Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Dopadło i mnie, we wtorek odpalam auto i znany nam komunikat.

Prześledziłem informacje na forum, sprawdziłem skrzynkę pod maską, brązowa wtyczka była lekko zaśniedziała więc wyczyściłem, sprawdziłem bezpieczniki, dzisiaj doładuję akumulator chociaż jest półroczny.

Kupiłem nową czystą blokadę w RenCar i... nic. Wciąż ten sam komunikat, auto nie odpala, mój dylemat powoduje zachowanie bolca blokady - po włączeniu się blokady (bolec wychodzi z blokady) jest on "miękki" spokojnie mogę obracać kierownicą słysząc jego przeskoki. Może to wina dalszej niesprawności?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżę temat, ponieważ przeczytałem wszystkie 24 strony i nie spotkałem się z podobnym problemem.

W moim przypadku było tak, że na początku padło elektryczne wspomaganie, wymagany był zakup używki o tym samym numerze. 
Wszystko zmontowane jak należy, podpięte,  silnik odpalił - pochodził parę minut, znowu można jednym palcem kręcić kierownicą,. Po jakiś 10 minutach odpaliłem Megane i wycofałem kawałek. Po jakiejś godzinie wsiadam do auta i 4 litery... Pojawił się komunikat Steering locked naprzemienne z Steering not locked. Stwierdziłem, że trzeba podpiąć starą blokadę i tutaj ku mojemu zdziwieniu ta sama sytuacja. Podpiąłem nawet stare wspomaganie i bez rezultatu.
Akumulator w jak najlepszym porządku, wszystkie możliwe bezpieczniki sprawdzone (wszystko inne działa - szyby, światła, radio, nawiew) , BSI i kostki też ok.
Najbardziej dziwi mnie fakt, że auto dwa razy bez problemu odpalił i nawet przejechało parę metrów. 
Możliwe, żeby komputer "zaciągnął" nowe ustawienia z blokady kierownicy i dopiero potem stwierdził, że coś tu jest nie tak, pomimo podpięcia starej blokady? Zastanawiam się czy jest sens kupienia czystej blokady za 150zł... ale wszystko na to wskazuje. Podpinając kompa (brak CLIPa) tylko oprogramowanie Delphi brak łączności z silnikiem, czy ABS więc nic nie sprawdzę dodatkowo :/

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, problem dopadł również mnie. Często bywało tak, że wyskakiwał komunikat Steering Locked/Not Locked, pomagało ruszanie kierownicą lewo prawo, samochód odpalał wszystko okej. Blokada kierownicy wtedy nigdy się nie załączyła ( Nigdy bolec nie wyskoczył na 100% )tak jak powinien, dało się ruszać kierownicą mimo zablokowania, słychać było tylko stukanie o ząbki. Dzisiaj rano próbuje odpalić samochód, nic. Komunikat Steering Locked, Not Locked, ruszanie kierownicą nie pomogło, bo bolec nie wyskoczył. Rozebrałem pierwszy raz blokadę, po prostu była zawieszona, lecz dostrzegłem jedną rzecz, w miejscu gdzie przesuwa się bolec, w takim plastikowym "trzymaku" jest pusto, a pod spodem są jakby dwie blaszki które pod wpływem ruchu otwierania i zamykania się zwierają. Co konkretnie jest w tym miejscu?  Złożyłem wszyskto mimo braku tego co mi się wydaje, silniczek zaczął pracować jak trzeba, lecz komunikat nadal jest, Steering Locked. Odpiąłem akumulator, podłączyłem,  zaczął wariować, Jak przy błędach typu "Electronic Fault". Teraz nie wiem, jest to wina braku tego czegoś co zwiera blaszki? Jest to po prostu jakiś kawałek metalu? Może jakis opornik? Chodzi o cos pod zdj nr 2

post-34808-0-93713200-1360502910.jpg

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat!

Dziś mój Grand Scenic  2 zablokował mi kierownicę na wyprostowanych kołach i wyskoczył błąd blokady kierownicy. Problem polega na tym że bolec blokady rygluje tą śrubę którą przykręca się do kierownicy i nie mogę wykręcić jej z tej  blokady! Z tego co wyczytałem i się z orientowałem w ASO to nie ma innej możliwości jak wykręcenie tej śruby uszkadzając moduł blokady . Wtedy pozostaje tylko i wyłącznie wymiana blokady na nową lub wyczyszczoną! Nie ma też gwarancji że po uszkodzeniu obecnej blokady będzie można jeszcze odpalić auto.Stąd moje pytanie czy zna ktoś z forumowiczów sposób na wykręcenie tej śruby.Dodam że auto stoi pod blokiem i wiercenie odpada! Proszę o w miarę szybką poradę. Pozdrawiam!!!

