Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

W benzynie oprócz rozrządu nie robiłem nic

Nie wierzę!. Czytając przynajmniej to forum to posiadacze benzyny na okrągło walczą z sondą lambda, przepustnicą, cewkami i KZFR. W sumie to po przebiegu powiedzmy 200 kkm wychodzi na jedno. Ale należy przyznać, że 1,5 dci na osprzęcie delphi to wyjątkowo nie trafiony wynalazek. I bardzo dobrze, że renault od tego odeszło stawiając na siemensa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę off-topic, ale podpowiem wam moją strategię na nieprzewidzianą awarię w aucie (nie liczę eksploatacji, typu hamulce, płyny, rozrząd, bo to trzeba robić w każdym aucie):

Po przesiadce z focusa 1.8tdci (porównywalna moc, 115KM vs 110KM w dci), odkryłem że megana 1.5dci pali średnio ~1litr mniej na 100km, więc powiedzmy ~5pln różnicy. Teraz za każde przejechane 1000km, odkładam do koperty 50pln. Analogicznie - benzynówka spali średnio ze 2litry więcej, więc odkładacie do koperty 100pln za każde przejechane 1000km z 1.5dci. I to jest tylko różnica w spalaniu i cenie przejechania vs 1.5dci. Średnio robię 20-25kkm na rok, co daje mi ~1000-1250pln (analogicznie będzie 2000-2500pln dla benzyny).

 

Negatywny scenariusz - przy 150kkm może "coś się stać". Auto kupiłem z przebiegiem ~70kkm, więc optymistycznie przez 80kkm nic wielkiego się nie będzie dziać, co daje mi 4k pln odłożone "na boku" (vs. focus 1.8 diesel). Analogicznie jest to ~8k pln w stosunku do benzynówki. No i znalazły się pieniądze na ewentualną dwumasę, turbinę, opiłki i inne smaczki w dieselu.

Pozytywny scenariusz - 250kkm bez problemu, zmiana auta na nowsze, +9k/18k pln do przodu, więcej pieniędzy na kolejne auto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ Delphi to niestety jest badziew jakich mało. Cokolwiek byście nie robili to i tak się to skończy w ten sposób. Dlatego też REnault w słabszych wersjach<100 KM zrezygnowało z układów Delphi.

 

W Megane III w wersji 85 i 90PS też jest montowany układ wtrysku Delphi.

Z tego co wiem nie ma z nim większych problemów.

Powyżej 100PS jest dopiero Continental.

Edytowane przez dyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszę że każdy układ wtryskowy DELPHI to dno padlina i co tam jeszcze ślina na język przyniesie. W tej firmie również pracują myślący ludzie. Piszę że układ wtryskowy z lat 2003-2006 był zły i tyle. Montowali go w Fordach, Renault,Mercedesach i w wszystkich autach robił dokładnie to samo. Pompa puszczała opiłki i niszczyła wtryski. Czy w momencie gdy te trzy marki rezygnują z twojego sytemu wtryskowego nie poszedł byś po rozum do głowy i nie poprawił rozwiązań technicznych? Poprawili i dalej sprzedają. Smród pozostał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane III w wersji 85 i 90PS też jest montowany układ wtrysku Delphi.

...już nie jest. Bodajże po pierwszym lifcie (nie znam dokładnej daty kiedy) Renault definitywnie zrezygnowało z Delphi na rzecz Boscha i Continentala. Tak było tylko na początku w wersjach<100 PS. Ale nie był to ten sam Delphi co w MII tylko już poprawiony.

 

Dodano: 25 lis 2016 - 12:39

Gwoli ścisłości - 1,5 dCi to już obecnie cztery generacje. Pierwsze dwie były awaryjne. Natomiast od trzeciej generacji silnik jest już bardzo poprawiony, dopracowany. Przekładając to na modele to w MIII jest conajmniej trzecia generacja tych silników a ich awaryjność w porównaniu do MII jest rzeczywiście znikoma.

Edytowane przez olos47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja w tym tonie nie ma sensu, bo nic konstruktywnego nie wnosi

Większość płaczących, to tacy jak TY, którzy przejrzeli na oczy dopiero po fakcie,

A Trzeba Na Oczy Przejrzeć Przed Faktem.

