Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też mam 5lat gwarancji,ale nie kupowałem nowego samochodu, żeby go po 5 latach od razu sprzedawać... Planuję zgłosić sprawę do jakiegos programu motoryzacyjnego ale fajnie jak by się zebrał więcej osób z tym problemem.Jak to mówią w kupie raźniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka cały czas, może wymiana oleju coś da jak jest rozrzedzony benzyną. Choć dolałem już dwa litry na 5kkm. Na angielskim forum ale w clio 1,2 tce wymyslili, że to zawór upustowy turbo.

Edytowane przez tomi150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bialydelfin jak masz nowy silnik od Renault to super, uważam że sprawa bardzo przyzwoicie załatwiona, żadnych napraw, remontu czy kombinowania.

 

Jakieś wadliwe napinacze czy pompy mogły wyjść, dlatego coś tam turkocze czy tam obciera, to rozumiem, ale wytłumacz mi jak opiłki z łańcucha rozrządu albo jego obudowy, czy inny syf mogą się dostać do bloku, tłoka czy panewki?, nie mogę jakoś sobie tego fizycznie wyobrazić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z kolegów jest prawnikiem i chciałbym się zająć tą sprawą ? Będzie wdzięczny za kontakt. Nie zamierzam im odpuścić...

bialydelfin, co chcesz osiągnąć z pomocą prawnika? Silnik masz nowy, powinieneś się cieszyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wytłumacz mi jak opiłki z łańcucha rozrządu albo jego obudowy, czy inny syf mogą się dostać do bloku, tłoka czy panewki?, nie mogę jakoś sobie tego fizycznie wyobrazić.

Nie widziałem tego silnika rozebranego, ale jeśli na rozrządzie łańcuch to na pewno jest smarowany jak w innych czyli opiłki idą w układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak smarowany?, jak łańcuch w motocyklu?.

Olejem z silnika?, pokaż mi jakieś foty albo opisz jak to działa, nie widzę tego, może coś się dowiem nowego.

Czyli łańcuch w hermetycznej obudowie jest cały w oleju tak?.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się cieszę że mam nowy silnik - niestety samochód nie jest firmowy tylko prywatny. Ja chcę tylko od Renault deklaracji, że w nowym silniku poprzednia wada została usunięta - bo co zrobię jak to wróci po gwarancji ? Ja nie wymagam od nich żeby się zadeklarowali, że silnik się nigdy nie zepsuje - nie jestem idiotą. Chciałbym tylko zapewnienie, że oni są świadomi wady tego silnika i że nie zostawią klientów z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oficjalnie dowiedziałem się że problem z pompą oleju leży w module, który reguluję wartością ciśnienia oleju podczas jazdy. Jest to zawór, który w zależności od prędkości steruje ciśnieniem oleju w silniku i ten mały zaworek sterowany elektroniką powoduje spustoszenie w silniku...

Z tego co piszesz wynika ,że tradycyjny zawór upustowy(mechaniczny oparty na sprężynie) w pompie oleju zastąpioną elektronicznym - czy chodzi o inny zawór? Bo jeśli tak

to wystarczyło by podłączyć zegar ciśnienia oleju w kabinie .I nie liczyłbym że producent przyzna się do wady fabrycznej.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

dzisiaj jestem po serwisie w ASO po 30 tysiącach (dokładnie 31100). Megane Grandtour 1,2 Tce 115, 2015.

Od pewnego czasu przy gwałtownym przyspieszaniu słyszałem terkotanie w zakresie 2000-3000 obrotów.

Sprawdzili i powiedzieli, że to przez niski poziom oleju rozrząd hałasował.

O.K oleju nie było na max ale nie też poniżej minimum, wiec dziwna sprawa. Wymienili olej i teraz faktycznie mniej turkocze ale nie przestało kompletnie. Generalnie powiedzieli, żebym przejechał jeszcze 2 tysiące i wstawił do nich auto to zrobią kompletny przegląd silnika.

Powiedzieli, że potrwa to koło tygodnia i może się skończyć wymianą. Odniosłem wrażenie, że nie wyglądali na

zaskoczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni doskonale wiedzą o problemie, liczą na to, że ktoś tego nie usłyszy albo zbagatelizuję sprawę. Sam szef serwisu przyznał mi się że silnik TCE 1.2 115 KM to nie jest udana jednostka... Trzeba by się im dorwać do czterech liter, ale samemu się nic z nimi nie wywojuje. Pozostaje droga sądowa lub jakaś pomoc ze strony programu motoryzacyjnego. Daj znać jak się sprawa zakończy. Gdyby się zebrała jakaś grupa osób chcących złożyć pozew zbiorowy, na ukrytą wadę tego silnika, to ja z chęcią się tym zajmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!