Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie akumulatora , typ prostownika


Rekomendowane odpowiedzi

Pbet, akumulator ma już kilka lat, więc jego pojemność też jest mniejsza od nominalnej.

Ładowarki "mikroprocesorowe" ładują delikatnie, praktycznie bez podnoszenia temperatury akumulatora i gazownia elektrolitu.  To nie to co stare prostowniki.

Kiedyś już pisałem, komunikat w aucie o konieczności  ładowania jest bardzo asekuracyjny. Jeżeli dużo i regularnie użytkujesz auto, to doładowywanie można pominąć. Jeżeli mniej, to warto doładować.

Byłem tydzień na nartach, Megane został w domu, w garażu, też wyskoczył komunikat o konieczności ładowania, podłączyłem do ładowarki, nawet godziny nie trwało ładowanie.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Czyli jeździć obserwować. Chyba będzie trzeba zignorować wszystkie komunikaty i poczekać, aż ewentualnie auto nie odpali. Wtedy będę przynajmniej wiedział jak długo ładuje się od 0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie? Wyładowanie baterii wcale nie oznacza jej końca ani problemów z samochodem. Jakiś czas temu gdy moja służbówka postała niecałe 3 tygodnie nie było w niej praktycznie prądu. Nawet nie chciała zakręcić. Odpalam na kable, 100 km do serwisu i 70% naładowania. Nawet nie podłączyłem tamtego aku. Wszystko działa. Auto rok młodsze od Megi.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Papf napisał:

Może i łagodnie ładują ale gęstości elektrolitu nie zrobią :)

Może. Nie wiem. Jak już się akumulator nie będzie trzymał w kupie to kupię sobie po prostu nowy.

Nie wiem od czego jest ta funkcja ale jest, tryb regeneracji akumulatora:

Jeżeli  po  90  s  napięcie  na  akumulatorze  jest  w zakresie 7,5V  – 10.5V, podłączony jest  akumulator 12V.  Rozpoczyna się  impulsowe  ładowanie  akumulatora  w  celu  jego  regeneracji.  Wyświetlany  na  LCD  wskaźnik  napięcie  miga. Kiedy  napięcie  osiągnie  poziom  10.5V, prostownik przechodzi  do kolejnego kroku ładowania. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Papf napisał:

Mylisz pojęcia :) To nie to samo co zrobienie gęstości elektrolitu :) 

A czy ja powiedziałem, że w moim urządzeniu jest funkcja zrobienia gęstości elektrolitu? Nie przypominam sobie. Powiedziałem, że nie wiem co to za funkcja ale jest coś takiego jak tryb regeneracji akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj aku był podpięty przez jakieś 10h, odłączyłem go na noc i przed chwilą podłączyłem kontrolnie ponownie. Niby były 3/4 skali ale po nawet nie 10 sekundach skala była już pełna czyli strat w nocy zbyt wielkich nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2019 o 21:19, Papf napisał:

Mylisz pojęcia :) To nie to samo co zrobienie gęstości elektrolitu :) 

 

@Papf bardzo dobry przykład.

Wielu totalnie nie wie, że gęstość też jest bardzo ważna, a nie tylko magiczne oczko, które na dodatek pokazuje stan TYLKO jednej celi  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tato pomierzył mi napięcia na aku. Wyszło 12,57V na zgaszonym silniku i 13,40-13,46V na wolnych obrotach ale i na 2500 obrotów + grzanie szyby i lusterek + "dobra widoczność" (nawiew na full na szybę + klima) + radio + światła mijania. Jest chyba dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papf- Mimo, że to 100% prawda, obecnie dla przeciętnego użytkownika ta wiedza jest całkowicie zbędna, a co raz częściej bezużyteczna.

Dzisiejsza konstrukcja akumulatorów, oraz wszędobylska ekologia w połączeniu z oszczędnością wyklucza jego długowieczność. Co raz więcej modeli to konstrukcje całkowicie zamknięte.  Do AGM lepiej niech niewprawny właściciel prostownika nawet nie podchodzi!

To już nie te czasy, kiedy prawidłowa eksploatacja, regularne doładowywanie ze sprawdzeniem gęstości elektrolitu oraz kontrolą jego poziomu zapewniały dziesięcioletnią i dłuższą jego trwałość.  Teraz praktycznie pięć lat i koniec. Kupujesz nowy, rzecz ogólnie dostępna i stosunkowo niedroga. 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @Lelupi, ale akurat nie wiem gdzie w takiej polityce działanie proekologiczne. No bo co, nowy akumulator co 4-5 lat. Trzeba ich więcej produkować, stare wiecznie utylizować. Na mój rozum to bardziej obciąża środowisko niż jakby akumulator działał 2 razy dłużej. Zresztą tak jest ze wszystkim dzisiaj, sprzęt RTV i AGD jest chyba najlepszym tego przykładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!