Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat bo w sumie szukajka nic mi nie wyrzuciła. Moja renia to Megane 3 1,9 dCi z grudnia 2009r. Kupiłem ją w 2015 roku jeszcze z fabrycznym aku oraz stwierdzeniem pierwszego właściciela, że aku wymaga wymiany. Okej pomyślałem, jak to po zakupie auta pojechałem do chełmskiego szpenia od akumulatorów - Centrum Akumulatorów Marcinkowski, gdzie po sprawdzeniu zacnym sprzętem zasugerowano mi niezwłoczną wymianę akumulatora. Pan przedstawił mi 3 opcje zakupu wybrałem najdroższą Tuborg Gold 77Ah 820A. Niestety, po kilku miesiącach jazdy, wraz z nastaniem zimy pojawiło się zjawisko "mozolnego kręcenia" rozrusznika, choć auto wciąż odpalało. Z czasem doszły sugestie kolegów, że auto kręci za słabo, toteż koniec końców udałem się do ów szpenia od zakupu aku celem kontroli zakupionego Tuborga. Tam sprawdzono co trzeba i wskazano mi, że aku jest niedoładowane oraz, że prąd ładowania jest za niski

13,5 - 13,7) i tu jest problem. Kolejne miesiące przyniosły mi wiedzę dotyczącą systemu inteligentnego zarządzania energią w moim aucie oraz kolejnym doładowywaniem aku za pomocą prostownika. Zaznaczam, że auto nigdy mnie nie zawiodło, nigdy nie pojawił się żaden komunikat na desce jak również nie odnotowałem żadnych błędów po podpięciu się do CLIPa. I tak mijają niemal 3 lata. Od wczoraj w lubelskim panuje iście syberyjska zima. Mimo, że auto garażowane, z racji wykonywanego zawodu muszę auto czasem zostawić pod zakładem pracy na noc i nad ranem je uruchamiać. Nadmienię, że auto serwisuję regularnie, cały układ rozruchowo elektryczny został sprawdzony nawet w tym miesiącu. Aku ładowałem dokładnie 2 tygodnie temu, czasem mierzę ładowanie i przedstawia się ono typowo dla innych użytkowników - 14,4v zaraz po uruchomieniu po nocy a w ciągu dnia podczas przejazdów 13,5-13,7. Wczoraj rano, tj. 27.02.2018, auto przy -16 uruchomiło się ale z zauważalnym bardzo słabym kręceniem. Rozrusznik wręcz mielił. Przestraszony taką sytuacją udałem się dziś ponownie do szpenia od akusów i przedstawiłem problem, kolejny raz aku sprawdzono, kolejny raz powiedziano mi, że jest usterka ładowania bo jest ono za niskie - 13,7 oraz kolejny raz poinformowano mnie że aku jest rozładowane. Ale z uwagi na dobro klienta, Chief nakazał pracownikowi wymienić aku na nowy. Dostałem nowy. Niemniej jednak mam wrażenie, że sytuacja jest patowa. Serwisy Renault i forum podają że takie ładowanie jest właściwe, natomiast szpenio od akusów twierdzi że to bzdura i że wiecznie rozładowany aku jest tego potwierdzeniem. To właściwie co powinienem teraz zrobić, bo kończą mi się pomysły...dane auta i aku podałem, może ktoś coś zasugeruje bo właściwie to mi się już pomysły skończyły. Auto jeszcze nigdy nie zawiodło przy rozruchu, natomiast kręcenie po dłuższym postoju to jak przytkana maszynka do mielenia mięcha a uwagi kolegów jednoznacznie sugerują, że auto kręci za wolno. Problem jest w wiecznie niedoładowanym aku, mimo że wg serwisu ładowanie jest w porządku, regulator i inne bebechy również...Jak żyć ...

Edytowane przez kambastian
dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) 13,5 - 13,7 czego? Pewnie chodzi o napięcie, a nie prąd. 
2) akumulator z 2009 roku to swoje lata już ma i trudno się dziwić, że w te  mrozy jest słabszy. Mój z 2011 też czuć że słabszy jak trzeba przy -15*C zakręcić. Zresztą nie ma się co oszukiwać - przy takich temperaturach nie dość, że akumulator sam w sobie ma ciężko to jeszcze musi pokonać potężne opory rozruchu.

3) jak po uruchomieniu silnika masz napięcie 14,4 V albo wyższe to jest OK. Po doładowaniu akumulatora napięcie się obniża do tych 13 V z haczykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiesz ile prądu pobiera ci po zamknięciu samochodu? Może nie wyłącza się BSI.

Ładowanie 13,76 mierzone na akumulatorze przy temperaturze elektrolitu 20 stopni oznacza, że akumulator jest w pełni naładowany.  Takie warunki w bieżących temperaturach zewnętrznych można spełnić jadąc ponad dwie godziny, a może i więcej.

