Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty


endrju.m

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko żeby nakręcić osobówką 130 tys z takim małym silnikiem to trzeba ją ostro kręcić. 

Nie stygnie, fakt, ale to nie silnik w ciężarówce który chodzi na 1,5 tys obrotów. 

Ja swoimi nowymi samochodami dojeżdżam do 200 tys. Samochód w środku jak nowy ale mechanicznie to już zaczyna być skarbonka. 

Problemy z łożyskami amortyzatorami. Sam samochód już nie jest „zwarty”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tu macie takę ciekawostkę eksploatacyjną dotyczącą nie tylko silnika 1.4TCe wszyscy, którzy posiadają silniki z blokiem aluminiowym TCe, SCe oraz dCi powinni badać o chłodzenie i właściwą ilość płynu chłodzącego w układzie !

 

link - wyciek płynu

 

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tydzień temu minęło 2 lata od zakupu mojej Megane 1.4TCe :) Auto dalej super śmiga, silnik cichy i dynamiczny. Poza wymianą oleju i filtrów co roku nic się nie dzieje (odpukać w niemalowane!). Auto kupiłem z przebiegiem 165kkm aktualnie 187kkm. Jedyną wadą autka to chyba spalanie w mieście, ale można mu to wybaczyć za fajne przyśpieszenie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku również w białej i zloto brązowej megi silnik 1.4 tce i już blisko 22 tys nakręcone w jednej i drugiej przez 2 lata i nic się nie dzieje  płynu nie ubywa olej zmieniany co 10 tys wraz z filtrami i raz w miesiącu zerkam pod maska czy płynu nie ubywa czy turbo suche ,nic tylko zalewać i jadzic , a moje meganki są w dotrysku lpg 

polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 3.11.2019 o 21:32, witman napisał:

Dwie fotki dołu silnika po zdjęciu miski olejowej, silniki o zbliżonych przebiegach w naszej megi olej wymieniany co 10~12tys.km

Co się stało, że musiałeś zrzucać miskę olejową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało, rutynowo, wymiana oleju i filtra oleju po 10,3tys.km, a że było trochę czasu i jak zwykle zżerała mnie ciekawość to odkręciłem miskę, od dawna było tam małe przypocenie oleju, więc można było to uszczelnić, a przy okazji zabawiłem się w ginekologa i zerknąłem od dołu we wszystkie zakamarki kamerką endoskopową, wszystko wyglądało jak nowe z fabryki.

Dodam, że Meganki nie mamy od nowości i pierwsza wymiana oleju wg. ASO w DE była wykonana po 26tys.km, druga po 21tys. gdy już auto było w naszych rękach, wszystkie następne u nas co 10tys. Wymieniłem też płyn hamulcowy, klocki hamulcowe, tulejkę w drzwiach kierowcy, zmiana kół na zimowe i ogólna kontrola przed zimą, a niech kobita ma, należy jej się - mowa o żonie, a i Megnce też się należy :D  

 

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Tu mam jeszcze jeden fajny przykład rozrządu z Meganki 1,4TCe  mojej kuzynki, 2011r. jest drugą właścicielką przebieg 131 tys. wymiana oleju, świec, paska akcesoriów, klocków hamulcowych, płynu hamulcowego oraz została zdjęta i uszczelniona boczna pokrywa rozrządu, która fabrycznie jest uszczelniana silikonem i trochę się już pociła olejem, a przy okazji można było ocenić stan rozrządu i łańcucha. 

Jak widać na fotce napinacz jest wychylony do 6~7 ząbka, a do maximum wychylenia napinacza jest 16.

Auto było od początku zadbane, 4 ostatnie wymiany oleju były co 10~13tys. wcześniejsze co 15~20tys. tak twierdził poprzedni właściciel auta i widać teraz, że tak musiało być.

Sądzę, że jeśli auto dalej będzie tak eksploatowane to łańcuch pohula spokojnie do ~300tys. 

 

 

1.JPG

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak były mrozy to u mnie było słychać szelest łańcucha przez 3-4 sekundy. Teraz gdy jest cieplej już tego szelestu nie słychać. Przebieg 108 tys km. Niemiec robił olej co 20-30 tys km. Planuje robić rozrząd, kwestia czy czekać czy lepiej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan łańcucha można skontrolować, opisywałem to wcześniej.

 

7 godzin temu, pawelosek napisał:

Jak były mrozy to u mnie było słychać szelest łańcucha przez 3-4 sekundy.

 

Czy to było słychać tuz po uruchomianiu silnika jak był zimny ?

 

7 godzin temu, pawelosek napisał:

 Niemiec robił olej co 20-30 tys km.

 

Masz wpisy w książce serwisowej czy sprawdzałeś to w ASO.

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!