Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, goku napisał:

Nie interesują mnie inne rynki. Rozmawiamy o naszym, bo na naszym jest ona również oferowana. Sytuacja wygląda tak, że oferta na GC jest niestety mocno wykastrowana. Niewiele wersji wyposażeniowych i silnikowych, 6-biegowy automat (gdy w hatchbacku i kombi są 7-biegowe), itp. itd.

Jeśli to miał być argument za dobrym trzymaniem ceny przez Renówki, to chyba słabo wyszło. Auto klasy D, na wypasie, z panoramą, które po 6 latach można wyrwać za 27 tysięcy. To już mój Seat po 4-5 latach był lepiej wyceniany :D 

I żeby nie było... Mi na przykład szybki spadek wartości aż tak nie przeszkadza, bo nie zmieniam samochodów co 4 lata.

 

Miałem tu na myśli spadek ceny w moim wypadku przez 4 lata użytkowania przeze mnie.Poza tym-Tobie nie przeszkadza spadek bo będziesz jeździł i jeździł tym autem pewnie ho ho.

U mnie po 4 latach było by to czysto nie ekonomiczne i tyle.

Chyba,że ktoś ma tyle kasy i go to sadzi i grzeje a znam takich ludzi.

Mi by było po prostu szkoda.

Dlatego też-jedni lubią ci....ki ,:mrgreen:drudzy lubią grzybki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, lubowitz78 napisał:

Miałem tu na myśli spadek ceny w moim wypadku przez 4 lata użytkowania przeze mnie.

@Bartolini82 dobrze napisał. Porównywanie spadku wartości aut używanych nie ma sensu. W dalszych latach niezależnie od producenta będzie on niewielki (z drobnymi wyjątkami).

 

Dlatego niewielki spadek wartości 6-letniej Laguny przez kolejne 4 lata użytkowania to żaden wyczyn. Spadek jej wartości do poziomu poniżej 30 tysięcy (czyli równowartości 3-letniego, średnio wyposażonego Polo) w zaledwie 5-6 lat to dramat (zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, z jakiego pułapu startowała - to nie był żaden golas tylko niemal full opcja).

 

Gdybym szukał samochodu tylko na 4 lata, to na pewno nie rozglądałbym się za zakupem nowej Renówki.

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up proszę podaj konretne liczby bo już przytaczałem konkretne wyliczenia, że są to bujdy z palca wyjęte. 

Klepiecie te pseudofakty w kółko, no ludzie ile można...

Na litość nie można napisać wg mnie Renault traci na wartości najwięcej... To nie jest kwestia opini tylko Matematyki - albo traci albo cholera jasna nie traci.

Wg mnie to może być warte zakupu albo ładne etc.

Edytowane przez Pum4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, goku napisał:

Nie interesują mnie inne rynki. Rozmawiamy o naszym, bo na naszym jest ona również oferowana. A u nas sytuacja wygląda tak, że oferta na GC jest niestety mocno wykastrowana. Niewiele wersji wyposażeniowych i silnikowych, 6-biegowy automat (gdy w hatchbacku i kombi są 7-biegowe), itp. itd.

Jeśli to miał być argument za dobrym trzymaniem ceny przez Renówki, to chyba słabo wyszło. Auto klasy D, na wypasie, z panoramą, które po 6 latach można wyrwać za 27 tysięcy. To już mój Seat po 4-5 latach był lepiej wyceniany :D 

I żeby nie było... Mi na przykład szybki spadek wartości aż tak nie przeszkadza, bo nie zmieniam samochodów co 4 lata.

 

Dziwne u mnie jest 7 biegowy automat i wersja wyposażenia intenst plus pakiety. Sporo dodatków jest dostępnych. W wersja na biedniejsze rynki w tym nasz nie ma mocnych wersji silnikowych bo przecież za te pieniądze kupisz już talismana. Dla przykładu jak masz kupisz GC za 120 000 z 1.6 - 205 km to za 120 000 zł kupisz już talismana z tym silnikiem. To byłby kanibalizm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, Pum4 napisał:

Na litość nie można napisać wg mnie Renault traci na wartości najwięcej... To nie jest kwestia opini tylko Matematyki - albo traci albo cholera jasna nie traci.

Wg mnie to może być warte zakupu albo ładne etc.

A niby dlaczego nie można? A ja napisałem. I co mi zrobisz? Nie rozumiesz faktu wyrażania przez kogoś opinii? Myślę że w tym wątku już wystarczająco dużo jest wszystkowiedzących użytkowników którzy za pewnik uznają co tylko do głowy im przyjdzie napisać. A to że się ze mną nie zgadzasz to już zupełnie inny problem, Twój problem...

