Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za odpowiedź, wymiana uszczelki pod głowicą (na szczęście blok cały, bez pęknięć) wykonana, ale myślałem że problem z szarpiacym silnikiem, przy obrotach 2500 zniknie,  gdyż pojawiły się problemy przy uciekajacym płynem chłodniczym z szarpiacym silnikiem.                                                             Mam pytanko: wiecie może jaka jest najczęstsza przyczyna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
5 godzin temu, maciejmacku napisał:

Myślę o wymianie płynu chłodniczego w mojej Megane. Co ile taka wymiana powinna się odbywać? Jaki dokładnie kupić płyn i ile litrów wchodzi?

Ja też będę wymieniał przed zimą i poproszę o zalanie prestone. Dobre opinie ma też dynagel 2000. Idzie zima strach się bać o UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, witman napisał:

Co 5 lat wymiana płynu chłodzącego

Zajrzałem do swojego harmonogramu przeglądów i powiem, że trochę się zdziwiłem. Renault zaleca wymianę płynu co 4 lata. Od ponad 20 lat jeżdżę renówkami i wcześniej pisali że płynu w układzie chłodzenia się nie wymienia. Silnik 15 dci.

Przechwytywanie.thumb.JPG.5e3815072b74256bf2d6dc41e4253251.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jako że i w mojej megance ostatnio nasilił się problem z ubywaniem płynu ostatni weekend spędziłem w garażu na poszukiwaniach przyczyny niedomagań. Ale od początku - tenże samochód posiadam od niespełna roku, i od samego początku pilnowałem żeby poziom płynu był na maksa. W trakcie użytkowania obserwowałem że bardzo delikatnie płynu ubywa. Niestety nie mogę stwierdzić ile bo w międzyczasie zamontowałem LPG (luty) i wymieniłem płyn chłodniczy (wrzesień). Ostatnio jednak po przejechaniu ok. 500 km (nie jeżdżąc za dużo) zaobserwowałem ubytek od kreski maks na zbiorniczku do kreski minimum. Po obejrzeniu silnika z góry - niestety nie mam podnośnika ani kanału - zlokalizowałem drobny wyciek na odpowietrzniku na bloku silnika. Zapewne niedokręcony po wymianie płynu. Niemniej jednak mając już auto w garażu wykręciłem świece i obejrzałem tłoki. Wyglądają następująco: tłok 1, tłok 2, tłok 3 i tłok 4 (licząc od rozrządu)

Niech ktoś oceni ale chyba nie wyglądają na "wypłukane"

Ponadto zmajstrowałem sobie przyrząd do mierzenie szczelności i sprawdziłem każdy z cylindrów. Przedmuchy pojawiły się do miski olejowej ale w zbiorniczku nie zaobserwowałem żadnych pęcherzyków powietrza - czy można na tej podstawie uznać, że UPG jest OK? Dodam że szczelność mierzyłem na zimnym silniku (tym sobie tłumacze przedmuch do miski olejowej).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!