I W Tym Jest Cała Tajemnica

Andrzeju- wycieczka osobista w Twoim kierunku.

Dyskusja w tym tonie nie ma sensu, bo nic konstruktywnego nie wnosi - Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości.

Większość płaczących, to tacy jak TY, którzy przejrzeli na oczy dopiero po fakcie,

A Trzeba Na Oczy Przejrzeć Przed Faktem.- WTF? o samochód dbałem zdecydowanie mocniej niż zalecał producent i .. niestety nie pomogło. Co miałem robić więcej prócz lania 2T? Nie jeździć samochodem i rozmyślać jak ładnie wygłąda gdy tak stoi na parkingu. JAK DBASZ TO MASZ jednak nie zadziałało.

 

Zakończmy wątek bo nikt z nas nikogo nie przekona, Ty wiesz swoje ja swoje i niech tak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właściciele zaglądają na forum czytają i znają odpowiedź. Jeżeli wszystko jest jasno napisane to po co zadawać dodatkowe pytania. Decydują albo naprawa albo złom. A ponieważ autka z tym problemem mają już nie mniej niż 12 lat, coraz częściej zapada decyzja o utylizacji. Z moich obserwacji wynika że na drogach dość trudno dostrzec auta PHI z dieslem pod maską. PhII częściej na drogach , za to Megane III jest pełno wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj był u mnie modus 1,5 na diagnostyce. Kupiony z uszkodzonym silnikiem (Niemiec się pozbył za marne grosze). Auto przy mocniejszym depnięciu wywalało check na liczniku oraz bardzo nierówno pracowało. Zrobione zostały przelewy (układ Delphi), czyli wymiana na chińczyki. Poprawa była tylko taka, że przestał wywalać błędy, ale obroty nadal falowały. Podmieniali czujniki, czyścili kostki i nic nie pomagało. Jak podpiąłem clipa to żadnych błędów, ciśnienie na rampie skakało od 218 do 320 bar. Regulator ciśnienia w pompie wymieniony był wcześniej na nowy.

Okazało się, że rozwiązaniem problemu było wykasowanie parametrów zapamiętanych w sterowniku silnika. Po kasowaniu obroty ustawiły się na 900obr/min (wahania + - 8-10 obr), a po przekroczeniu 70stC spadły na 800obr/min.

Wtryski nie zostały przyuczone, bo nie wygenerowano nowych kodów, ale auto zaczęło jeździć normalnie.

Taka historia, może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient zadowolony bo walczył z tym tematem chyba od listopada :-) To już jego trzecie 1,5, z wcześniejszymi też miał przygody silnikowe.

Co się dzieje z tymi zaworkami? To wygląda na tak prosty element, że nie ma się co zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ponieważ autka z tym problemem mają już nie mniej niż 12 lat, coraz częściej zapada decyzja o utylizacji.

 

Totalna bzdura . Polacy wolą auta z Niemiec. Kupować sprowadzane czy nie?

 

Najczęściej Polacy sprowadzają samochody 10-letnie i starsze, rok temu najwięcej sprowadzonych aut miał rocznik ;

2005 (74 456 szt.), a następnie 2006 – 71 344 szt. i 2004 – 71 315 szt.

 

Rokrocznie rośnie również ogólna liczba samochodów pochodzących z zagranicy.

W 2015 roku przybyło do Polski 783 256 szt. używanych samochodów osobowych, co daje wynik o 6,5 proc. wyższy od 2014 roku.

 

Obecny trend wskazuje, że na koniec 2016 roku padnie kolejny rekord w liczbie sprowadzanych aut. Najczęściej Polacy sprowadzają auta z Niemiec – wynika z danych udostępnionych portalowi Bankier.pl przez serwis Otomoto.pl, liczba ogłoszeń dotyczących sprzedaży używanych samochodów od naszego zachodniego sąsiada przewyższa te z kraju.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma zacytowana przez Ciebie fraza z postu kolegi Obiboc do tego co napisałeś? W ogóle do umieszczonego przez siebie cytatu nie odnosisz. A prawda niestety jest taka, że jak ktoś ma piętnastoletnią megankę wartą kilka tysiaków z problemem uszkodzonej pompy to chyba wielkiego wyboru nie ma. Koszty naprawy mogą przewyższyć wartość samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!