Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Olej jest ale ciężko zobaczyć na nim dokładny stan ponieważ miarka wchodzi po łuku i przy wyciąganiu zaciąga olej po bagnecie na bokach~no chyba że mam spierniczony bagnet że tak trudno mi sczytać stan oleju,moze niech ktoś jeszcze się wypowie od 1.2 Tce jak jest u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.dolewki silnik spalił 550ml oleju na około 1200km. Olej dolewałem na zimnym silniku w dawkach po 50ml za każdym razem czekając około 15 minut po czym sprawdzałem stan oleju na bagnecie oraz elektroniczny wskaźnik oleju (kropkowy). W poniedziałek będę kontaktował się z ASO. No i teraz chyba mam odpowiedź dlaczego poprzedni właściciel po 1,5 roku zostawia auto w komisie dilerskim i bierze nowy. Dobrze, że chociaż mam gwarancję do X.2019. Może uda się coś z tym zrobić? Nie tak sobie wyobrażałem sięgnięcie po markę Renault. Moje poprzednie samochody (też na "f") - fiat stilo i ford focus brały śladowe ilości oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ROBRAT ja też mam krzywy bagnet i też wchodzi po spirali, kiedyś wrzucałem zdjęcie w jakiejś chyba naszej rozmowie:

20180421_130232.thumb.jpg.2ea30a44750143a9835a9ddb4d008c6a.jpg

Też łapie olej po bokach i dodatkowo końcówka jest z takiej jakby kratki, w którą wchodzi olej, coś w tym stylu:

image.thumb.png.3c58dc3a824405e6f871cb500c460d6d.png

i też mi to trochę utrudnia dlatego osuszam i sprawdzam. Po wypełnionych kratkach wiem później ile jest faktycznie oleju nie patrząc po boki. W Tce macie pewnie inne bagnety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem do garażu i zrobiłem zdjęcie bagnetu. Zielona strzałka pokazuje stan oleju, dla którego zapala się 6 kropek. W mojej wersji 1,2 Tce 115KM (rocznik 2016) bagnet jest metalowy i prosty.

Rysunek1.jpg

Co do poruszanego tematu to przed zakupem czytałem ten wątek kilka razy. Użytkownicy aut z roczników 2015 i młodszych pisali, że problem nadmiernego spalania oleju nie występował. No cóż zobaczymy co ASO wymyśli. Będę informował co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z użytkowników mających nowe salonowe 1.2TCe robił w ASO tgzw. przegląd zerowy po 1000km i wymieniał olej w silniku ? Bo z tego co wiem nie jest to obowiązkowe, ale jedynie zalecane.

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam własnie taki bagnet jak foto kolegi tomrud olej jest czysty i kolorystycznie nie różni się od bagnetu dlatego ciężko tam wyłapać górny poziom i w dodatku te zaciąganie na bokach bagnetu.Sam bagnet też jest prosty ale przy wkładaniu w rurkę to ona idzie jakoś po łuku i stąd te problemy z rozmazaniem górnego poziomu oleju.

 

Pytanko do kolegi witman-jako ''szpec'' w tych silnikach jaki olej do silnika polecasz swoim klientom?trzymasz się zaleceń producenta czy może coś swojego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuję od dłuższego czasu wątek o 1.2TCe i powiem szczerze nie widzę w naszym warsztacie klientów narzekających na ten silnik. Ludzie którzy zajmują się zawodowo sprowadzaniem i handlem używanymi samochodami też twierdzą, że to lubiany i raczej bezproblemowy silnik i fajnie się sprzedaje.

Sporadycznie zdarzały się problemy z napinaczami rozrządu czy rozciągniętym łańcuchem. Znam auta poflotowe z przebiegami ponad 200tys. które jeżdżą nadal bez problemów i nikt nie narzeka na branie oleju. Znajoma ma Nissana Q. z 1.2DiG-T, to ten sam silnik, jeden z naszych klientów ma ScIII Grand 1.2TCe z LPG (instalacja z dotryskiem paliwa) ponad 150tys.km i jakoś nikt nie narzeka. Co do oleju to lejemy ELf-a takiego jak zalecił producent. Wszystkim jednak zalecam zmianę oleju co 10tys. niezależnie czy to TCe czy dCi  !

