Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że różnicy w spalaniu żadnej nie ma. Za to 18 to już kapcie i tu może palić więcej. Ja mimo wszystko namawiam pojeździć innymi markami przed zakupem. Może coś się spodoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro opona ma szerokość 205 na felgach 16" i 17" więc nie powinno być różnicy w spalaniu. Różnica jest tylko w profilu. Felgi 18" mają już szerokość opony 225, więc różnica w spalaniu będzie minimalna pomiędzy oponą 205 która jest na felgach 16" i 17"....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat poszedł ostro, więc dodam coś od siebie.

 

Osobiście posiadam Megi na kapciach 18''. Szczerze powiedziawszy jestem zaskoczony jak dobrze wybiera nierówności, mimo niskiego profilu. Jeździłem już nie raz na takich alumkach i niskim profilu, ale nigdy nie było tak komfortowo. Wiadomo, że nie jest to podobny komfort jak na 16'', ale według mnie warto. No co tu dużo mówić, Megi GrandCoupe na 18'' wygląda ślicznie na drodze - widać po przechodniach :D

Jeśli chodzi o LED Pure Vision i krótkie świecenie. Nie zauważyłem, natomiast świecą dużo jaśniej niż Xenony z mojego poprzedniego samochodu, aczkolwiek mają jedną wadę - w deszczu w nocy ma się wrażenie, że się jedzie bez świateł. No ale niestety przy LED'ach trzeba się z tym liczyć. Jak jest bezchmurne niebo i księżyc za oknem wtedy jest rewelacja.

Co do wyświetlacza 8,7'' i palcowania. Palcuje się na pewno tak samo jak wersja 7'', bo przecież wyświetlacz jest z tego samego materiału. Mnie nie tyle denerwuje palcowanie co zbierający się kurz. Jak jest ostre słońce to wygląda to kiepsko.

 

Szczerze polecam pakiet Techno Premium z Full LED i przede wszystkim head-upem - świetna sprawa. W mojej wersji brakuje jedynie aktywnego tempomatu i trochę ubolewam, że go jednak nie ma. Na trasie jest to nieoceniony atut samochodu + zawsze może pomóc jak się zagapimy w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wtrącenie: :)

aczkolwiek mają jedną wadę - w deszczu w nocy ma się wrażenie, że się jedzie bez świateł. No ale niestety przy LED'ach trzeba się z tym liczyć.

Od kiedy pojawiły ksenony to zmieniono przepis i w warunkach zmniejszonej przejrzystości (oddział 8, art 30), a takowe mamy jak pada deszcz, można, ba jesteśmy zobowiązani :) włączyć przednie światła przeciwmgielne.

Zaznaczam,tylko przednie :!: Dla tyłu obowiązuje zasada zmniejszenia widoczności do 50 m)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Props, nawet o tym nie wiedziałem ;)

 

Aczkolwiek nie jestem pewien, czy w jakikolwiek sposób poprawi to sposób w jaki mój samochód będzie oświetlał drogę. Bo, jak rozumiem, przepis powstał ze względu na słabą widoczność naszego samochodu dla reszty użytkowników? LEDy w nowych Megankach/Talismanach (nawet same wąsy dzienne) są lepiej widoczne niż niektóre mijania w starszych samochodach. Taka dygresja odnośnie wiecznego narzekania, że ludzie mający dzienne powinni włączać mijania nawet przy lekkich opadach deszczu w dzień. Pomijam fakt, że przy dziennych z reguły wyłączone są światła STOP z tyłu. No i znowu muszę przywołać moją Megi - mam światła z tyłu Always On, nawet przy dziennych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motozbyt, u mnie będzie czarny HB.

Też mam czarnego HB. Może kiedy się spotkamy na drodze przypadkowo ;).

Mnie nie tyle denerwuje palcowanie co zbierający się kurz. Jak jest ostre słońce to wygląda to kiepsko.

Kup sobie mikrofibrę i trzymaj w schowku. Wystarczy podotykać i kurz przykleja się do mikrofibry i plastiki masz bez kurzu.

Pomijam fakt, że przy dziennych z reguły wyłączone są światła STOP z tyłu. No i znowu muszę przywołać moją Megi - mam światła z tyłu Always On, nawet przy dziennych

To nie jest przypadek, że tylne światła są non-stop włączone. Tak nakazują najnowsze przepisy unijne. Po prostu Meganka spełnia je. Nie tylko z przodu dzienne muszą być permanentnie włączone, ale z tyłu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przypadek, że tylne światła są non-stop włączone. Tak nakazują najnowsze przepisy unijne. Po prostu Meganka spełnia je. Nie tylko z przodu dzienne muszą być permanentnie włączone, ale z tyłu też.

 

Nie do końca. Przepisy mówią tylko o przednich światłach do jazdy dziennej. Renault z tyłu ma na stałe włączone, aby ładnie to wyglądało - taki kaprys Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie widziałem Meganki jadącej na dziennych i żeby się światła z tyłu świeciły, na dziennych led nic z tyłu się nie świeci, z moich obserwacji i nie tylko w Megankach ale i w Mercedesach, Toyotach i innych. W mojej MIII też nie świecą się tylne pozycyjne przy włączonych światłach led (dziennych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie widziałem Meganki jadącej na dziennych i żeby się światła z tyłu świeciły, na dziennych led nic z tyłu się nie świeci

Świeci, świeci tylko pewnie przy dziennym świetle jak mocno świeci słońce nie widać tego.

 

Dodano: 25 kwi 2017 - 09:37

Nie do końca. Przepisy mówią tylko o przednich światłach do jazdy dziennej. Renault z tyłu ma na stałe włączone, aby ładnie to wyglądało - taki kaprys Renault.

No właśnie najnowsze niby mówią, że tylne też. Może jeszcze polskie przepisy tego nie wymagają. Na pewno to nie jest jakiś kaprys reno żeby było ładniej. Gdzieś to wyczytałem o tym wymogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!