Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

No nic będzie coś pyrkać, aż ktoś odkryje ten magiczny element, tragedii nie ma to nie KZFR :D  niby dźwięk z okolic kratki, ale zamknięcie obiegu, nawiewu itd nic nie zmienia. Dodam, że bez ECO to jakoś tak mniej to słyszę, może się przyzwyczaiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten metaliczny dźwięk to praca zimnego łańcucha rozrządu, po wielu latach pasków odzwyczailiśmy się do dźwięku silnika z łańcuchem ale spokojnie tak ma być z rana później milknie na ciepłym.....

Edytowane przez artur-wiater
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wk...(piiii) dźwięków pojawił mi się dźwięk skrzypienia  z bagażnika. Jako że w moim egzemplarzu jest, a raczej była do tej pory rozkoszna cisza musiałem to zgłębić. Już miałem jechać reklamować montaż kamery cofania (rozbierana klapa) ale wczoraj dokładne oględziny i bingo skrzypi przy dociskaniu klapy, no to dalej uszczelka wykluczona, zderzaki klapy wykluczone, podnośniki wykluczone, lampy wykluczone, zamek bingo - obok niego jest klapka zapadająca się przy zalęknięciu - troczę smaru silikonowego na klapkę w miejscu styku z klapą, trochę na chwytak zamka i znowu UPRAGNIONA CISZA...

A wiec dociekliwość popłaca - ciszą.....

 

Witam wszystkich kolegów.

 

W temacie dźwięków, dzisiaj znowu poprawiałem fabrykę. Jadąc wczoraj do domu nawiewy ustawiły mi się prawie na maxa i wtedy usłyszałem jakby świst , skrzeczenie, bardzo wyraźne dochodzące z drzwi kierowcy lub nawiewów, siedząc z tyłu dźwięk również pojawiał się  z drzwi tylnych pasażera. Dzisiaj rozwaliłem temat.. Zmniejszenie nawiewu do minimum likwiduje dźwięki, włączenie wewnętrznego obiegu również likwiduje dźwięki, otworzenie szyby też likwiduje hałas.   Diagnoza - niewiarygodna - rosnące ciśnienie w kabinie - powietrze nie mając ujścia przedostaje się przez uszczelki szyby i świszcze (nawet skrzeczy). Pomysł - sprawdzić odpowietrzenie kabiny, które w III było za nadkolem z prawej strony bagażnika. Zdjąłem zaślepkę ręka włożona i uwaga - pokaleczona bo tam kupę ostrych blach. BINGO - luźno wrzucony kawałek filcu niby pożal się boże dopasowanego inaczej - po francusku, wygłuszenia zatkał wylot (plastikowa kratka) przesunąłem wyżej dźwięki zniknęły. Oczywiście dostęp marny kiepski więc trzeba będzie to na spokojnie przymocować. Efektem takiego zatkania jest również parowanie szyb.... Wychodzi jakość montażu jak to w RENO.. Szkoda bo to fajne auta ale te "Turasy" montujące to koszmar....

Dnia 30.03.2019 o 18:33, marcin33892 napisał:

Cały wątek jest o tym, że hałasy słychać tylko po rozgrzaniu, a tu wpada gośc i pisze głupoty

 

Kolega Pitrek

pisał o metalicznym dźwięku po uruchomieniu rano na zimnym - jemu odpowiadałem i to właśnie słychać pracujący na zimno łańcuch w 1.3 i po 1 nie jestem "gośc", a po drugie głupoty to Ty piszesz...