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mrarek napisał:

13,5 - 13,7 czego

Nie udawaj, że nie wiesz o co chodzi, jesteś specem od tych spraw. Nie kazdy jest elektrykiem i nie ma co łapać za słówka. Wiadomo, że przy napięciu alternatora 13,5 -13,7 V ładowanie jest mówiąc krótko do du.py. Mamy to samo w swoich samochodach. Jedyne rozwiązanie to systematyczne doładowywanie lub jazda na długigich odcinkach. Renault tym inteligentnym ładowaniem tylko zażyna akumulatory. Pęić minut ładowania napięciem 15 V a potem tylko podtrzymanie 13,4 V.

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ukrywam, że jazda miejska i do tego krótka, doszło do tego, że wychodzę z reguły 10 minut wcześniej tylko po to, aby przegonić auto do złapania temperatury. 30 km miejskiej jazdy codziennie. Jeszcze sprawdzę czy nie kradnie mi prądu ale zdaje się już to sprawdzałem na początku swoich rozważań. To wszystko jakieś z dupy, czytam teraz książkę gwarancyjną do akumulatora i drugi punkt warunków do gwarancji - ładowanie na poziomie wyższym niż 13,9...

 

A druga sprawa, skoro już te nasze auta są tak zaawansowane to dlaczego moja renia nie wskazuje mi komunikatu że aku jest rozładowany, mimo że na serwisie akusów mówią że rozładowany jest ewidentnie. Sam nie wiem, może szukam sobie problemów, ale wolę coś z Wami zaradzić nim przyjdzie dzień w którym maszynka do mielenia mięcha stanie. 

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aniewa napisał:

Nie udawaj, że nie wiesz o co chodzi, jesteś specem od tych spraw. Nie kazdy jest elektrykiem i nie ma co łapać za słówka. Wiadomo, że przy napięciu alternatora 13,5 -13,7 V ładowanie jest mówiąc krótko do du.py. Mamy to samo w swoich samochodach. Jedyne rozwiązanie to systematyczne doładowywanie lub jazda na długigich odcinkach. Renault tym inteligentnym ładowaniem tylko zażyna akumulatory. Pęić minut ładowania napięciem 15 V a potem tylko podtrzymanie 13,4 V.

 

To nie o to chodzi, że JA nie wiem tylko autor posta musi rozróżnić te pojęcia. Ja nikogo nie obwiniam o brak znajomości i nie łapię za słówka. Przeczyta raz i będzie pamiętał i przyda mu się na przyszłość.

Co do ładowania to jeszcze się nie spotkałem z takim przeskokiem 15V i podtrzymanie.

15V z haczykiem zaobserwowałem tylko ze 2-3x w ekstremalnych warunkach. Poza tym zawsze 14,4 - 14,7 V.

A to różnica bo w innych pojazdach też tak ładuje.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jabrze napisał:

Ładowanie 13,76 mierzone na akumulatorze przy temperaturze elektrolitu 20 stopni oznacza, że akumulator jest w pełni naładowany

W przypadku renault o napięciu ładowania decyduje moduł UPC i on nie ma pojęcia czy akumulator jest naładowany czy nie. Akumulator rozładowany, napięcie 11,8 V na akumulatorze odczytany podłączonym woltomierzem,  komunikat "uruchom silnik by naładować akumulator",  uruchamiam silnik, ładowanie napięciem 15,1 V i po kilku minutach spadek napięcia do 13,4 V dla mnie to paranoja.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz w jakim czasie to przejeżdżasz i przy ilu rozruchach.

Ja mam dwa rozruchy przejeżdżam 58 km ze średnią prędkością w mieście  niecałe 31km/h. W tych warunkach nigdy nie doładowywałem akumulatora.

Przed chwilą, aniewa napisał:

W przypadku renault o napięciu ładowania decyduje moduł UPC i on nie ma pojęcia czy akumulator jest naładowany czy nie. Akumulator rozładowany, napięcie 11,8 V na akumulatorze odczytany podłączonym woltomierzem,  komunikat "uruchom silnik by naładować akumulator",  uruchamiam silnik, ładowanie napięciem 15,1 V i po kilku minutach spadek napięcia do 13,4 V dla mnie to paranoja.  

Tak znam ten temat podobnie jak ASO, ale nikomu nie zależy na tym, żeby zrobić poprawkę softu do naszego klimatu. Jeszcze większy problem jest w czwórce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozruch ma wpływ nie tylko akumulator.

Pytałem wyżej - jaki stan świec żarowych? Może zmień na nowe, jak tamte są już stare. Świece żarowe w silnikach dCi pracują także po odpaleniu silnika, aż osiągnie odpowiednią temperaturę.

Może rozrusznik jest pomału do regeneracji i dlatego mu ciężko? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!