Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chce mi się schodzić do garażu robić zdjęć w aucie żony ale po 4 latach nie ma rys na piano black a jest taki sam tunel jak w ceed’dzie.

Nie wiem co trzeba robić w aucie i w czym jeździć żeby to popsuć. jesteś mega przewrażliwiony. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie sobie osiągi - 1.2 PureTech jest lepszym silnikiem w 308, niż 1.2TCE 130 w megane, a w 3008 z automatem ma lepsze przyspieszenie 0-100 niż megane z edc. Bardzo szkoda, że Renault nie wprowadziło 1.3 dużo wcześniej, ten silnik jest taki trochę bardziej niemiecki - mimo tej samej liczby koni, przyśpiesza lepiej niż 1.2 i pali dobre 10% mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie przesadzajcie.... Do 3008 1.2 PureTech się nie przesiadłem z Clio 1.2 75 KM, czy Megana 1.6 16V 110 KM gdzie się nic nie dzieje. Jeździłem wcześniej Clio 3 dCi 86 KM i 200 Nm. Naprawdę fajnie latało jak na tą moc, z 4 czy 5 biegu wgniatał w fotel czy na prostej czy górce.... Kolega ma 3 letnią Corolle 1.6 132 KM - te auto tylko się toczy, tam gdzie dCi wgniatało w fotel zwłaszcza na górkach.  Wracając do 3008 gdy chciałem zrobić pierwszą jazdę próbną interesował mnie tylko silnik 1.6 PureTech 180 KM po doświadczeniach z mułowatym Nissanem Quashqaiem 1.2 DIG-T 115 KM (muł niemożliwy i spalanie ponad 10 l średnie). Nie było silnika 1.6 PureTech do jazdy próbnej, sprzedawca namawiał mnie bardzo na jazdę 1.2 PureTech w jeszcze większym SUVie 5008, co ja się śmiałem.... Gdy w końcu wykonałem jazdę próbną to oczy mi wychodziły co ta 3 cylindrowa jednostka potrafi.... Naprawdę ładnie się zbiera, posiada 230 Nm od 1750 obr (Renaultowski 1.2 TCe 130 z turbo dziurą ma 205 Nm przy 2000 obr). Teraz najważniejsze, przyspieszenie 3008 automat 8 biegowy  do setki to tylko 9,7s (manual 9,5 s). 3008 ma lekką płytę podłogową i waży automat 8 biegowy zaledwie 1270 kg (manual 1250 kg).  Dla porównania Kadjar 1.3 TCe automat EDC zaczyna masę własną od 1362 kg w górę w zależności od wyposażenia.  Różnica 92 kg to bardzo dużo w tej klasie....  Megane IV 1.2 TCe 130 miało do setki 10,6 s co jest wynikiem słabym wiedząc że Megane teoretycznie powinien mieć lepszy wynik ze względu na mniejsze opory. Jeszcze mocnym argumentem co do zakupu 3008 był argument że Peugeot wstawia automatyczne klasyczne skrzynie biegów które słyną z trwałości, w przeciwieństwie do 2 sprzęgłowych, nie wspominając do tragicznych CVT....

 

23 minuty temu, MariuszNS napisał:

Tu nie chodzi o to jak co przyspiesza, tylko o to jak będzie wyglądał ten 3-cylindowy silniczek po 100k km ciągnąc takiego grzmota jak przykładowo 3008... 

Tak się składa że 1.2 PureTech zbiera same świetne opinie. W google nie ma żadnego artykułu złego na temat tego silnika. Jest udany jak z tej samej stajni silniki HDI. Renaultwskie 1.2 TCe niestety miewają problemy z zużyciem oleju (forum Nissana Quashaia aż pęka w szwach zwłaszcza roczniki 2014-2016), są też problemy z rozrządem łańcuchowym i czasami pompami oleju. Słyszałem od pracownika ASO że 1.2 TCe nie jest udanym silnikiem na dłuższą metę (nawet tutaj na forum sporo 1.2 TCe było wymienionych na gwarancji), Renault wiąże nadzieje że 1.3 TCe będzie solidny.... Na to potrzeba co najmniej 2-3 lat na opinię....

Edytowane przez mayn
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mayn Bardzo bym chciał żeby ten 1.2 puretech był super silnikiem, bo patrząc perspekywicznie niezwykle podoba mi się C4 Spacetourer i C5 Aircross. Nie wykluczam więc, że kiedyś będę z takim motorem jeździł. Na dziś jednak jestem przerażony tą wizją :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mayn cały czas jedziesz o 1.2 tce, że to za słabe itd. dCi 85km w C3, które jest ciężkie to dla Ciebie rakieta. Na koniec sam wybrałeś samochód 1.2 o mocy 130km z tego co widzę. Czyli o parametrach zbliżonych do 1.2 tce i piszesz, że wiele potrafi. Mam prośbę, weź już nie pisz lepiej nic o tych silnikach skoro nie masz z nimi styczności, a ktoś Ci tam pierdnął na ten temat to i owo. Niech się wypowiadają Ci co je użytkują. Co do zakupu 3008 to gratuluje i przyjemności z użytkowania życzę.

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 Pure tech zbiera dobre recenzje. Podobnie zresztą jak 0.9 tce renault. Czy 1.0 Tsi np w Karoq. Branża je chwali. 

Ogólnie te 3 cylindrowe silniki zbierają dobre opinie.

1.2 tce renault jest już kilkuletnia konstrukcja jednak moim zdaniem to dobry lub nawet bardzo dobry silnik. Warto też zwrócić uwagę że na drogach jest to po prostu więcej stąd też więcej opinii. 

Próbowałem tego też w grandlandzie i dla mnie to już nie to co 4 cylindry. 

Ale każdy ma prawo taki kupić. Jeśli kupujesz nowy samochód z salonu do prywatnego użytku to pewnie zrobisz nim 100 000 km i sprzedaż. Nie musisz się martwić z tym co będzie dalej.

1.2 TCE to konstrukcje które zrobiły już bardzo dużo km i sporo aut pochodzi z zachodu gdzie realnie bywają inne przebiegi dlatego też zdarzają się różne opinie.

Moim zdaniem książkowe 10.6 do 100 jest zanizone.  Jak ustawie sobie wersję sport to prędkośc idzie szybko do góry i na pewno szybciej niż w mokce gdzie miałem 9.5

3008 - ma spore gabaryty. Ciekawe jak się jedzie przy 150 na autostradzie bo tego akurat nie sprawdzałem. 

 

P.s. Co do edc- to mam i jestem bardzo zadowolony. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mayn napisał:

Tak się składa że 1.2 PureTech zbiera same świetne opinie. W google nie ma żadnego artykułu złego na temat tego silnika.

Słabo szukasz, główne problemy to rozpadający się pasek rozrządu, który zanieczyszcza olej czy też padające świece. Polecam poczytać komentarze użytkowników pod tym artykułem: francuskie.pl Więcej przypadków z rozrządem jest na francuskim forum, na pocieszenie informacja, że podobno w 2017 roku rozwiązali problem. Niestety obecne benzyny mają teraz więcej problemów niż dopracowane przez lata diesle. W tej chwili Renault ma 1.3 TCe, dużo lepsza opcja pod względem osiągów i ceny od 1.2 PT.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem o rozpadajacym się pasku i zapychaniu. 

Ten silnik został silnikiem roku 2017. 

1.2 tce nie można za bardzo do niego porównać bo to starsza konstrukcja a 1.3 tce do zdecydowanie mocniejsza jednostka która ma nawet 163 konie, no i 4 cylindry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!