Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana kół na zimowe i konieczność rekonfiguracji komputera.


PeriMCS

Rekomendowane odpowiedzi

To wprowadzili w M3, więc w M4 musi być tak samo.

Obstawiam że jakbyś przełożył koło z jednego M4 do drugiego, czujnik się sam zaloguje.

Wiem że wcześniej było logowanie, programowanie, kolorowe gumki, więc zmiana na plus ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zamienili koła miejscami i skalibrowały się i jest ok, bez wpisywania w ECU.

Na jakiej to zasadzie działa to nie wiem,.

Pomijam że moim zdaniem na starych oponach lepiej pokazywało ciśnienie, na nowych jest większy rozrzut ciśnienia, więc albo one nie są super dokładne albo coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Koledzy mam pytanie. Nadchodzi zima i chce kupic felgi do swojego RGC .

Jakie dokładnie felgi do niego pasują? 

felgi  16 '5x114,3 et 47 ? to rozmiar ktory bedzie pasowal do mojego samochodu?

lapka2.gif
Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia.

KM = koń mechaniczny

km = kilometr.

Twoje auto ma 130 km(kilometrów) :?:
P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja fabrycznie mam 17 a na zime kupilem felgi stalowe 15 bo takie opony zostaly mi z wczesniejszego auta a maja dwa lata i jak kazdy ma problem co z czujnikami W ASO mowili ze trzeba kupic bo bedzie blad pokazywal  i ze trzeba dopisac do komputera Cena w moim ASO 170 szt takze tez sie zastanawiam co zrobic 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba dopisywać, ja właśnie jestem po wymianie. Czujniki kupiłem w ASO (wytargowałem po 20zł rabatu na szt.), a nowe felgi i opony w zaprzyjaźnionym zakładzie, w którym wymieniam opony od lat. Po zamontowania, ustawiłem wykrywanie czujników na komputerze w samochodzie i po przejechaniu kilku kilometrów same wskoczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak to jest w końcu z tymi czujnikami bo kupiłem oryginalne na alle.. przyszły dzisiaj pojechałem do serwisu i uprzejmy pan powiedział ze trzeba dopisać bo same nie wskoczą a termin maja dopiero na przyszły czwartek co ciekawe powiedział tez że potem jak bede zmieniał na letnie znowu bede musiał dopisać bo podobno w komputerze jest miejsce  na jeden komplet. Z ciekawości położyłem czujniki na kołach włączyłem szukanie czujników i nie wskoczyło ciśnienie a samochód stał zapalony ok 30 min Czy ktoś może jeszcze potwierdzić słowa gwro że czujniki same się zalogują bo nie wiem co robić czy czekać na ASO cały tydzień i płacić za dopisanie czujników i założenie czy jechać gdziekolwiek założyć czujniki i czekać aż się zalogują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem obawy, ale rozwiał je Pan z serwisu ASO (był na tyle miły i nie wciskał mi, że trzeba tylko w ASO robić wymianę opon :)). Ponoć od czasu MIII ph 3 nie trzeba już bawić się z komputerem. Ja swoje czujniki kupiłem w ASO (wynegocjowałem cenę taką jak na Alle) ale auta nie dotykali :-) . Pojechałem do mistrza, który bawił się oponami we wszystkich moich autach. Stałem przy nim podczas wymiany, więc też nie miał kiedy zaprogramować :-) Po wymianie pojechałem sprawdzić czy wszystko jest ok. Po resecie czujników w RLinku i około 5km, czujniki zaczęły się pojawiać (po 7km były już widoczne wszystkie). Ma postoju tego nie sprawdzisz, auto musi jechać + nie wykryje czujników leżących w bagażniku itp. 

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gwro napisał:

Po wymianie pojechałem sprawdzić czy wszystko jest ok. Po resecie czujników w RLinku i około 5km, czujniki zaczęły się pojawiać (po 7km były już widoczne wszystkie).

Czujniki działają, pytanie tylko który jest na którym kole... U mnie po resecie pojawiają się wartości po ok. 500-1000 metrach, ale w tym momencie (po wartości ciśnienia) wiem, że przednie są z tyłu. Ale czy lewe są z prawej - bez programowania chyba nie ma sposobu, żeby to sprawdzić/skorygować (poza spuszczeniem ciśnienia i przejechaniu się na flaku rzeczone -set metrów).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że w MIII nie działa to idealnie, ale w MIV nie mam problemu i wykrywa prawidłowo (sprawdzałem wartości na sprężarce przy uzupełnianiu). Po zmianie kół na zimowe i przejechaniu 100km miałem różnice na poziomie 0,1 pomiędzy lewą i prawą stroną, zarówno z przodu jak i z tyłu co było widać na odczycie w aucie oraz dokładnie w takim samym rozkładzie na manometrze sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba, że tak. U mnie w trakcie jazdy wartości wahają się w zakresie ca. 0,3 atm, więc musiałbym mieć różnicę na poziomie >0,5 atm. I krążyć wokół stacji z kompresorem :-) Niestety co innego pokazuje mój osobisty manometr, co innego sprężarka z manometrem (tam gdzie montowali mi koła), no i co innego same czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio spuszczałem powietrze z kół ponieważ oponiarze zrobili swoim kompresorem 2.3/2.0 tak, że wyszło 2.5/2.2. Spuszczałem na Shellu z zimnych opon na 2.3/2.1 i czujniki pokazują dokładnie tyle samo. W czasie jazdy w każdym kole podnosi się o 0,2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi więcej nabili wg mojego manometru, ale może oni mają lepszy... Temat ciekawy, bo prosty jak drut, a nikt tutaj nie wie na 100% jak to jest z tymi czujnikami. Może jakbym mierzył swoim manometrem w trakcie jazdy, to też by mi wyszło inaczej :-) Z tego co kojarzę, to np. w KIA, w tym modelach, gdzie są standardowe czujniki, a nie metoda "z ABS-u", to koła w bagażniku załatwiają sprawę - komputer pokazuje ich ciśnienie, można jeździć :-D Rozumiem, że Renault chciało dobrze, czyli komputer lokalizuje czujnik za każdym razem i dokonuje pomiaru tylko z tych kół, które są w ruchu. Tylko identyfikacja ssie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!