Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie niedługo po zagazowaniu się zaczęło pojawiać poszarpywanie na zimnym w zakresie ok. 2200-2300, zwłaszcza w zimne dni. Po rozgrzaniu silnika ustępowało.
Wizyta u mechanika ujawniła niedokręconą świecę na którymś z cylindrów. Po dokręceniu - problemy ustąpiły. Od tej pory nic nie szarpie.
Mnie też ubywało płynu chłodniczego, ale przy przeglądzie rejestracyjnym okazało się, że wycieka fizycznie, bo kapało spod osłony silnika. Przyczyna prozaiczna - luźne cybanty przy wcięciu instalacji LPG w system chłodniczy. Po dokręceniu problem się skończył. Przez przypuszczalny pośpiech gazowników przy montażu, srogo się zgrzałem swego czasu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastosowałem się do sugestii witmana (wielkie dzięki) i wydaje się, że jest znacznie lepiej, czuję rzadziej szarpanie (na Pb 98 zrobiłem dopiero ok. 250 km).

Dzisiaj dodatkowo zrobiłem test UPG - trwał ok. 5 min. (silnik wcześniej rozgrzany, obroty ok. 1900).

Na zdjęciach poniżej widać wynik testu: pierwsze zdjęcie przed, drugie po teście - brak wskazań na wadę uszczelki.

Na jutro jestem umówiony na ponowne sprawdzenie zapłonu w cylindrach (a propos wypadania, to okazało się, że dotyczy to 1 i 2 cylindra, a nie tak jak pisałem wcześniej 3 i 4).

Podobno Renault zmieniło nietypową kolejność numerowania na taką jak większość producentów.

Jutro po teście zapłonu dam znać, co wyszło.

 

UPG_1-przed.thumb.jpg.9b6350f70736970a36c35cf4c3c928e3.jpgUPG_2-po.thumb.jpg.291aa232cc2f7fea383d76438a10a90d.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję, żebyś test przeprowadził na nieco wyższych obrotach, tak około 2500, kiedy turbo już nieźle dmucha. U mnie test wyszedł pozytywnie (czyli dla mnie negatywnie :/) dopiero jak mu depnąłem pod 3000 i tak trzymałem jakieś 3 min. Oczywiście silnik rozgrzany do normalnej temp. pracy. Oby moc była z Tobą i płyn pozostał niebieski <ok>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mieliśmy tylko jeden przypadek uszkodzonej UPG w 1.2TCe, ale to był przypadek bardzo skrajny, bo silnik był mocno dojechany i zaniedbany, wręcz zakatowany, zresztą wszystkie przypadki uszkodzeń UPG czy to w TCe, dCi czy wolnossakach są wynikiem zaniedbań użytkowników, pałowanie silnika na zimnym w czasie dużych mrozów lub przegrzanie do którego dochodzi w wyniku niedostatecznej ilości płynu chłodzącego i wycieków z węży lub z uszkodzonej chłodnicy.     

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym teście UPG: 4 min. obroty 3000. Kolor płynu bez zmian (obserwowany cały czas). Nie zdążyłem zrobić zdjęcia, bo wyłączyłem silnik i zanim przygotowałem telefon, to wzrost ciśnienia spowodował nieduży wypływ płynu przez rurkę U. Zrobiłem zdjęcie już po tym fakcie. 

Później sprawdzenie wypadania zaworów. Dość ostra jazda na odcinku ok. 3 km, silnik po powrocie pracuje, podpięty sprzęt i: zawór 1 - 0, zawór 2 - 1, zawór 3 - 0, zawór 4 - 1 wypadnięty zapłon. Następnie obserwacja na wolnych obrotach - zawory 1,2,3 bez zmian, na zaworze 4 w ciągu ok. 4 min. 488 wypadniętych zapłonów. Kolejne 5 min. na różnych obrotach nic się nie dzieje - cały czas 488.

Macie jakiś pomysł? Zastanawiam się nad dolaniem do paliwa jakiegoś specyfiku Liqui Moly do czyszczenia zaworów. 

 

IMG_20181010_131122.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, niestety u mnie ten sam problem. Auto scenic III 1.4 tce z lpg, przebieg 120000, rok 2010. Od dłuższego czasu ubytek płynu chłodniczego. Mechanik bagatelizował problem, auto sprawdzone, żadnych wycieków, pilnować i można jeździć. W międzyczasie wymienione świece i cewka, auto czasem traciło moc, zanim silnik się dobrze rozgrzał (błąd na komputerze: wypadanie mieszanki cylinder 2). W zeszłym tygodniu oddane do mechanika speca od Renówek w celu sprawdzenia spalin u układzie chłodniczym. Test niestety potwierdził obawy. Głowica oddana do planowania, dziś informacja od mechanika o pęknięciu bloku. Pęknięcie jest blisko tulei cylindra. Proponowane przez mechanika rozwiązanie: wymiana tulei na takie z kołnierzem, aby to zabezpieczyć. Pozostaje tylko kwestia czy szlifierz się tego podejmie po ocenie stanu bloku. Czy ktoś dokonywał takich napraw i później auto jeździło bez problemu? Wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem, niż wstawianie używanego silnika o nieznanej historii. 


Przy okazji dziękuję Witmanowi za cenne rady przed oddaniem auta do sprawdzenia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka jest przykra prawda, dużo samych użytkowników oraz mechaników czy serwisów w tym również ASO bagatelizuje problem stopniowego ubytku płynu chłodzącego, a po kilku miesiącach może dojść do uszkodzenia tulei, a wtedy to już grubsza robota. 

Oczywiście my też wymienialiśmy tuleje w blokach, wszystko pracuje bez problemów, trzeba to zrobić dokładnie i zgodnie z technologią, jeden z takich silników po dotarciu zrobiliśmy na 154KM/238Nm.

 

Co do samej UPG uważam, że przy innych silnikach benzynowych i dieslach ilość wymienialnych UPG jest podobna jak przy 1,4.

Jako ciekawostkę dodam, że jeden z użytkowników jeździł z ubywającym płynem ponad rok czasu, aż pękła porcelana świecy zapłonowej i silnik pracował na 3 gary po wyminie UPG i przy okazji kompletnego rozrządu wszystko działa poprawnie, przebieg około 230tys.km.  

Najgorszą rzeczą jest dopuścić tak dużego ubytku płynu przy którym może dojść do przegrzania silnika, a tego nie lubi żadem silnik !    

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!