Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Megane z 1.4TCe po wymianie UPG przez poprzedniego właściciela. Uszczelka robiona przy 160kkm, teraz mam 178kkm i silnik śmiga jak należy, płynu nie ubywa. Trzeba tylko pamiętać, żeby spokojnie rozgrzewać silnik, nie wciskać za mocno pedału gazu na zimnym i nie przekraczać tych 2,5tys obrotów.

Myślę, że warto zrobić silnik, jeśli znasz w pełni jego historię, wiesz czym jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.11.2018 o 08:00, maciejmacku napisał:

 Trzeba tylko pamiętać, żeby spokojnie rozgrzewać silnik, nie wciskać za mocno pedału gazu na zimnym i nie przekraczać tych 2,5tys obrotów.


Zgadzam się, ja robię tak, że po odpaleniu silnika na zimno czekam ok. 30 sekund, żeby olej się rozszedł po silniku (akurat czas na zapięcie pasów, załączenie dmuchawy, itp.), a potem jazda bez szaleństw - obroty max. do 2,5 tys., albo zmieniam biegi tak jak pokazuje strzałka ekonomizera na obrotomierzu.

 

Dnia 18.11.2018 o 12:31, witman napisał:

W związku z nadchodzącą zimą i mrozami przypominam o spokojnym rozgrzewaniu silników, zwłaszcza przy siarczystych mrozach wystarczy, aby płyn chłodzący osiągnął temp. 20~30*C i można śmiało pomykać ;-)


Ja dmucham na zimne jeszcze bardziej i zasadniczo czekam aż wskazówka temperatury osiągnie w pełni wartość roboczą.
Może to zbytnia ostrożność, ale gdy po uruchomieniu silnika na zimno czeka mnie jazda po autostradzie / ekspresówce, to do osiągnięcia pełnej temperatury roboczej nie przekraczam 90 km/h. Jak się nagrzeje w pełni, to jeszcze czekam dodatkowo 5-6 km, żeby się dogrzał olej w silniku, nie przekraczam 3000 obr./min (jakieś 110-112 km/h), a dopiero potem dociągam już do pełnych prędkości autostradowych.
W sumie, to przydałby mi się do pełni szczęścia czujnik temperatury oleju, ale zasadę z niepałowaniem silnika na zimno to mi jeszcze tatuś przekazali, jak miałem jakieś 13-14 lat, gdy mnie jeszcze maluchem uczył jeździć ;)

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj sprawdzałem poziom płynu w swoim aucie. Silnik był zimny i stał od przyjazdu ponad 4 godziny na zewnątrz. Temperatura powietrza 0'C. Płynu mam dokładnie na MIN. Poprzednie sprawdzenie robiłem latem i nie pamiętam ile było ale na pewno było OK. Płynu nigdy nie dolewałem. Nie mam żadnego problemu z autem. Stosuję powolne rozgrzewanie silnika jak radzicie i mam lekką nogę :applause: Auto mało jeździ a olej zmieniam co 12000 km to jest co 18 miesięcy (36 błąd !). Auto ma teraz 54000 km i nic nie było remontowane w silniku. Jestem bardzo zadowolony z tego auta:rolleyes: Oby tak dalej <ok>

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ferrit napisał:

to jest co 36 miesięcy

Nie wiem co jest w silniku po 36 miesiącach ale z olejem ma to tylko nazwę wspólną.

Nawet jak mało jeździ to te 150zł chociaż co 18 miesięcy przeznaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto po takiej właścicielce co wymieniała olej jej się przypomniał .  Przy 200 tyś robiłem remont silnika.Ale u siostry pracuje kobieta co od 8 lat tylko dolewa olej.Bo nie słyszała o wyminie.Z tym że robi do pracy 5 tyś rocznie  nie wiem co jest w tym silniku.Trudne do uwierzenia.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ferrit napisał:

Auto mało jeździ a olej zmieniam co 12000 km to jest co 36 miesięcy. Auto ma teraz 54000 km i nic nie było remontowane w silniku. Jestem bardzo zadowolony z tego auta:rolleyes: Oby tak dalej <ok>

 

Tak jak słusznie pisze kolega @deku ja bym skrócił tą wyminę oleju do 18m-cy, zwłaszcza jak auto jeździ na krótkich odcinkach lub w mieście.

