Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie zawsze ciekawią opinie typu "po co kupiłeś nowe auto skoro już po wyjeździe z salonu traci na wartości, a za 3 lata będzie wart połowę tego?". Przecież nie kupuje się nowego auto z myślą o sprzedaży po 3-4 latach.

Edytowane przez rafa85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dlatego ja powoli stwierdzam że nie powinienem kupować nowych aut właśnie z tego powodu - nie ważne co bym kupił nie wytrzymam dłużej niż ok 4 lata :)

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rafa85 napisał:

Mnie zawsze ciekawią opinie typu "po co kupiłeś nowe auto skoro już po wyjeździe z salonu traci na wartości, a za 3 lata będzie wart połowę tego?". Przecież nie kupuje się nowego auto z myślą o sprzedaży po 3-4 latach.

Dlaczego?

Ja zmieniam auta co 4 lata, a kupuje nowe. Ostatnio kupiłem Mokke za 83 000 i sprzedałem za 56 000. 

Auto zarobiło na siebie, 27 000 / 48 miesięcy = 562 zł brutto + koszty ubezpieczenia miesięcznie

Do tego mniejszy podatek do zapłacenia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ze względu na utratę wartości uważam, że sprzedaż auta po 4 latach jest nieopłacalna, tym bardziej, że zapewne jakieś 70% nabywców posiłkuje się kredytami, które jeszcze zwiększają koszty zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat tak nie uważam. Jako naturalne uważam wymianę auta co 4 lata. Auto musi być sprawne i zarabiać na siebie. Przy odpowiednim zadbaniu o auto jego utrata wartości jest znikoma. Do tego ważny jest rabat przy zakupie. Jeśli kupuje auto za 94 000 cennikowo a płace za nie 83 000, sprzedaje je za 56 000, to koszt miesięczny samochodu to 562 zł brutto!!! to bardzo mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto sie bierze w leasing to odlicza się podatek czyli w zależności od kosztów leasingu kilka do kilkunastu procent ceny całkowitej w dół... teraz oczywiście władza usiłuje dołożyć kolejny parapodatek ograniczając amortyzacje.

Edytowane przez Pum4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam Wasze wpisy, i robi się ciekawie. Jeden z kolegów wspomnial, że w Meg IV można się czuć jak  w klasie średniej dzięki środkowemu tunelowi. To prawda, MEG IV jest robiona od dwóch lat, wychodzą nowe auta u konkurencji ale wszystkie w środku są jak typowy kompakt, a Meg wygląda wewnątrz bardziej elegancko i z większą klasą, aspiruje wyżej niż na kompakta. W megane się leży jak w segmencie D, czlowiek jest otulony wnetrzem auta, dlaczego konkurencja nie idzie w tym kierunku? Użyte elementy wykończenia wnętrza w segmencie C zaraz będą jak w D produkowanym do tej pory. Już w nowej Corolli widać kokpit obity skórą z przeszyciami, co wcześniej nie było dostępne dla kompaktów, a jeszcze 5 lat temu niedostępne w segmencie D. Megane grandtour z zewnątrz też wydaje się być większe niż w rzeczywistości. Jak jedzie na ulicy z przeciwka, to mam wrażenie, że to prawie segment D. Inne auta ani przez moment takiego wrażenia nie sprawiają. Szkoda, że nikt nie szarpnąl się jeszcze, żeby zrobić auto, które wymiarami i wykończeniem wnętrza sprawialoby wrażenie obcowania z segmentem D. W Megane brakuje mi tylko, żeby kokpit był obity skórą z przeszyciami i byłby bezkonkurencyjny pod tym względem w swoim segmencie. Inna liga niż typowe kompakty od całej konkurencji.

Wspomniane Volvo v40 przestarzałe w środku, jak dla mnie. Tunel nisko jak w segmencie B, nawigacja wciśnięta, użyte materiały na przodzie wyglądały ładnie 10 lat temu. Moim zdaniem Megane Intense dużo bardziej eleganckie w środku.

