Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

W Motofaktach sprawdziliśmy 1,33-litrową wersję A200 AMG Edition 1 o mocy 163 KM

https://www.motofakty.pl/artykul/test-mercedes-benz-a200-amg-edition-1-kompakt-klasy-premium.html

 

1,3TCe to konstrukcja Renault/Nissan/Mercedes, ale Mitsubishi chce również tych silników używać.

A jako ciekawostkę dodam, że 1.2TCe był również montowany w Mercedesach.

Niedawno BMW zrobiło silnik 1,5T 260KM, chyba na dwóch turbinach, można ? :rolleyes:

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko. 

Moim zdaniem renault zna już problem i pewnie jego rozwiązanie tylko albo:

1. Rozwiązanie jest drogie więc będą to wymieniać tylko w tych autach w których właściciele sobie to wywalcza 

2. Albo jest dość tanie (Jak w przypadku łączników stabilizatora) i będą masowo wymieniać. 

Podejrzewam, że auta modelowo 2020 r. będą już poprawione. Może nawet już są poprawione.

Pewnie nie informują jeszcze dealerów bo nie wyprpdukowali dostatecznej ilości części. 

Co do zakupu. To każdy kupujący dokonuje świadomego wyboru. Sprzedawcy często mowią: może Pan wybrać auto dostępne ale ze stara i sprawdzoną wersją silnika lub auto pod zamówienie z nowym motorem - Jeszcze nie sprawdzonym. 

Wiele osób świadomie się na to godzi. Bardzo wiele silników z początku produkcji boryka się z problemami. Podałem przykład vw ale weźmy też np. Opla i jego 1.9 cdti w insigniach z początku produkcji. 

Edytowane przez LTar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Renia08 jaki jest sens produkować 4 litrowe silniki i 350 km mocy. Skoro 2 litrów jednostka sobie z tym radzi? 

To trochę nie tam.

Skoro nie chcemy zwiększać mocy i robić kosztów produkcyjnych to zmniejszamy litraż. 130-160 km spokojnie wystarcza w aucie segmentu C. To po co silniki 2 litry?

To nie wielkość silnika jest winna. 1.2 Pure tech - 3 cylindry czy 1.0 Tsi- 3 cylindry- zbierają świetne opinie. 

Te silniki wystarcza na 250 000 km. Po co komu więcej? To 15 lat jeżdżenia dla przecietnego kowalskiego. Nikt i tak nie chce kupowac aut z przebiegiem powyzej 150 000km.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Renia08 napisał:

To do niczego dobrego nie prowadzi. Downsizeing to jest jak wyrok na motoryzacji. 

 

Jak już zapewne wiecie i cały internet o tym wie :rolleyes: mam dwa 1.4TCe w wersji 160KM i bardzo sobie chwalę, wcześniej miałem dwa 2.0 16V i 1.6 16V, które paliły dużo więcej w stosunku do generowanej mocy i zamieniały większość paliwa na ciepło i hałas, a downsizing nie jest wcale taki zły, ale V8 każdy z nas chciałby mieć :D

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka różnica ze te 4 litry zrobi 600tys km a 2litry 200 i się rozwali jak klocki lego rozdeptane na korytarzu. 1.0 TSI np w Kodiaq to jest śmiech na sali. Do suva  walić taki silnik. I nie chodzi o to, ze do małych aut wystarcza silniki 1.0 czy 1.2 czy 1.33. Bo nie starczą. Gdyby były odpowienie nie dawano by turbo. 

Kiedyś to 1.0 miało Seicento, punto, itd. Teraz suvy mają 1.0. Tu chodzi o ekologię A nie o to, ze starczaja takie jednostki. Kupisz 1.2 uturbione a pali tyle co 1.8 bez turbo. A to 1.8 łyknie to 1.2 na śniadanie. Ekolodzy zagladaja w tyłek konstruktorom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego 1.4TCe 160KM w M3 pali tyle samo co nasza wcześniejsza M2 1,6 16V 110KM ? a różnica w dynamice jest kolosalna i nie słychać praktycznie silnika.

Przeliczając stosunek generowanej mocy do ilości konsumowanego paliwa przez te silniki wychodzi na to, że taki 1,2; 1,3 i 1.4TCe jest dużo oszczędniejszy od wolno-ssaków 1,6 i 2,0.

A co do trwałości 365tys.km sprawny od Niemca i jeszcze licznik niekręcony :-)

 

365kkm 14tce.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci 600 000 km? Jesli Kowalski robi 15 000 km rocznie to 600 000 km następuje po??? 40 latach. ?????

