Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy przyśpieszaniu 1.6 SCe


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 3.01.2020 o 11:32, Meca napisał:

Czyszczenie przepustnicy w nowym samochodzie i wymiana uszczelnienia plus adaptacja w Nowym aucie który wyjechał z salonu?Ale bzdura Ludzie opanujcie się.

No koleś to jak bot jest jakiś czyta o problemie, szuka dokumentu w notatniku z opisanym problemem i robi kopiuj wklej formułkę niezależnie czy auto nowe, stare, i co zostało już zrobione. Żadnej merytorycznej polemiki z nim nie ma tylko dostajesz rozwiązania "kopiuj-wklej" z czeklistą co masz zrobić (czasami wg jego wytycznych musiałbyś wymienić pół auta to może trafisz na to co jest zepsute).

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , trzeba się pogodzić - ten typ tak ma.

Zapalamy, dajemy mu chwile, delikatnie gazujemy na postoju i ruszamy - powinno być lepiej, u mnie jest.

Co ważne płynna i delikatna praca sprzęgłem pomaga, szarpanie uaktywnia się najbardziej po szybkiej chaotycznej zmianie biegów i szarpnięciu sprzęgła.

Pierwsze kilometry, wyjazd z osiedla, z uliczki wykonujemy powoli, dostojnie i delikatnie.

Po 30 s jazdy wszystko ustaje i auto śmiga płynnie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomaga na pewno, kliku naszych warsztatowych klientów też to potwierdziło, podobne poszarpywania i `przymulenia` są w 1,2TCe H5F  

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieg ten pomaga, a na razie zbieramy informacje od użytkowników, musielibyśmy mieć takiego 1,6 SCe na parę dni żeby go protestować na sprzęcie, gdy motor jest zimny i w czasie dogrzewania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.01.2020 o 19:52, czik3n napisał:

@witman od czego to zależy ? , i jak ten zabieg pomaga ?  ( co zmienia ? ) 

Masz ten problem w megane 3 ?

Myślałem ze problem dotyczy sce po zmianach na euro6.

W megane 3 i 2 i chyba nawet 1 silnik 1.6 16v uchodził za bardzo udany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć Panowie i jak udało się coś zdziałać w tym temacie? Mam Megane 4 Kombi i Megane 4 Sedan obie 1.6 SCE. W kombi zupełnie nic się nie dzieje natomiast w sedanie problem jak wyżej. Do póki auto zimne jak się ostrzej depnie zaczyna szarpać i przerywać po czym wywala błąd skontroluj układ wtryskowy i skontroluj ecs i auto wchodzi w tryb awaryjny. Mam clipa i po podpięciu mam błąd: DTC210001 "Obwód sterowania przepustnicy z serwomotorem". Z rzeczy jakie wykonałem dzięki temu że mam dwa takie same auta:

- przełożyłem przepustnice między autami, kombi OK a sedan dalej błędy 

- pedał gazu, kombi OK a sedan dalej błędy 

- mapsensory, kombi OK a sedan dalej błędy

- sprawdzona instalacja 

Nie mam już pomysłów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 9.12.2020 o 13:14, moki napisał:

Mam Megane 4 Kombi i Megane 4 Sedan obie 1.6 SCE.

  -W kombi zupełnie nic się nie dzieje, natomiast w sedanie problem jak wyżej.

Kombi pewnie jest młodsze i ma nową aktualizacje sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Kombi pewnie jest młodsze i ma nową aktualizacje sterownika.

Kombi jest 12.2016 a sedan 09.2017. W sedanie miałem najnowszy możliwy soft we wtrysku a w kombi nie więc zrobiłem aktualizację sterownika wtrysku w kombi. Oba auta mają ten sam soft a w kombi nadal nic się takiego nie dzieje :41_pensive:

 

15 godzin temu, xxxLukaszxxx napisał:

Jakieś nowe info w temacie ? 

Ktoś to ogarnął  ?

Mały update co jeszcze zrobiłem:

- w sedanie wymienione świece na OE Renault,

- podmienione cewki między kombi a sedan,

- zakupiony komputer wtrysku który został wyczyszczony i dopisany do sedana który nie dał poprawy, podejrzewałem że kupiony komputer też może być wadliwy więc wyczyściłem ponownie immo i dopisałem go do kombi w którym na kupionym kompie wszystko jest ok i nie ma błędów,

- idąc za radą gazownika wywaliłem instalację LPG ponieważ ona mogła robić zamieszanie, niestety tu również po wyrzuceniu instalacji z auta brak poprawy.

 

Na  chwilę obecną jedyne co zauważyłem to jazda z włączonym trybem ECO błędy nie występują. Nie mam już naprawdę pomysłów co może być nie tak. Pojechalem do serwisu Renault w mojej miejscowości i po opisaniu moich problemów Pan serwisant powiedział że to typowy objaw uszkodzonego komputera wtrysku ale potrzebują auto na dwa dni żeby potwierdzić diagnozę. Po dwóch dniach gdy odbierałem auto Pan potwierdził że nawet przyrząd diagnostyczne wskazał na uszkodzony sterownik wtrysku. Jakie było jego zdziwienie kiedy powiedziałem mu że komputer został już wymieniony i nie przyniosło to żadnego efektu :8_laughing:

Edytowane przez moki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź żarówką wiązkę przepustnicy a nie miernikiem. Obejrzyj piny we wtyczce czy aby na pewno stykają.

Miałem w MII problem z błędem ładowania co jakiś czas. Wiązka dobra, ale jak zrobiłem nową to dopiero zaczęło działać jak należy. Kol. w Lagunie II też miał problem z przepustnicą, kupił już trzy i nadal to samo - wymiana kabli rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta słowa Szwagier, niejeden już się naciął, sprawdzając przepływ prądu miernikiem, gdzie wystarczy jeden włosek z kabla i napięcie będzie. Oczywiście ten włosek nie przepuści żadnego użytkowego prądu i co ciekawe, może się nie upalić. Bardzo takie rzeczy bywają zdradliwe. Osobiście się z tym także spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, moki napisał:

Na  chwilę obecną jedyne co zauważyłem to jazda z włączonym trybem ECO błędy nie występują.

Wykonałeś kolego kawał roboty,

Proponuje na gorącym silniku, obroty biegu jałowego pomierzyć;

   - kąt wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!