Edytowane przez artur-wiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Widzę wątek trochę podumarł, a tu znalazłem na forum użytkownikowi "brzęczało", aż mu skrzynię wymienili i przestało. Wątek ciekawy, bo  silnik 1.2, ale dźwięk ten sam ! Pytałem w serwisie to wszystko ok hehe, jedynie zasugerowano mi nie jeżdżenie wg wskazań zmiany biegów tj. z duszeniem 70km/h na 6-ym biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączyłem niedawno do posiadaczy 1.3 tce 140 km, jutro świąteczna trasa, posłucham odgłosów. Na razie usunąłem tylko jakieś plastikowo filcowe "coś" , listwa wygłuszająca? na dole pod kierownicą przy nawiewach na nogi, po prostu czubkiem prawego buta cały czas o to zaczepiałem. Jeździłem autem ale niedługo, wydaje mi się że czasem jakieś chrobotanie słychać, znika po wciśnięciu pedału sprzęgła. Ale normalnie na to nie zwróciłbym uwagi. Ciekawe, na 6 biegu przy 2 tys obrotów pokazuje mi 96 km /h, a na jeździe próbnej auto z tym samym silnikiem pokazywało równe 90, nie wiem od czego to może zależeć. Jeździ się fajnie, mimo różnych eksperymentów na krótkiej trasie zmieściłem się w 6 litrach. Staram się go nie dusić poniżej powiedzmy 1,7 tys obrotów ale też nie ciągnę powyżej 5 tys. Ekonauczyciel pokładowy każe zmieniać biegi nawet jak jeszcze nie ma 2 tys obrotów, ignoruję te sugestie. Wesołych świąt :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby moment obrotowy max jest dostępny od ok. 1500 obrotów, a wg. książki skrzynia jest zestrojona żeby wrzucać 6 od 64km/h...  stosowanie się do rad ECO przyjaciela u mnie wpływa minimalnie na spalanie średnie (6.7 z włączonym do 6.9 bez ECO w mieście, 6 na trasie tylko poniżej 120km/h), na YT widziałem jak w BBC testowali MIII do pustego baku i udawało się przejeździć ~+10% dalej w tych samych warunkach, ale to diesel był.

 

Ale wracając do tematu ja bym swoją chętnie wziął na hamownie, sprawdzić czy ruch powietrza ma cokolwiek wspólnego z tą przypadłością "grzechotania" pomiędzy 50-90km/h, w garażu powinno być dobrze słychać, wieczorem to jest naprawdę irytujące jak się jedzie bez radia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Chrobotanie z tematu wątku bez żadnych wątpliwości słyszę wyraźnie, powiedzmy jak jadę ca 57 km/h. Z kolei np przy 100 km/h jest cisza. Chrobotanie nie zależy od tego czy włączony jest nawiew czy nie, nie zależy też od biegu, tak samo chrobocze na 3, 4 i 5 biegu, przy wciśniętym pedale sprzęgła oraz przy jeździe na luzie, (pedał sprzęgła puszczony). Dźwięki zmieniają się przy zmianach biegów, tzn czasem mocniej zachrobocze. Nie jest to odgłos głośny ale słyszę wyraźnie. 

Auto nowe z salonu. Na razie niech jeździ, zobaczymy. Jedyne co mi przychodzi teraz do głowy, to może coś przy kole dwumasowym, podobno tutaj już jest? Pozdrawiam Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuz po angielsku może być ciężko hehe, powodzenia i daj znać.

 

Dwumasa chyba jest (podobno konfiguracji turbo + eko driving nie znosi za dobrze), ale żeby powszechnie wydawała odgłosy od wyjazdu z salon ? Grunt, że dużo osób zauważa dokładnie ten sam objaw :26_nerd:

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę off-topic, ale podzielę się dwoma wrażeniami z jazdy dotyczącymi silnika.

1. Katalogowo maksymalny moment dostępny jest niby od 1600 obr/min, jednak o ile toczenie się w sznurze aut na obrotach ca 1700 z delikatnym operowaniem gazem jest ok, to wdepnięcie przy tych obrotach szału nie robi, wręcz czuć, że taka operacja nie podoba się bardzo zespołowi napędowemu - auto jest zduszone i zaczyna przyspieszać stopniowo. Redukcja biegu, tak aby mieć te ca 2300 obr i w gaz - wtedy idzie pięknie, aż do jakichś 4500 obr. Dalej nie kręcę bo jest na dotarciu, zresztą powyżej 5000 obr już nie ma to sensu. Innymi słowy, auto musi być wkręcone lekko ponad 2000 obr, aby czuć, że reaguje dobrze na mocne wciśnięcie gazu.

2. Wracając ze świąt ze średnim spalaniem na całej trasie 5,8 (bardzo mi się to podoba, mimo, że nie jeżdżę eco) pod Warszawą wystałem się na siódemce, 30 km zajęło godzinę i średnie spalanie pozostało 5,8 - zalety małego silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!