Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour SCE115 (2017) - warto?


tokon4

Rekomendowane odpowiedzi

Ten watek z merytorycznej dyskusji przerodził się w atak na posiadaczy silnika wolnossącego. Odniosę się tylko do użytkownika tomekrus, który twierdził, że te auta kupują dziadkowie, patrzący na cenę oraz, że jest pełno wątków na tym forum świadczących o tym, że ten silnik jest awaryjny.

 

Kupiłem auto z tym silnikiem, po rozmowie ze sprzedawcą, ponieważ w mieście dobrze się spisuje, a gdybym więcej jeździł tras to prawdopodobnie wziąłbym diesla(robię około 25 tys rocznie). Nie mam przekonania do małych wysilonych silników(został mi uraz po skodzie). Nie mam 60 lat, a 30, wiec nie jestem dziadkiem, na auto wydałem więcej niż na 1.2 Intense, dlatego, że lubię gadżety, gdybym chciał auto tylko do jazdy, to kupiłbym Toyotę. 

 

A co do wątków o problemach z silnikiem 1.2 Megane IV znalazłem ich 20 na tym forum, a co do 1.6 Megane IV 0. 1.6 z Megane III jest to zupełnie inny silnik, w Megan 4 generacji jest od Nissana, dlatego ma skrzynie 5, bo oprócz Toyoty do silników 1.6 Mitsu, Nissan, Subaru montowało pięciobiegówki. Gdyby była 6, to auto byłoby trochę cichsze, ale dla mnie dużej różnicy z 1.2(przejechałem nim prawie 2000 km) nie ma, ale może jestem przygłuchy od słuchawek i gry na komputerze. :)

 

Każdy kupuje auto, które mu bardziej odpowiada, tak samo jest z wersja silnikowa. Teraz zmieniłem ASX na SubaruXV zamiast na kolejne auto spod znaku trzech diamentów, dlatego że w Subaru był do września silnik 2.0, a w Mitsu EclipsCross jest tylko 1.5T.

 

A tak w ogóle to dyskusja już nie ma sensu, ponieważ, obydwa silniki zostały wycofane i zastąpione jedynie słusznym 1.3 w 3 wersjach 100, 115, 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po rozmowie o wadach i zaletach obydwóch propozycji. Nie napisałem, że lepiej, tylko, że dobrze się spisuje. Prośba przeczytajcie na spokojnie, a potem piszcie posty. Co do tego, czy silniki o małej pojemność, to rozwój, to jest już dyskusja na kiedy indziej. 

Edytowane przez wojfux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wojfux napisał:

Odniosę się tylko do użytkownika tomekrus, który twierdził, że te auta kupują dziadkowie, patrzący na cenę oraz, że jest pełno wątków na tym forum świadczących o tym, że ten silnik jest awaryjny.

Z odbiorem silnika Sce przez Ciebie nie zamierzam polemizować, to nie ja będę nim musiał jeździć i ważne abyś to Ty był zadowolony.

Nie rozumiem natomiast jak na podstawie moich wypowiedzi wyciągnąłeś powyższe wnioski gdyż są one wg mnie calkowicie nietrafione.

 

Będę też trochę  uszczypliwy ale uważam że  kupno auta na podstawie rozmowy że sprzedawca to nie jest dobry pomysł...

 

W każdym bądź razie życzę szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy, jak traktujesz zakup auta, ja traktuje to jak zakup myszki gamingowej, jak nie będzie dobrze leżeć w ręce, to wymienię, ale oprócz skody 1.4 TSI zawsze wybierałem dobrze. A co do tego silnika, to wiedziałem jak się spisuje, tak samo znam silnik turbo, wiec sprzedawca tylko pomógł mi podjąć ostateczną decyzje.  Po prawie  40000 km nie narzekam. 

Edytowane przez wojfux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.09.2018 o 14:51, tomekrus napisał:

kupno auta na podstawie rozmowy że sprzedawca to nie jest dobry pomysł.

no, ty lepiej zebys porozmawiał z serwisantem tej kosiarki 1.2 :D

 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dzisiaj można konfigurować na Polskiej stronie Renault Megana oraz Kadjara z nowym silnikiem 1.3 TCe. Ceny Megane  TCe 140 zaczynają się od 73 900 zł, natomiast TCe 160 od  83 200 zł. Wygląda na to że zniknął z oferty silnik 1.6 SCe.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie ma silnika wolnossącego... ale to raczej nie jest miejsce na taką informację bo Sce będzie na rynku wtórnym i kolejny raz apeluję o nie zaśmiecanie wątku zaletami / wadami Tce ponieważ temat dotyczy Sce, który wielu interesuje i o jego zaletach / wadach powinniśmy tutaj znajdować informacje.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....silnika Sce kupisz u wschodnich krajach..Ukrainy...Rosji....Białorusi...Turcji.....Najlepiej kupić auto nowe bez silnika i samemu założyć silnik np.nowy  Fiatkowski 1.0 Turbo 120 KM czy 1.4 160 KM ale chyba nie ma możliwości.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako "założyciel" tego wątku na forum wnioskuję do Admina o jego zakończenie i przeniesienie do archiwum. Poziom dyskusji staje się mało profesjonalny, zamiast merytorycznej wymiany poglądów zaczynają się obraźliwe sformułowania, wzajemne docinki, naśmiewanie się z posiadaczy aut z takim, a nie innym silnikiem, rozmowa często schodzi na tory zupełnie niezwiązane z tematem. Z góry dziękuję 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docinki są żenujące i bardzo słabe, zupełnie nic nie wnoszą do tematu. Każdy ma wolność wyboru - jego sprawa czym jeździ lub co będzie kupował.  Moim zdaniem na tle współczesnych silników, motor 1.6 SCe jest godny polecenia. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!