Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że zrobiło się trochę zamieszania w tym temacie i ogólnie silników TCe - Turbo Control efficiency

Obecnie na rynku mamy już 0,9; 1,2; 1,4; 1,6; 2.0 oraz nowe 1,3 i 1,8TCe.

Są dwa modele 1.2TCe pierwszy to D4Ft poj. 1149cm* na wtrysku pośrednim i mocach 101KM i 103KM (overpower 106KM) znany jako TCe100 konstrukcja Renault produkowany w latach 2007-2014r. spotykany w Clio, Modus, Twingo i Wind oraz Proton Savvy, Dacia Logan i Dacia Sandero.

Drugi 1.2TCe H5Ft 1198cm* na wtrysku bezpośrednim o mocach 112, 115, 120, 125, 130KM (znany w Renówkach jako TCe115, 120, 125, 130) jest to konstrukcja Ranault/Nissan produkowany od 2012r. silnik stosowany również w Nissanach (oznaczanie 1.2 DiG-T) w Daciach (TCe) i Mercedesach Citan. 

H5Ft ma większą pojemność i jest to całkowicie inna konstrukcja mocno odbiegająca od jego poprzednika D4Ft. 

Problemy konsumpcji oleju przez 1.2TCe H5Ft spotykane były w konkretnym roczniku, wiadomo jest też, że problem ten został szybko wyeliminowany, a jego przyczyną były wadliwe pierścienie tłokowe produkowane przez jednego z podwykonawców.

Co do reszty silników oznaczonych TCe mogę powiedzieć, że 1.2TCe D4Ft, 1.4TCe H4Jt i 2.0TCe F4Rt oleju nie biorą i nie słyszałem o takich przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja mam silnik TCe 1,2 ( H5Ft ) z 2017, i zauważyłem, że na 10 tys. km bierze jakieś 0,3-0,4 L oleju. Czyli jest to całkowicie normalne. Chodzi mi o to, że silnik musi zużywać pewną ilość oleju w normalnej swojej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że silnik zużywa trochę oleju, nawet sławetny F4R zużywał mi 0,15 litra na 1000km ;-) Obserwując jednak moje dwa 1.4TCe muszę stwierdzić zdecydowanie, że są to ilości rzędu 100 może 150ml na 10tys. km, a eksploatuję oba w trybie trasa/miasto 50/50. 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Scenica z 2014 r 1,2 tce 115 km i po 2 latach był wymieniany na gwarancji rozrząd (zgłosiłem dziwny hałas z okolicy rozrządu). Minęły 2 lata i hałas powrócił. Auto ma dopiero 50tkm. Miał ktoś podobny problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolego ja tez tak kupuje z reszta podawałem link do tej strony bo strasznie na serwisie przycinają, jeżeli masz wątpliwości to wystarczy zadzwonić do nich i się wszystkiego dowiesz. Ja jak nie byłem czegoś pewny to dzwoniłem, fachowa obsługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.07.2018 o 14:43, leston napisał:

Mam Scenica z 2014 r 1,2 tce 115 km i po 2 latach był wymieniany na gwarancji rozrząd (zgłosiłem dziwny hałas z okolicy rozrządu). Minęły 2 lata i hałas powrócił. Auto ma dopiero 50tkm.

Poczytaj tematy na forum ; 1.2 benz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten wątek swego czasu kilka razy i zastanawiałem się czy kupować megankę z silnikiem 1.2Tce 115KM. Zadawałem wtedy sobie pytanie czy ja też będę miał ten problem jak zdecyduję się na zakup? No i po zakupie okazało się, że mam problem ze spalaniem oleju. Poprzedni właściciel wykonał serwis olejowy w ASO przy przebiegu 45105km. Ja zaraz po zakupie z początkiem sierpnia sprawdziłem "kropki" olejowe i byłem zadowolony, bo było ich sześć (Może oleju nalali powyżej max?). Zakupiłem samochód gdy jego przebieg wynosił 45814km. Gdy licznik wskazał 46660km zniknęły 2 kropki, więc dolałem ok 200ml i sprawdziłem stan na bagnecie i stan oleju był prawie na max. Przy przebiegu 47074km zniknęła jedna "kropka", a przy przebiegu 47380km zniknęła kolejna. Można zatem założyć, że znikają 3 "kropki" na 1000km czyli 0,3 litra. Pytanie czy to już za dużo czy jeszcze akceptowalnie? Planuję wymieniać olej co 10000km czyli w tym czasie będę musiał dolać 3 litry oleju.....to chyba lekka przesada. Czy wskóram coś w ASO czy raczej usłyszę "Panie 0,3 litra na 1000km to nic"?

Edytowane przez tomrud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co możesz wskórać? To jest auto na gwarancji? Jeśli tak, to może jedź na badanie spalin. W przypadku przekroczenia niektórych składników spalin, będziesz miał jakiś argument. Na jakim auto jeździ oleju?

Olej może też gdzieś wyciekać.

Edytowane przez elgreen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto rocznik 2016 na gwarancji. Przed zakupem auto oglądałem na podnośniku w ASO z latarką w ręku. Żadnego wycieku nie widać. Z góry też nic nie widać. Wlany jest elf 5W40.

Edytowane przez tomrud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem w ASO 29 sierpnia przy okazji problemów z klimą i powiedzieli, że mam dalej obserwować zużycie oleju lub mi zaplombują silnik, żeby nie można było dolewać. Wcześniej sprawdzili czy nie ma wycieków z silnika. Dziś zniknęła kolejna "kropka" przy przebiegu 47870, więc tym razem przejechałem prawie 500km:-) Na bagnecie jest trochę poniżej połowy między min i max.

Edytowane przez tomrud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz coś na tym bagnecie bo u mnie ciężko coś odczytać.Właśnie dzisiaj się umówiłem na przegląd po 2och latach rok od wymiany przejechałem 11kkm na kropkach ubyła 1 wg bagnetu po wielu próbach odczytu wydaje mi się ze jest tak z 5mm poniżej max.Jeśli masz poniżej połowy stanu to radzę działać w sensie wizyta w ASO albo dolać,gość powiedział mi przy pierwszej wizycie żeby pilnować oleju aby był górny stan,ciśnieniem oleju jest sterowany napinacz łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomrud napisał:

Byłem w ASO 29 sierpnia przy okazji problemów z klimą i powiedzieli, że mam dalej obserwować zużycie oleju lub mi zaplombują silnik, żeby nie można było dolewać. Wcześniej sprawdzili czy nie ma wycieków z silnika. Dziś zniknęła kolejna "kropka" przy przebiegu 47870, więc tym razem przejechałem prawie 500km:-) Na bagnecie jest trochę poniżej połowy między min i max.

No to niech plombuja. Ewidentnie masz do wymiany albo cały słupek albo chociaż pierścienie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ROBRAT napisał:

Widzisz coś na tym bagnecie bo u mnie ciężko coś odczytać.

Jak to możliwe? Nie widzisz oleju czy podziałek? Jak oleju w sensie są jakieś wgłębienia w bagnecie, w które wchodzi olej i utrudnia odczyt to polecam wyjąć, wysuszyć do sucha ręcznikiem papierowym, włożyć, wyjąć, odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!