Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Tak śledzę ten wątek, piejecie zachwyty nad tymi mikro motorkami. A ja tak szczerze mówiąc, tych wielkich zalet aż tak dużo nie widzę. :) Należy pamiętać, że te silniczki to nie wynik rozwoju lecz jest to dziecko powstałe w wyniku gwałtu przez zielonych. :) Owszem, gdyby to był silnik pojemności powiedzmy z 1600 cm i turbina a tak co?, 1000 czy 1200 i co? Jedziesz jak dupa to pali mało, ale jeżeli chcesz dotrzymać kroku na drodze, pali praktycznie tyle ile silnik 1600. W aucie z silnikiem tce w pewnym zakresie prędkości jest niższe natężenie hałasu, tylko dzięki temu, że jeździmy na niższych zakresach prędkości obrotowej silnika. Mała pojemność, turbina, niskie obroty silnika, systemy start-stop, nie wiem, nie przekonuje mnie to. To wbrew podstawowym zasadom mechaniki.

Edit:

Dodam tylko, że posiadam obecnie auta z silnikiem 1600 16V oraz tce 1200.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, oj tam.

Za 5 lat będziesz tęsknił za tymi silnikami 1.0 , bo wejdą 0.5 albo 0,7 ;)

A tak serio, to za 5 lat , może być więcej NOWYCH aut rejestrowanych z silnikiem elektrycznym niż ze spalinowym.

Bo wiele miast może ograniczyć wjazd do centrum dla silników spalinowych , tak jak teraz jest tak w Berlinie, gdzie trzeba mieć certyfikat spełniania przez silnik EURO-coś tam.

Auta starsze , typu Megane 1 z dieslem nie ma szans dziś legalnie wjechać do centrum Berlina.

U nas też to kiedyś nastąpi, że do centrum miasta wjadą tylko super-eco silniki, albo auta elektryczne.

Więc ci , co teraz kupują auta z wyprzedaży silników, które w przyszłym roku będą niesprzedawalne, to muszą się z tym liczyć, że za np. 8-10 lat do centrum Berlina nie wjadą.

Oczywiście są to tylko moje przypuszczenia , na pewno się kiedyś sprawdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie z silnikiem tce w pewnym zakresie prędkości jest niższe natężenie hałasu, tylko dzięki temu, że jeździmy na niższych zakresach prędkości obrotowej silnika.

 

Dlatego wprowadzono turbo doładowane silniki które poniżej 2000 obrotów mają max moment obrotowy, i bez problemu mogą mieć 2000 obrotów przy 100 km/h. Wyobrażasz sobie 1.6 16V żeby przy 100 km/h na 6 biegu miał 2000 obrotów mając na uwadze że max moment obrotowy ma powyżej 3000 obrotów ? Ponadto powszechnie mówi się że diesel jest cichszy od benzyny wolnossącej podczas jazdy. Równiez zasługa niskich obrotów i długiej skrzyni dzięki turbo doładowaniu.

 

Mała pojemność, turbina, niskie obroty silnika, systemy start-stop, nie wiem, nie przekonuje mnie to.

 

Są jeszcze na rynku japońskie tandety hałaśliwe w których nie ma mowy o komforcie jazdy. Są to nowa Civic 1.8 16V 140 KM w której nic się nie dzieje od dołu, natomiast jazda się zaczyna powyżej 4000 obrotów co jest okupione spalaniem i hałasem. Nic dziwnego że Civic mało się sprzedaje, Acord znika z Europy za sprawą mizernego zainteresowania. Można jeszcze wiele innych plastikowych, hałaśliwych japońców wymienić.

 

A tak serio, to za 5 lat , może być więcej NOWYCH aut rejestrowanych z silnikiem elektrycznym niż ze spalinowym.

 

5 lat zleci moment, nic to nie zmieni. Żeby faktycznie sprzedaż elektrycznych aut była większa niż spalinowych to myślę że trzeba około 2 dekad (20 lat). Obecnie auta elektryczne są drogie, w dodatku trzeba placić za dzierżawę akumulatorów (w przypadku Renault Zoe to około 380 zł miesięcznie), zasięg około 150 km. Mało przekonujące parametry.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może potrzeba więcej niż 5 lat?

A może nie. Przy tanim paliwie może być to faktycznie dłuższy okres, ale jak by ropa wzrósiła do 150$ za baryłkę, to te 5 lat to może być bardzo szybkie 5 lat.

Podobno w tym roku w Chinach więcej się sprzedaje nowych skuterów elektrycznych niż spalinowych.

My to już nawet 100 lat za Chińczykami jesteśmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników Megana 3 ph3, czy po ostatnim lifcie wciąż jest czynnik w układzie klimatyzacji R 134a, czy najnowszy budzący kontrowersje r1234yf ? Nabicie tego ostatniego to na obecną chwilę około 2 tyś zł, gdyż tylko 2 producentów na świecie produkuje ten czynnik (USA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według informacji tu znalezionych http://moto.wp.pl/gid,16605337,title,Samochody-z-HFO-1234yf,galeriazdjecie.html to Renault tylko w elektrycznym ZOE stosuje (no bo przecież taki ekologiczny) w spalinowych nie stosują.

Edytowane przez przywoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy odebrałem dzisiaj meganke, na razie spokojna jazda ale powiem krótko: "miodzio". To jest to o co chodziło. :) Cicho w aucie, lekki pomruk silnika ale taki jak lubię, klimatyzacja ładnie działa. Ładnie się prowadzi, wygodny, pachnie nowością :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!