 

Ale już jak chcesz przykład to Ci podam - na swoim przykładzie - zakupiony w lutym 2016 MIII Grandtour dci - za 63,5 tys PLN, jest obecnie wart ile? 37-40 tys PLN? Utrata wartości ok 40% w niecałe trzy lata. Rozumiem że to stary model, schodzący itp itd ale to odzwierciedlone już było w rabacie od ceny katalogowej wynoszącym.... 19  tys PLN

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/osobowe/renault/megane/od-2016/?search[filter_float_year%3Ato]=2016&search[filter_enum_fuel_type]=diesel&search[new_used]=on

 

Ale możesz sprzedać swój krajowy serwisowany w ASO egzemplarz za 37k PLN żeby udowodnić że masz racje... 

Ja nie mam z tym żadnego problemu, że nie wiesz ile jest warte Twoje auto. Nawet to, że nie wiesz a się wypowiesz nie sprawia mi problemu.

Edytowane przez Pum4
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Pitrek napisał:

 wolę mieć fajny samochód a nie Toyotę która nie jedzie i ryczy przy 130 kmh jak maluch. My Polacy mocno wierzymy w VAG i Japończyków - takie są fakty. A rankingi awaryjności robią przeważnie instytucje niemieckie :-)

Artykuł

To prawda. Ja miałem na 2 dni jako zastępcze auto (wymiana przedniej szyby w moim C5) Avensisa. 150KM benzyna w automacie. Autko z zewnątrz, nawet fajne. Dramat zaczynał się jak trzeba tym było jechać :P Wycie niemiłosierne, do tego MUŁ. Jak oddawałem, mimo, że to była praktycznie nóweczka, to się cieszyłem, że przesiadam się do swojej C5. Ta przygoda z Toyotą spowodowała, że ich aut nawet nie biorę pod uwagę przy szukaniu kolejnego. Całe szczęście, że trochę przystopowali z tymi reklamami, bo to już było nie do zniesienia.

Znalazłem link do artykułu, o którym wcześniej wspominałem.

Nie jest dobrze, Megane po 3 latach traci aż...42.4% wartości !!! dla benzyniaka i prawie 47% dla diesla :/

http://www.auto-swiat.pl/jak-sprzedac-i-kupic-auto/jak-auta-traca-na-wartosci-czyli-kiedy-tracisz-najwiecej-a-kiedy-mozesz-zyskac/m6zkde

 

http://www.auto-swiat.pl/jak-sprzedac-i-kupic-auto/jak-auta-traca-na-wartosci-czyli-kiedy-tracisz-najwiecej-a-kiedy-mozesz-zyskac/m6zkde

 

Ale z drugiej strony, to takie trochę pierdzielenie. Bo różnice wcale nie są aż tak znaczące między różnymi producentami. To po prostu pokazuje ogólnie, jak faktycznie dostaje się po kieszeni kupując nowe auto :(

Edytowane przez Bartolini82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, LTar napisał:

Dziwne u mnie jest 7 biegowy automat i wersja wyposażenia intenst plus pakiety.

Najpierw bawiłeś się w geografa, a teraz w historyka. Jak nie analizujesz innych rynków, to opisujesz sytuację sprzed kilku miesięcy (kiedy kupowałeś samochód). Co to ma do rzeczy? Obecnie sytuacja na Polskim rynku wygląda tak, że w HB i kombi masz 7-biegowy automat, w GC tylko 6-biegowy. W HB i kombi masz 140 i 160-konne silniki, w GC tylko ten pierwszy. Choćbyś nie wiem jak się starał, to nie zaprzeczysz faktom. Obecna oferta na Polskim rynku na wersję GC jest wykastrowana względem pozostałych wersji nadwoziowych.

 

34 minuty temu, LTar napisał:

W wersja na biedniejsze rynki w tym nasz nie ma mocnych wersji silnikowych bo przecież za te pieniądze kupisz już talismanaDla przykładu jak masz kupisz GC za 120 000 z 1.6 - 205 km to za 120 000 zł kupisz już talismana z tym silnikiem. To byłby kanibalizm

Nie popadaj ze skrajności w skrajność. Najtańszy, nowy Talisman kosztuje cennikowo 117 900 (wersja zimowa, która jest dostępna tylko tymczasowa). Normalne wersje startują od 130 tysięcy. Tymczasem taką Megankę w HB z silnikiem 1.6 160KM można skonfigurować spokojnie za 90 tysięcy. Dodaj do tego 4 tysięcy dopłaty do GC (tyle wynosi dopłata do kombi, do GC pewnie jest podobna) i poniżej 95 tysięcy można by kupić nieźle wyposażonego sedana z wystarczająco dynamicznym silnikiem. "Można by", gdyby Renault nie traktowało tej wersji po macoszemu i oferowało w niej identyczne możliwości konfiguracji, jak dla wersji HB i kombi. Owszem, Talisman za 130 tysięcy byłby mocniejszy, ale nie każdego stać na dopłatę 35 tysięcy. Na pewno nie jest tak jak twierdzisz, że "za mocniejszą Megane mógłbym kupić już Talismana". Różnica w cenie jest spora, a przez politykę Renault klient chcący sedana ma obecnie wybór między "wykastrowanym" GC albo horrendalną dopłatą do Talismana.