Jako ciekawostkę dodam, że  jakiś czas temu na swoim Sceniku 1.4TCe zrobiłem doświadczenie i zbadałem ile silnik wykonał obrotów na trasie (autostrada), a ile przy jeździe typowo miejskiej przy średniej prędkości 21km/h.

Wiadomo, że na autostradzie praktycznie 99% jazdy była na 6-biegu, a w mieście 1,2,3,4,5 sporadycznie udaje się wrzucić 6.

Wyniki nie były dla mnie wcale zaskakujące, bo spodziewałem się sporej różnicy, która w moim przypadku wyniosła 83% więcej obrotów wykonał silnik w mieście co przy jeździe autostradowej w stosunku do przejechanych kilometrów.

 Reasumując można śmiało stwierdzić, że przy jeździe miejskiej olej będzie się dwa razy szybciej zużywał.

Jeśli ma ktoś z Was ochotę na taki test w swoim aucie wystarczy uruchomić clipa i zajrzeć do sterownika wtrysku, gdzie są notowane ilości wypadań zapłonów, spalań stukowych i parametrów pracy silnika, tam też znajdziecie ilość obrotów wykonanych przez silnik.

 

@marekwodniak remontowałeś 1.4 czy 1.5dCi ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marekwodniak napisał:

Ale u siostry pracuje kobieta co od 8 lat tylko dolewa olej.Bo nie słyszała o wyminie.

W realu jest dużo takich agregatów, którym silnik gubi olej .

Wolą dolewać ( ciągle świeży olej w misce ) aniżeli usunąć usterkę wycieku ( simeringi ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej chyba skrócić wymianę do 12 miesięcy, szczególnie że robisz małe przebiegi. Jak robisz samo miasto, to olej powinno się wymieniać co max 10tys lub 1 rok. Przynajmniej ja stosuję się do tej zasady. 5-litrowa bańka Elfa razem z wszystkimi filtrami to jakieś 200zł, wymiana oleju 50zł, więc żaden wydatek według mnie i lepiej to zrobić częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@megane3_k napisałeś:

4 godziny temu, megane3_k napisał:

Pacjent Megane III ph I, 1.6 16v, przebieg 198kkm.

Zauważyłem ubytek płynu chłodniczego poniżej MINI. Dodatkowo ślady oleju w zbiorniku wyrównawczym. Czy to UPG ? Gdzie robić we Wrocławiu i okolicach ?

 

i zedytowałeś pozostawiając tylko kropkę   ;-)

 

Napisz jak szybko ubywa Ci płynu. Rozumiem, że mowa jest o silniku 1.6 16V K4M, bo tylko taki był w M3 ph1.

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie to musi być UPG, w moim przypadku to była rozszczelniona chłodnica, co się nerwów przez to najadłem to moje, płyn potrafił uciec od litra do 2, czyli cały prawie zbiorniczek ( na szczęście w układzie płyn był bo za wczasu ogarniałem). Też obstawiałem UPG, wymieniłem korek zbiorniczka, uszczelniłem wszystkie połączenia chłodnica-zbiorniczek itd chłodnica nowa i od tego momentu nareszcie spokój. Profilaktycznie zaglądnę jeszcze do termostatu, ale póki nic się nie dzieje nie zamierzam odwiedzać mechanika :) jak to mówią mechanika można lubić, ale im rzadziej do niego przyjeżdżamy tym lepiej :) . 

Zacznij od termostatu przeglądnij węże i oczywiście chłodnicę, u mnie ciekło "do przodu auta" tylko przy wysokim ciśnieniu dlatego bardzo długo na postoju nie potrafiłem zlokalizować wycieku, a i pod autem mało co było bo leciało ciurkiem do przodu przez kratki w zderzaku :(. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!