Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w stanie wszystko zrozumieć, nic nie jest wieczne, ale moje auto jest z 2016 i ma niespełna 60 tyś nalatane .... wrr..... no nic, jest gwarancja do 2019, może się coś do końca rozleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalając silnik ( zimny ), dajesz 6000 obr/min!!!!!! - jesteś zabójcą całego układu korbowego, długo to Ty nie pojeździsz tym autem .

Co do meritum to ; sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz czujnik położenia wału korbowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajesz 6000 obr/min!!!!!!

On nie daje 6000, tylko to test zegarów. Nie wiem czy zauważyłeś, ale raczej nie przekroczył prędkości 200km/h w miejscu jak pokazał prędkościomierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jak sytuacja z szarpaniem i nierowną pracą zimnego silnika 1.5 dci? Udało się komuś rozwiązać problem? Też sie z nim borykam z nissanie pulsarze.

Będę wdzięczny za odpowiedz. Na forach problem się pojawia ale nigdzie nie podają przyczyny i rozwiazania. Co jest winowajcą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mimag napisał:

Jak sytuacja z szarpaniem i nierowną pracą zimnego silnika 1.5 dci?

Przestudiuj tematy ; 

   -  Szarpanie silnikiem na zimno ,

  -   Delikatne szarpania silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Pierwszy link znam bardzo dobrze - takie właśnie objawy są w moim aucie  - niestety rozwiązania brak - po takim czasie sądziłem ze ktoś ten problem rozwiązał.

Drugi link to zupełnie inne objawy niż u mnie.

 

Pozostaje szukać dalej, zaraz przyjdą niskie temperatury i będzie większy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mimag napisał:

niestety rozwiązania brak - po takim czasie sądziłem ze ktoś ten problem rozwiązał.

Oprócz silnika k9k 636 - gdzie znaleziono sposób,

to w innych -  nie ma jednego złotego środka;

  - należy stosować podane metody - bo każdy silnik ma inny powód usterki,

 - jest szereg/większość silników - które nie mają tej usterki.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
W dniu 28.09.2020 o 18:22, Andrzej-2010 napisał:

Oprócz silnika k9k 636 - gdzie znaleziono sposób,

to w innych -  nie ma jednego złotego środka;

  - należy stosować podane metody - bo każdy silnik ma inny powód usterki,

 - jest szereg/większość silników - które nie mają tej usterki.

 

Witam,

można wiedzieć jaki jest sposób na rozwiązanie problemu w silniku k9k 636?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć wszystkim!

 

Wątek stary, ale podepnę się i go trochę podbiję. Megane III Grandtour, 2014 rok, 110 KM, 185 kkm przebiegu. Ja zrobiłem 147 kkm i jeżdżę tym autem 8 lat...

 

Otóż ja walczę z takim samym problemem, ale u mnie występuje on zawsze po wielogodzinnym postoju (>5h) bez względu na temperaturę. Obecnie mamy +30 stopni i kilka sekund po odpaleniu silnik zaczyna szarpać. Przy dodawaniu gazu ewidentnie się krztusi i nierówno pracuje. Po przejechaniu kilku km problem ustaje...

W tym roku zaliczyłem Chorwację i przy temperaturach +40 było to samo!

Filtr paliwa wymieniany regularnie co 30 kkm - obecnie jest nowiutki.

Tankuje tylko na BP i stacjach zagranicznych - minimum 2x w miesiącu. Robię jakieś 20...25 kkm rocznie, wiec auto trochę jeździ. Tankuję jak mam 1/4 paliwa - taki nawyk :) Rezerwa zaświeciła mi się może 4x w życiu 😉

Robiłem czyszczenie wtrysków (w sumie przelałem 4 litry TEC2000) - silnik chodzi ciszej, syfu nie było za dużo...

Zrobiłem też czyszczenie dolotu preparatem K2.

Wymieniony przewód przelewowy (ciekł)

Styki wtrysków, przepływomierza i czujników wyczyszczone preparatem do styków Liquil Moly

Wymienione uszczelnienie jednej sekcji tłoczącej pompy wysokiego ciśnienia - ciekło spod dekla.

Akumulator nowy - stary wytrzymał 9 lat 😉

 

Zaufany mechanik obstawia wtryski, ale mi coś nie pasuje... Wtryski szarpałyby raczej cały czas, a nie tylko chwilę po rozruchu...

 

Jeszcze jedna obserwacja - silnik prawie zawsze pracuje przy temp. 76-78 st.C. Wg wskaźnika na desce rozdzielczej rzadko kiedy zapala się połowa temperatury - zazwyczaj jest to pierwszy mały "kwadracik". Oczywiście zdarzyło mi się osiągnąć >90 st.C. (kilkukilometrowy podjazd, na I biegu), ale w normalnych warunkach jest <80 st.C (nawet autostrada, 150 km/h, pełne obciążenie, +45 stopni w słońcu...). Termostat??? Na kilku forach znalazłem informacje, że taka temperatura to norma i w Megankach często świeci się tylko ten jeden kwadracik na wskaźniku. Poza tym termostat raczej nie wpływa na szarpanie po uruchomieniu...

 

Ma ktoś jakąś nową wskazówkę jak to dalej diagnozować?

 

 

 

 

Edytowane przez Maciek_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!