Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie akumulatora , typ prostownika


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, pbet napisał:

Dzisiaj tato pomierzył mi napięcia na aku. Wyszło 12,57V na zgaszonym silniku i 13,40-13,46V na wolnych obrotach ale i na 2500 obrotów + grzanie szyby i lusterek + "dobra widoczność" (nawiew na full na szybę + klima) + radio + światła mijania. Jest chyba dobrze.

Napięcia dobre. Też takie mam.

No może na zgaszonym jest nieco większe, ale i ten pomiar zależy kiedy jest robiony - zaraz po zgaszeniu czy 10 minut po zgaszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrarek napisał:

No może na zgaszonym jest nieco większe, ale i ten pomiar zależy kiedy jest robiony - zaraz po zgaszeniu czy 10 minut po zgaszeniu. 

Dioda od ręcznego jeszcze świeciła. Tato był w klapkach i nie chciało mu się czekać, aż zgaśnie, bo zimno :) Napięcia w gnieździe zapalniczki już nie było, bo kamerka się sama wyłączyła.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droopy- Ekologia, niestety nie zawsze idzie w parze z logiką.

Dużo niższy udział związków ołowiu na uzyskiwaną Ah.  Działania w kierunku odzysku a nie utylizacji. Często to pewnie wybujały marketing niż faktyczny zysk dla środowiska. 

Z AGD i RTV to jeszcze gorsza sprawa, częściej zmieniany jest ze względu na nowszą konstrukcję, nowszy model niż z racji zużycia czy uszkodzenia. Społeczeństwo nastawione na czysty konsumpcjonizm. Minie pewnie jeszcze trochę czasu zanim zauważymy sami ten problem i nasza świadomość będzie większa.

  Co raz więcej ludzi zauważa, że cała ta machina robi z nas idiotów. Co pół roku nowy telefon musisz mieć, co dwa lata telewizor itp, musisz mieć, musisz być modny, musisz być trendy.  Idealnym przykładem, szczytem oraz genialnym mistrzostwem w tej materii jest firma Aple. Nawet wadę, można przebić w zaletę :)  Trochę "zmiękli" bo jednak pod naporem opinii publicznej przyznali się do działań sztucznie postarzających ich wyroby.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

@pbet przeczytałem cały wątek i zdecydowanie powinieneś odkręcić WSZYSTKIE korki i sprawdzić poziom elektrolitu w każdej celi. Najbardziej dostają cele przy klemach, a najmniej środkowe (tam jest właśnie oczko), jak kupiłem auto to sprawdziłem stan akumulatora (jego pojemność była znikoma) i efekt był taki, że przy jednej klemie wlałem sporo wody demineralizowanej, w środkowych jakieś symboliczne ilości, a przy drugiej klemie aż dwie strzykawki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet to bardzo szybka i prosta operacja, możesz zrobić ją nawet pod blokiem (tylko trzeba uważać by nic nie wpadło do celi). Odkręcasz korki, przy pomocy latarki zaglądasz do celi - tam od dziury po korku odchodzi taka nóżka w kształcie litery L kwas musi dotykać dolnej nóżki. Jak gdzieś brakuje to po trochu strzykawką dolewasz wody demineralizowanej. Zakręcasz korki i możesz doładować akumulator.

W całej operacji najtrudniejsze jest odkręcenie korków, a właściwie ich ruszenie bo góra korka nie jest przystosowana do tradycyjnego odkręcania monetą. Ja użyłem podobnego narzędzia do tego: https://static3.tme.eu/products_pics/d/9/e/d9ee7e4efce68c53c8c4d58cf9ab7c37/445817.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, luktal napisał:

to bardzo szybka i prosta operacja, możesz zrobić ją nawet pod blokiem (tylko trzeba uważać by nic nie wpadło do celi)

Zatem jedno drugie wyklucza bo gdzie sterylne warunki, a praca pod blokiem. Pyłki, paprochy, inne badziewia latają w powietrzu. Poza tym nie będę świrował pod blokiem "pawiana" i póki mieszkam w takich warunkach auto serwisuję, a nie sam się bawię w takie czynności. Swój udział ograniczając do minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!