40 minut temu, Pitrek napisał:

Szczęśliwie, ja planuję jeździć tym autem 8-10 lat, podobnie jak swoim Hyundaiem.

W tak długim okresie różnice w tempie utraty wartości i tak się zatrą. Przez pierwsze lata Megane będzie traciło na wartości szybciej, ale później ceny mniej więcej się zrównają (nawet przy bogatszych wersjach).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Pum4 napisał:

https://www.otomoto.pl/osobowe/renault/megane/od-2016/?search[filter_float_year%3Ato]=2016&search[filter_enum_fuel_type]=diesel&search[new_used]=on

 

Ale możesz sprzedać swój krajowy serwisowany w ASO egzemplarz za 37k PLN żeby udowodnić że masz racje... 

Ja nie mam z tym żadnego problemu, że nie wiesz ile jest warte Twoje auto. Nawet to, że nie wiesz a się wypowiesz nie sprawia mi problemu.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-diesel-110-km-6-biegow-salon-polska-ksiazka-serwisowa-jak-nowy-ID6AhaTC.html#a15d24436e

 

krajowy, serwisowany, bez uszkodzeń za 39,900 :) więc jak umiesz kupować to za 38500 jest Twój. I tylko 15,000 km przebiegu.

Fakt Renault dobrze trzymają cenę - ale chyba tylko mityczne 1.6 16V :)

 

I nie odbieraj tego proszę jako atak, sam kupiłem MegIII żonie bo jej się po prostu białe Bose od razu spodobało :) w środku i na zewnątrz. Ja chciałem Golfa i w tym budżecie spokojnie kupiłbym highline :) który na pewno lepiej trzymałby cenę. No ale szczęśliwa żona to skarb, a i na samochód też nie narzekam - działa i nadal cieszy oko :) - w moim miasteczku jest tylko jeden taki w tej wersji i kolorze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z komisu... przepraszam ale to nie jest przykład reprezentatywny. Tak swoją drogą to pierwszy właściciel żadko daje auto do komisu bo takie auto schodzi odrazu...

Ogłoszenie w Polskim komisie jest tak wiarygodne jak partia kiedy mówi, że obniży podatki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) mi się zdarzyło tak zostawić auto bo komis sprzedał za mnie auto drożej niż chciał dać diler - a na ogłaszanie samemu nie mam czasu.

 

Ale widzę że jesteś z grupy osób dla których ich własna prawda jest najprawdziwsza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu nie wierze w okazje z komisu... Szok

 

Uważam za nieprawdziwą teze, że Renault traci znacznie więcej w stosunku do innych marek tej klasy. Szczególnie, że założyciel tematu chce użytkować auto 7 lat.

Tak VW pewnie lepiej trzyma wartość.

Edytowane przez Pum4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Pum4 napisał:

Szczególnie, że założyciel tematu chce użytkować auto 7 lat.

Który założyciel tematu? :D 

 

Ten co napisał posta 20 kwietnia, ja czy Bartolini?

 

Jeśli chodzi o mnie, to faktycznie zamierzam korzystać z auta ok. 6-8 lat, więc utratą wartości się nie przejmuję (co zresztą napisałem). Po tak długim okresie każdy kompakt podobnie straci na wartości, 3-5 tysięcy w tę czy we w tę nie robi mi większej różnicy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 lat to już jest stary model (bo w m/czasie wejdzie nowy, albo i kolejny nowy). Mam Megane II z 2008 - wycena do AC z tego tygodnia: od 11 do 11,5 kPLN (wersja Dynamique, przeb. 140 kkm). A wspomniana 6-letnia Laguna III Initiale (rozważałem zakup w lipcu 2017) to raczej ca. 40 kPLN, więc egzemplarz za 20 z hakiem to chyba fenomen (albo inne warunki/czasy), ale raczej nie reguła. Ja kupiłem samochód roczny, po wypożyczalni, w ASO, który fizycznie dla mnie przez rok stracił na wartości ok. 5-6 kPLN. Jest to też kwestia silnika i malejącej popularności silników wysokoprężnych.

 

Ciekawy temat. I fajnie się czyta - czuję się doedukowany w kwestii aktualnej oferty kompaktów na rynku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!