Przy 15 000 rocznie 250 000 km osiąga się po 16 latach... A przy 10 letnich autach krzyczymy że to już stare auta do zajechania.  To po co Ci taki silnik?

 

P.s. zerknalem na artykuł i pisza ze jednostka ma bardzo nieprzyjemny dźwięk na wyższych obrotach...

Widać to nie tylko w renault. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Renia08 napisał:

Taka różnica ze te 4 litry zrobi 600tys km a 2litry 200 i się rozwali jak klocki lego rozdeptane na korytarzu. 1.0 TSI np w Kodiaq to jest śmiech na sali. Do suva  walić taki silnik. I nie chodzi o to, ze do małych aut wystarcza silniki 1.0 czy 1.2 czy 1.33. Bo nie starczą. Gdyby były odpowienie nie dawano by turbo. 

Kiedyś to 1.0 miało Seicento, punto, itd. Teraz suvy mają 1.0. Tu chodzi o ekologię A nie o to, ze starczaja takie jednostki. Kupisz 1.2 uturbione a pali tyle co 1.8 bez turbo. A to 1.8 łyknie to 1.2 na śniadanie. Ekolodzy zagladaja w tyłek konstruktorom. 

 

Downsizing zastosowano już lata temu i też dyskutowano, rozprawiano ile to taki mały dieselek 1,3JTD; 1,4TDI, HDI czy 1.5dCi przejdzie zanim się rozsypie, a przecież w takich turbo-dieselkach są wiele wyższe ciśnienia doładowania oraz dwu krotnie wyższa kompresja ~32bar na cylinder jak w obecnie produkowanych turbo-benzynkach.

Czas pokazał, że te ``downsizingowe`` dieselki całkiem nieźle sobie radzą, mają wysoką sprawność i bardzo efektywne spalanie przez zastosowanie precyzyjnych wtryskiwaczy i doładowania (turbiny). Kto dziś jeszcze chciałby jeździć wolossącym dieslem, klekoczącym i głośnym 1.6D 55-60KM ? :-)

To samo zrobiono w obecnych benzynach, zmniejszono ich pojemność, zastosowano nowoczesne materiały, a doładowanie i bezpośredni wtrysk poprawiło ich sprawność zmniejszając straty ciepła.

 

   

Edytowane przez witman
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja wypowiem się z innej strony. Sam pracuje w biurze projektowym, gdzie konstruujemy nowe produkty.

Nacisk z góry jest ogromny, że po co tak dokładnie, czy nie możemy trochę odchudzić, przecież to wytrzyma nie róbmy testów itd.

Wszystko w imię obniżenia kosztów produkcji (wdrożenia produktu). Jak długo inżynier jest w stanie przekonać wyższe kierownictwo że on ma rację jest dobrze.

Jak rację zaczyna mieć księgowy to bywa różnie, ale przeważnie ze stratą dla klienta.

Samochody mają coraz więcej bajerów i kupujemy je właśnie dla bajerów, a na silnik już nikt nie patrzy bo i tak nie ma alternatywy (chyba że kogoś stać na RS'a). 

Tak więc ta jakże płonna dyskusja nie ma sensu, gdyż każdy wie swoje a tak naprawdę to czas pokaże kto ma rację.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lionel2000

Nikt nie mówi, że silnik 2.0 - 150 km nie jest lepszy.

Oczywiście, że jest trwalszy. 

Ale nie oto w tym chodzi. Obecne nowoczesne konstrukcje pozwalają uzyskiwać moc z mniejszej pojemności. Teraz jak kupisz 2 litry to masz 300 km. 

Oczywiście Mazda z 2 litrów ma 122 km. OK, super. Tyle,  żeby osiągnąć moment obrotowy i przyspieszenie cisniesz po 4 000 obrotów i wówczas spalanie jest bardzo wysokie. 

Obecnie mało kto skarży się na awarie silnika. Psuje się osprzęt, gadzety pierdółki, a silniki robią po 200 - 300 000 km bez większych problemów. 

Flotówki robią po 200 000 km i są sprzedawane z 3 cylindrowego silnika 1.0 - kolega m firmowego rapida, już 3-4 rok i ma prawie 200 000 km i silnik 1.0 - nigdy nic się nie zepsuło odnośnie silnika. 

Jak ktoś chce 1 samochodem robić 500 000 km to to jest inwestycja na lata - wówczas kupi auto za duże pieniądze z dużym silnikiem. 

Ekonomiści? Jak najbardziej, przy obecnych dopłatach za emisję spalin producenci zmniejszają silniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!