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche w tym fantazji bo w Megane gora drzwi przednich jest miekka a z tylu twardy plastik. Oszczedności widać też w bagażniku. Jakość wykładzin też odstaje bardzo od segmentu premium, tam poprostu są dużo gęstsze.

Zresztą system multimedialny R Link też powinien przejść jakiś lifting, źle nie jest ale mogłoby być dużo ładniej tam jak już wiemy jest 2x1 ghz 1 gb ramu i Android 4.4 więc moim zdaniem troche zapasu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy falowanie maski objawia się czymś takim jak na tym filmie? Na jeździe testowej niczego niepokojącego nie zauważyłem, ale z większą prędkością jechałem może 5-10 minut i to podczas praktycznie bezwietrznej pogody. Nie ukrywam że film mocno mnie zaniepokoił (tym bardziej, że mnóstwo osób potwierdza problem falowania klapy w Megane twierdząc jednocześnie, że to wyłącznie "estetyczna" wada - jak widać nie do końca). Moim zdaniem Renault powinno ogłosić jakąś akcję serwisową, skoro problem istnieje i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Czy tak ciężko usztywnić maskę?

 

Co do "powiewu luksusu" w Megance - z pozycji kierowcy można poczuć się jak w aucie z klasy co najmniej średniej. Na tle np. śmiesznego w środku nowego Forda Focusa (z niskim tunelem środkowym albo doklejonym, centralnie skierowanym ekranem) czy Hyundaia i30, wnętrze Megane wygląda zdecydowanie lepiej i dojrzalej (podobnie zresztą jak 308). Wysoki tunel - grube fotele, mocno obudowany przód, ładne zegary, LEDowe podświetlenie - to wszystko może się podobać. W pozostałych częściach auta nie jest już niestety tak kolorowo, ale o tym też wcześniej wspominałem (np. bagażnik nowego Ceeda wygląda dużo lepiej - podłoga jest zdecydowanie sztywniejsza, a haczyki łatwiej dostępne i lepiej wykonane).

 

Ktoś wcześniej wspominał o 308 GT - rozważałem te aukcje (wcześniej były dwie - druga 308 miała kolor biały), ale w którymś teście przeczytałem, że w wersji GT przy prędkości 130-140km/h silnik ma grubo ponad 3 tysiące obrotów - jest więc głośno i mało oszczędnie. Dla kogoś szukającego sportowych wrażeń krótka skrzynia może odpowiadać, mi niekoniecznie (co tydzień/dwa robię dłuższe trasy i szukam większego komfortu). Prędzej skłaniam się ku Megane 1.3 140-160KM albo Ceedowi 1.4 140KM. Czekam tylko na wyprzedaże rocznika, bo obecnie oferowane rabaty (mimo prób negocjacji) są mało atrakcyjne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba założyć osobny temat na tą maskę. Komuś jeszcze się tak otworzyła? Jak to od braku sztywności przy mocniejszym podmuchu się wyhaczyła, to muszą ogłosić akcję serwisową. Widać, że faluje i przy mocniejszym poruszeniu odczepiła się. W związku z powyższym trzeba zadbać, żeby nie falowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mayn napisał:

Mam wątpliwości czy na filmie YT otwarcie maski jest w Meganie 4.

To na pewno nie jest Megane. Po światłach myślałem że to Talisman, ale słupek A wskazywał że to coś bardziej rodzinnego.

 

Chodzi mi o to, że objaw jest chyba identyczny jak w przypadku Meganek. Przy większych prędkościach maska zaczyna falować, aż w końcu wpada w tak mocne wibracje że się otwiera. Dlatego zapytałem, czy falowanie w Megane wygląda podobnie (bo ja na krótkiej jeździe testowej falowania niestety nie zaobserwowałem). Czy maska faluje tak mocno jak na początku filmu, czy są to bardziej takie minimalne drgania?

 

Nie bardzo rozumiem dlaczego Renault nie ogłosiło akcji serwisowej na wszystkie modele. Jeśli od falowania maska otworzyła się w Espace, to chyba to samo może stać się w pozostałych modelach...

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!