Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie niedługo po zagazowaniu się zaczęło pojawiać poszarpywanie na zimnym w zakresie ok. 2200-2300, zwłaszcza w zimne dni. Po rozgrzaniu silnika ustępowało.
Wizyta u mechanika ujawniła niedokręconą świecę na którymś z cylindrów. Po dokręceniu - problemy ustąpiły. Od tej pory nic nie szarpie.
Mnie też ubywało płynu chłodniczego, ale przy przeglądzie rejestracyjnym okazało się, że wycieka fizycznie, bo kapało spod osłony silnika. Przyczyna prozaiczna - luźne cybanty przy wcięciu instalacji LPG w system chłodniczy. Po dokręceniu problem się skończył. Przez przypuszczalny pośpiech gazowników przy montażu, srogo się zgrzałem swego czasu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastosowałem się do sugestii witmana (wielkie dzięki) i wydaje się, że jest znacznie lepiej, czuję rzadziej szarpanie (na Pb 98 zrobiłem dopiero ok. 250 km).

Dzisiaj dodatkowo zrobiłem test UPG - trwał ok. 5 min. (silnik wcześniej rozgrzany, obroty ok. 1900).

Na zdjęciach poniżej widać wynik testu: pierwsze zdjęcie przed, drugie po teście - brak wskazań na wadę uszczelki.

Na jutro jestem umówiony na ponowne sprawdzenie zapłonu w cylindrach (a propos wypadania, to okazało się, że dotyczy to 1 i 2 cylindra, a nie tak jak pisałem wcześniej 3 i 4).

Podobno Renault zmieniło nietypową kolejność numerowania na taką jak większość producentów.

Jutro po teście zapłonu dam znać, co wyszło.

 

UPG_1-przed.thumb.jpg.9b6350f70736970a36c35cf4c3c928e3.jpgUPG_2-po.thumb.jpg.291aa232cc2f7fea383d76438a10a90d.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję, żebyś test przeprowadził na nieco wyższych obrotach, tak około 2500, kiedy turbo już nieźle dmucha. U mnie test wyszedł pozytywnie (czyli dla mnie negatywnie :/) dopiero jak mu depnąłem pod 3000 i tak trzymałem jakieś 3 min. Oczywiście silnik rozgrzany do normalnej temp. pracy. Oby moc była z Tobą i płyn pozostał niebieski <ok>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mieliśmy tylko jeden przypadek uszkodzonej UPG w 1.2TCe, ale to był przypadek bardzo skrajny, bo silnik był mocno dojechany i zaniedbany, wręcz zakatowany, zresztą wszystkie przypadki uszkodzeń UPG czy to w TCe, dCi czy wolnossakach są wynikiem zaniedbań użytkowników, pałowanie silnika na zimnym w czasie dużych mrozów lub przegrzanie do którego dochodzi w wyniku niedostatecznej ilości płynu chłodzącego i wycieków z węży lub z uszkodzonej chłodnicy.     

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym teście UPG: 4 min. obroty 3000. Kolor płynu bez zmian (obserwowany cały czas). Nie zdążyłem zrobić zdjęcia, bo wyłączyłem silnik i zanim przygotowałem telefon, to wzrost ciśnienia spowodował nieduży wypływ płynu przez rurkę U. Zrobiłem zdjęcie już po tym fakcie. 

Później sprawdzenie wypadania zaworów. Dość ostra jazda na odcinku ok. 3 km, silnik po powrocie pracuje, podpięty sprzęt i: zawór 1 - 0, zawór 2 - 1, zawór 3 - 0, zawór 4 - 1 wypadnięty zapłon. Następnie obserwacja na wolnych obrotach - zawory 1,2,3 bez zmian, na zaworze 4 w ciągu ok. 4 min. 488 wypadniętych zapłonów. Kolejne 5 min. na różnych obrotach nic się nie dzieje - cały czas 488.

Macie jakiś pomysł? Zastanawiam się nad dolaniem do paliwa jakiegoś specyfiku Liqui Moly do czyszczenia zaworów. 

 

IMG_20181010_131122.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, niestety u mnie ten sam problem. Auto scenic III 1.4 tce z lpg, przebieg 120000, rok 2010. Od dłuższego czasu ubytek płynu chłodniczego. Mechanik bagatelizował problem, auto sprawdzone, żadnych wycieków, pilnować i można jeździć. W międzyczasie wymienione świece i cewka, auto czasem traciło moc, zanim silnik się dobrze rozgrzał (błąd na komputerze: wypadanie mieszanki cylinder 2). W zeszłym tygodniu oddane do mechanika speca od Renówek w celu sprawdzenia spalin u układzie chłodniczym. Test niestety potwierdził obawy. Głowica oddana do planowania, dziś informacja od mechanika o pęknięciu bloku. Pęknięcie jest blisko tulei cylindra. Proponowane przez mechanika rozwiązanie: wymiana tulei na takie z kołnierzem, aby to zabezpieczyć. Pozostaje tylko kwestia czy szlifierz się tego podejmie po ocenie stanu bloku. Czy ktoś dokonywał takich napraw i później auto jeździło bez problemu? Wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem, niż wstawianie używanego silnika o nieznanej historii. 


Przy okazji dziękuję Witmanowi za cenne rady przed oddaniem auta do sprawdzenia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka jest przykra prawda, dużo samych użytkowników oraz mechaników czy serwisów w tym również ASO bagatelizuje problem stopniowego ubytku płynu chłodzącego, a po kilku miesiącach może dojść do uszkodzenia tulei, a wtedy to już grubsza robota. 

Oczywiście my też wymienialiśmy tuleje w blokach, wszystko pracuje bez problemów, trzeba to zrobić dokładnie i zgodnie z technologią, jeden z takich silników po dotarciu zrobiliśmy na 154KM/238Nm.

 

Co do samej UPG uważam, że przy innych silnikach benzynowych i dieslach ilość wymienialnych UPG jest podobna jak przy 1,4.

Jako ciekawostkę dodam, że jeden z użytkowników jeździł z ubywającym płynem ponad rok czasu, aż pękła porcelana świecy zapłonowej i silnik pracował na 3 gary po wyminie UPG i przy okazji kompletnego rozrządu wszystko działa poprawnie, przebieg około 230tys.km.  

Najgorszą rzeczą jest dopuścić tak dużego ubytku płynu przy którym może dojść do przegrzania silnika, a tego nie lubi żadem silnik !    

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!