Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam MIV GC i już CI pisałem, jezdziłem nawet z prędkością 170 i nie faluje. Podobno był z tym problem na początku produkcji, w tej chwili ja tego u siebie nie widzę a sprawdzałem kilka razy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, LTar napisał:

Mam MIV GC i już CI pisałem, jezdziłem nawet z prędkością 170 i nie faluje.

Ty (i może kilka innych osób) pisałeś, że nie faluje. Inni natomiast twierdzą, że faluje. Nigdzie nie ma jasnej informacji, że maski we wszystkich nowych modelach Renault zostały usztywnione (kataryniarz wspomina o akcji serwisowej wyłącznie na Espace, podczas gdy wyginanie się maski obserwowane jest także w pozostałych modelach z gamy). Serwis Renault twierdzi, że falowanie w Megane i Talismanach to norma i nie należy się tym przejmować. Dlatego chciałbym się dowiedzieć od tych którym maska faluje, czy są to bardziej minimalne drgania (i te być może faktycznie można zbagatelizować), czy spore uginanie się całej blachy (jak na załączonym filmie w Espace), które może prowadzić do bardzo niebezpiecznych sytuacji.

 

Konstrukcja klapy, mechanizm zamykania, styk z logo producenta na przodzie - te wszystkie elementy są niemal identycznie rozwiązane w Espace, Talizmanie, Megane i jeśli w jednym modelu maska od falowania potrafiła się otworzyć, to moim zdaniem w pozostałych również może się to wydarzyć. Nie bardzo rozumiem, dlaczego Renault miałoby ogłosić akcję serwisową wyłącznie na jeden model, a w przypadku pozostałych dalej twierdzić, że "falowanie to norma i należy z tym normalnie jeździć".

 

 

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój ma 6 miesięcy :) ale produkcja koniec 2017. A Pan zastanawia się nad zamówieniem nowego... więc opinia kogoś z 2016 może mieć takie znaczenie co nic :)

Edytowane przez LTar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja falowanie maski zobaczyłem pierwszy raz grubo po ponad roku użytkowania. Do tego, widziałem to tylko raz. Więc tak jak pisałem gdzieś wcześniej, uważam, że problem najprawdopodobniej dotyczy wszystkich Meganek (również nowych). Tyle, że występuje w jakichś specyficznych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie falowała ale ostatnio nie faluje:rolleyes: od kilku miesięcy-nic nie rozumiem. Dwa tygodnie temu jeździłem z prędkością max. ok. 170 km/h i było bez falowania. Tak jak Kolega chucky80 napisał, że zależy od warunków...chyba?!  

A tak na marginesie to samochód godny polecenia i uwagi.  Po roku eksploatacji przejechane ok. 16700 km, użytkowany jako drugie auto w rodzinie i jest w porządku. Serwis Reni w Białymstoku na tle innych miast i marek całkiem dobry i bezproblemowy. Megane moim zdaniem lepsze od Aurisa i kilku innych „renomowanych” kompaktów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie faluje i zawsze falowała, z prędkościami autostradowymi 160+ jeżdżę codziennie, już się przyzwyczaiłem. Auto z końcówki 2016, przejechane 130 tys. Kolega ma 2018 i ma to samo. Nie patrzyłem przy jakiej konkretnie prędkości się to objawia, ale wydaje mi się, że dopiero powyżej 180. 

Edytowane przez pawel934
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawel934: W moim przypadku "prędkości autostradowe" to raczej okolice 140km/h, ale dziękuję za potwierdzenie moich obaw. W Espace maska falowała, potrafiła się z tego powodu sama otworzyć i Renault ogłosiło akcję serwisową. W Megane maska faluje i serwis Renault twierdzi, że to normalne zachowanie. Duży minus, niestety :/ 

 

  • Zwycięzca 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale megane nie ma 2 warstw maski a sam zamek jest bezpośrednio umocowany w masce także to jest szukanie problemu na siłe.

Ja jeżdżę za szybko i nic. Na forum nikt nie zaraportował takiego przypadku a razem napewno mamy już miliony kilometrów.

Jestem całkiem pewien, że gdyby producent zauważył tak istotna dla bezpieczństwa wadę to napewno by wezwał na akcje serwisową w trybie natychmiastowym tak jak w przypadku Espace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jakby problem otwierających się pokrywa silnika dotyczył Megane to już dawno byłaby akcja serwisowa bo nikt nie pozwoliłby na swobodna jazdę autem w którym nagle może się maską otworzyć. W Espace był taki problem i odrazu zareagowali, widocznie w Megane nie ma takiej potrzeby bo maską się nie otworzy. A tak wgl to nie tylko Renault cierpi na falowanie maski bo niektóre marki też mają takie problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, rafa85 napisał:

Żaden minus, tylko szukanie dziury w całym i robienie z igły widły.

Szukaniem dziury w całym jest narzekanie na skrzypiącą/lekko źle spasowaną tylną klapę, delikatnie przeciekającą przez tylne drzwi wodę, migające podświetlenie ambientowe, zamulający system, głośne zawieszenie czy inne bolączki nowej Meganki, a nie zwrócenie uwagi na falującą maskę, która w innym modelu z gamy potrafiła się z tego powodu przy większej prędkości samoczynnie otworzyć.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!