Edytowane przez leniuchy
Pisownia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dało rady bez rozwałki! Plusem jest to, że kosztowało mnie to 10zł + 2 złamane wiertła! :-D Opiszę po kolei. 

Próbowałem wykręcić, śrubę ale się urwała, trzeba było wiercić i nie udało mi się prosto i musiałem rozwierci tą metalową cześć blokady, żeby nie uszkodzić elektroniki w czarnej puszce rozebrałem ją  i została przy kierownicy tylko ta aluminiowa cześć z trzpieniem. Po uporaniu się z robotą przy kierownicy miałem zamiar kupić na serwisie aukcyjnym wyczyszczoną blokadę i ją zamontować. Doszedłem do wniosku, że elektroniczną cześć mam ok więc kupię nie czyszczoną(50 zł)   i przełożę tylko metalową cześć. Wtedy dostałem olśnienia i przypomniałem sobie o megance na szrocie, jakież było moje zdziwienie gdy ujrzałem nie zablokowaną blokadę gotową do wykręcenia :63_astonished:! Szybka rozmowa z kolesiem na temat ceny części i odpowiedź 10 zł, chyba nie wiedział wartości! Szybka przekładka i wszystko ok:96_ok_hand: Dla uniknięcia podobnej sytuacji wymontowałem ten malutki plastik, sprężynke i malutki bolec tak jak na YouTube pokazano. Zamontowałem i cieszę się możliwością skrecania mojego szczeniaka :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Przebrnęłam przez cały temat,pozapisywałam co należy sprawdzić ale jeszcze opiszę mój problem aby się upewnić że trzeba przyczyny szukać w blokadzie.

 

Problemy zaczęły się po naprawie auta w tym wymianie przekładni.

Po naprawie komunikat serwis i kontrolka poduszki.Wymieniliśmy taśmę,kontrolka poduszki zgasła,został serwis i komunikat;sprawdź układ kierownicy.Serwis pulsuje,po skręceniu kierownicą świeci ciągle.

Podpiecie pod Clip nie pokazuje błędów.Został wyzerowany czujnik kąta skrętu,serwis zgasł.Po przejechaniu 15 km.znów wywaliło serwis.

Pada podejrzenie na blokadę ponieważ po wyjęciu karty słychać ją ale nawet po otwarciu drzwi,zamknięciu auta kierownicą mogę kręcić w koło i słychać tylko tak jakby przeskakiwała po jakiejś zębatce.

Niema komunikatu o blokadzie tylko aby sprawdzić układ kierowniczy i ten serwis.

Czy to może być przyczyną tej blokady?

Edytowane przez martmeg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tak zrobie w wekend

Dziwne jest to że po przejechaniu tych 15 km. czuć było że zaraz coś się stanie,kierownica przy skręcie zaczęła ciężej chodzić.Nie całkowity brak wspomagania ale czuć było różnicę.Dwa skręty i SERVIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2018 o 00:09, sadisticescape napisał:

... nie da się tego zepsuć przy tym

Uwierz na słowo że się da.

 Nieistotnie który dekielek zdemontujesz, sprężyna jaka jest w środku potrafi aluminiową część wysunąć z prowadnic w plastiku i masz identyczny efekt jakbyś dekiel od strony napędu blokady otworzył, bez przyblokowania zapadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada rozebrana

Przy kręceniu tą zębatką w środku wysunął się ten języczek i niestety nie chce się schować przy kręceniu w drugą stronę.

Ile on ma się wogóle wysunąć?

Dodatkowo złamany jest kawałek widać go na zdjęciu,mogę go poprostu wyjąć, nie wiem czy to może mieć wpływ na brak blokady.

Bardzo ważne pytanie,blokada ze śrubą wymontowana,wtyczka jest luźna w aucie,mogę do czasu ogarnięcia tematu jeździć bez obaw?

 

20180616_161624.jpg

20180616_162017.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!