedan I oraz II były siłowniki. Zawiasy wnikające mają ten plus, że nie ma się co w nich zepsuć. Kolega w Megane II Sedan już dwa razy wymieniał siłowniki w klapie.

 

Nie wiedziałem, że posiadacze Megane III chcą się aż tak dowartościować kosztem innych modeli....

Jak zobaczę w kolejnym samochodzie, że korek jest uwiązany na sznurku to już nie kupię - od razu będę wiedział że to jakiś "biedak".

 

Nikt tutaj niczym się nie dowartościowuje. Forum jest po to aby dzielić się informacjami. Sam przy zakupie nowego auta rozważałem zakup Fluence będąc od zawsze przekonanym, że to Megane w wersji sedan. Już sprzedawca w salonie dał mi od razu wyraźny sygnał, że to błędne myślenie. Teraz kiedy już to wiem to dzielę się tym z innymi użytkownikami, ponieważ wiem, że z forum korzystają również osoby, które są przed zakupem samochodu. Sam do Fluence nic nie mam jak wcześniej wspomniałem, ale różnice są spore więc nie da się obok nich przejść nie udając, że nie występują. Tym bardziej, że kolega "vorph" powiedział, że różnica między Fluence a Megane to tylko 1200 zł więc tym bardziej warto wiedzieć, że Fluene to nie to samo co Megane, aby nie mieć przykrej niespodzianki po zakupie. Sam pół roku temu będąc przed zakupem samochodu na tym forum pytałem ludzi o Megane III Generation, którym byłem zachwycony (przesiadałem się wtedy z Renault Thalia). Wiele osób odradzało i mówiło, że to "biedak". Dziś im za to dziękuję i nie osądzam ich, że się wtedy dowartościowywali bo wiem, że gdybym kupił to auto to bym nie był z niego zadowolony właśnie w związku z ogołoceniem prawie z wszystkiego i pięcio biegową skrzynią biegów.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"vorph" powiedział, że różnica między Fluence a Megane to tylko 1200 zł więc tym bardziej warto wiedzieć, że Fluene to nie to samo co Megane, aby nie mieć przykrej niespodzianki po zakupie

No tak, tylko mi chodziło o zaznaczenie, że Fluence nie jest "ubogim krewnym" lub budżetowym Megane tylko zupełnie porównywalnym modelem. Nawet reklamy TV tego auta stawiały go w jednym rzędzie (oczywiście mocno na wyrost:)) z limuzynami i wpychały (na siłę) pomiędzy kompakty a klasę średnią, podczas gdy Megane pozostawał typowym kompaktem. Rzecz bardziej leży w poziomie wyposażenia. Ja mam wersję Privilege + dodatki i kiedy w lipcu "przymierzałem się" podczas wizyty w ASO do Megane Limited byłem mocno zdziwiony na niekorzyść Megane. Pewnie w wersji Bose miałbym inne wrażenie. Przypomniało mi się także, że na zachodzie oferowano Fluence ale tylko w wersji elektrycznej Z.E. , która okazała się finansowym niewypałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem Ci z mojego punktu widzenia. Osobiście bym Megana 1.6 16V nie kupował bo to przeszłość. Chodzi o silnik. Ten silnik jest idealny do warunków miejskich, krotkich tras rzędu nawet 2-3 km ogólnie idiotoodporny, ale tu się kończy wersal. Jednak warto mieć na uwadze że mamy w Polsce coraz więcej dróg szybkiego ruchu i tutaj wychodzą słabości silnika 1.6 16V - przede wszystim hałas i wysokie spalanie powyżej 100-120 km/h. Jeśli jeździsz w warunkach miejskich dużo, a mało albo w ogóle nie przekraczasz 100-120 km/h to możesz się zainteresować zakupem. Jednak jak wspominałem poziom wyciszenia niczym prawie się nie różni od Megana II 1.6 16V sprzed 12 lat czyli z 2003 roku. Oba samochody wysokoobrotowe. Taką samą sytuację miałem niedawno wśród znajomych. Jeden bliski znajomy kupił w grudniu 2012 Clio IV 0.9 TCe, natomiast inny znajomy kupił latem 2014 Clio IV 1.2 16V....bo jak sam mówił nie ma przekonania do silnika 0.9 TCe, bo to nowość i woli stary a sprawdzony 1.2 16V. Ostatnio znajomy od 1.2 16V przejechał się w trasie 0.9 TCe, i stwierdził przy wszystkich że jego 1.2 16V to "hałaśliwy, mułowaty dziadkowóz". Żałuje zakupu 1.2 16V. Nie chcę ingerować w Twoje decyzje, ale moim zdaniem szkoda wywalać ponad 50 tyś na samochód bez rewelacji. Może warto rozglądnąć się za sprawdzonym, używanym 1.6 16V np. 3 letni w sieci "Renault używane" za mniejsze pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc:

1. megane mogę kupic za 56tyś limited grandtour 1.6 16

2.szukam auta ciut większego od obecnego hatchbacka - więc kombi wypada dobrze

3.budżet to maź 55-56 tyś za nowy

4.większość trasy to miasto i podróżz podmiejskie tj. od 10km do 30km

5.jako rodzić i głowa rodziny preferuje eco driving tj do 110km/h

6.jestem też za tym tce ale kasa inna i tyle w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym Megana 1.6 16V nie kupował bo to przeszłość. Chodzi o silnik. Ten silnik jest idealny do warunków miejskich, krotkich tras rzędu nawet 2-3 km ogólnie idiotoodporny, ale tu się kończy wersal. Jednak warto mieć na uwadze że mamy w Polsce coraz więcej dróg szybkiego ruchu i tutaj wychodzą słabości silnika 1.6 16V - przede wszystim hałas i wysokie spalanie powyżej 100-120 km/h

No bez przesady, że ten silnik jest do warunków miejskich. Sam przejechałem wczoraj 540km po S3 oraz A2 i nie odczuwam w jakiś sposób uciążliwości tego silnika i jego hałasu. A auto było załadowane 3 osoby plus bagaże na 10 dni oraz 3 rowery na dachu. Spalanie na tej trasie przy prędkościach do 110km/h wyszła 7,5l/100km. Obroty silnik przy 100km/h, według Gps-u (licznikowe 105km/h), wyniosły ok. 3000obr/min na 5 biegu. Średnia prędkość, na tym odcinku jaki przejechałem, wyniosła ok. 75km/h (odczyt z licznika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że już zdecydowałeś?

Dla mnie podstawa to silnik, ja bym 1.6 nie kupił, 16V już się w życiu najezdziłem, wprawdzie miałem jeszcze niedawno takie pomysły ale całe szczęście nie kupiłem ;).

Na rynku wtórnym jest sporo 1.6 z niewielkim przebiegiem i pełną historią, zrobić lpg i pyrkać, ja znalazłem 1 używke TCe kombiaka, który mi pasował ale wyposażenie było cienkie a cena dosyć spora dlatego wziołem nufke, samochodu nie zmieniam co roku.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!