Moja opinia oraz opinia inżynierów mechaników precyzyjnych od silników, zajmujących się na co dzień ślusarstwem precyzyjnym jest taka, nowe współczesne silniki należy spokojnie docierać i obowiązkowo wymienić olej silnikowy po przejechaniu pierwszych 1tys-2tys.km !  

I nie wierzcie w oleje long-life 30, 50 a nawet słyszałem ostatnio o 80tys.km !

 

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że większość opinii o braniu oleju przez 1.2TCe, które tu przeczytałem dotyczą praktycznie nowych aut z niskimi przebiegami.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO dziś mi zaplombowało dostęp do bagnetu oraz do wlewu oleju, zrobili rysę na bagnecie i kazali przyjechać za 1000km. Z tego co się dowiedziałem to dopiero jak silnik spali więcej niż 500ml na 1000km to będzie to sygnał do dalszych działań. Jeżeli spali mniej np. 450ml to nie będzie dalszych kroków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.09.2018 o 21:49, witman napisał:

Obserwuję od dłuższego czasu wątek o 1.2TCe i powiem szczerze nie widzę w naszym warsztacie klientów narzekających na ten silnik. Ludzie którzy zajmują się zawodowo sprowadzaniem i handlem używanymi samochodami też twierdzą, że to lubiany i raczej bezproblemowy silnik i fajnie się sprzedaje

Kolega jest dużym optymistą jeśli chodzi o te silniki ;( A żółty pseudo-bagnet to totalna pomyłka. Poziom oleju widzę na nim po 30 tys. km. Mówiąc szczerze  korzystam wyłącznie ze wskaźnika elektronicznego a tego dziadostwa nie dotykam.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mich64 optymistą nie do końca, bo jak widać po wpisach coś się dzieje, jednak uważam, że przy 1.2TCe nie jest to jakieś apogeum na taką skalę jak przykładowo w silnikach THP czy TSI, ja sam do niedawna jeszcze zachwalałem Oplowski (GM) 1.4T 140KM, niestety zmieniłem zdanie radykalnie co do tej jednostki i cieszę się, że auta z tym silnikiem nie nabyłem, bo już były takie przymiarki.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrud,

miałem ten sam problem ale rozwiązałem problem skutecznie. Zapewnienia kolegów z forum że ASO rozwiąże Twój problem albo że te silniki są rewelacyjne i że to normalne że bierze XXml oleju nie są prawdziwe. Napisałem Ci wiadomość priv gdybyś potrzebował kilku porad ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pół roku walki żeby opisać to musiał bym tu referat walnąć. W skrócie zbieranie dowodów/ zleceń serwisowych, rozmowa o faktach, upór i nie dawanie wiary w nic co mówi serwis -  NIC. No i rozmowa z kimś kompetentnym bo serwisant "nic nie może". Silniki mają wadę która ujawnia się u niektórych mocniej lub bardziej w zalezności od stylu jazdy i konkretnego egzemplarza. Olej ucieka w tłokach. I jak to powiedział nie oficjalnie mistrz serwisu "to oczywiste że skoro oleju ubywa to coś jest nie tak". Twierdzenie że te silniki tak mają i inne pseudo argumenty są marketingową brędnią którą niestety łykają nawet mechanicy niektórzy... Problem jest tylko taki że Renault akceptuje naprawy czy wymiany silników od pewnego poziomu który serwisy nazywają "normą" a de facto normą nie jest. Zawsze jak wada jest spora ale nie dość, to można też polecieć na austradę i zrobić 500 km przy max prędkości auta. Wtedy zmieścisz się raczej w normie Renault po takiej trasie. Pomiary spalin itd. możecie sobie darować bo tu wszystko jest ok ... ja nie sięgnąłem w ostateczności bo prawnika, sądy, rzeczoznawców itd. a  działania Renault i dilerów są nakierowane zawsze na przeciągnięcie klienta jak najdłużej aż do czasu wygaśnięcia gwarancji więc nie dawajcie się zbywać. Czyszczenie chemiczna, plomby itd. były u mnie tylko kolejnymi krokami aby mnie zbywać i przeciągać o kolejne miesiące a nie likwidowały problemu. W końcu jak czyszczenie chemiczne miało by uzupełnić ubytki ścianek tłoka silnika ... ? powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!