Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Tylko, że ASO ma gdzieś jakieś wpisy na forach, tym bardziej zagranicznych. Też już próbowałem ich przekonać odnośnie grzechotania. Nawet wydrukowałem wątek z tego forum żeby im pokazać. Nawet nie chcieli zajrzeć. Nielicznym tutaj udało się i wymienili im wysprzęglik i przewód. Gdyby wszystko było tak fajnie, to musiałbym już mieć nową skrzynię i silnik (przybywanie oleju). Wiedzą doskonale jak pięknie pracują skrzynie w ich samochodach i olewają temat dopóki samochodu nie przywiezie laweta. Mechanicy też słyszą dźwięki a raz nie. Wychodzi na to, że musiałbym jeździć po kraju i szukać ASO, w którym wymienią mi części bez gadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia. Też już próbowałem. Za każdym razem Renault Polska odsyła do ASO, bo to oni mają rozwiązać problem. Z kolei ASO powołuje się na mityczny Dział Techniczny Renault, który zawsze ma odpowiedź odmowną.

Dodam jeszcze, że mi skrzynia biegów, oprócz grzechotania, zaczęła lekko wyć w zakresie prędkości 70-80 km/h. Ten sam przypadek co w Dacii Duster. Tam w tym temacie ludzi też olewają.

Edytowane przez seimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Aso forum jakiekolwiek mają gdzieś. Byłem w aso w poniedziałek na środę 13 05 mam wymianę pompki sprzęgła i przewodu, zobaczymy. Wysprzeglik jest ok, według aso. A to że przy wyrzuceniu biegu jedynki lub przy odpuszczeniu sprzęgła czasami coś stuknie jakby w skrzyni....to normalne bo skrzynia ma kola zębate. Tylko teraz stuka zawsze, szczegolnie w korku. Bo na trasie tylko grzechotke slychac. Tak tlumaczy Aso....Tylko dlaczego po 7500 km się to zaczęło a nie od samego początku??? i w pierwszej megane z 2017 roku tego nie było w ogóle. Taki urok Aso i gwarancji, po gwarancji na pewno sprzęgło lub skrzynia do wymiany będzie od razu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seimi napisał:

Powodzenia. Też już próbowałem. Za każdym razem Renault Polska odsyła do ASO, bo to oni mają rozwiązać problem. Z kolei ASO powołuje się na mityczny Dział Techniczny Renault, który zawsze ma odpowiedź odmowną.

Dodam jeszcze, że mi skrzynia biegów, oprócz grzechotania, zaczęła lekko wyć w zakresie prędkości 70-80 km/h. Ten sam przypadek co w Dacii Duster. Tam w tym temacie ludzi też olewają.

Ja też coś słyszę pomiędzy 70-80 na 5 i 6 biegu. Zgłaszałem na przeglądzie: TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Renault, Pan przyjął zgłoszenie i mam czekać do 14 dni bla bla bla. Napiszę jeszcze dzisiaj maila do działu obsługi klienta, ostatnim razem pomogło. To jest jakaś masakra, człowiek kupuje nowe auto bo liczy właśnie na gwarancję, wysoką jakość obsługi a tu gorzej niż u Mirka z komisu. Mam porównanie z inną Megane, jeździłem jak dostałem jako auto zastępcze przez 3 dni i nic nie hałasowało, to co mi mówi, że ten typ tak ma, że ta skrzynia tak pracuje, łgarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co liczyć na cuda, pojeżdżę 2 lata jeśli wcześniej nic nie padnie i oddam w rozliczeniu za inny, oczywiście z informacją że ten tym tak ma jeśli ktoś się przyczepić że skrzynią źle chodź...wtedy zobaczymy jaka będzie reakcja ASO.

Edytowane przez nazariode
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego miałyby się psuć? Przy odpowiednim serwisowaniu te skrzynie chodzą do 250 000 - 300 000 km, gdzie manual remontuje się przy 200 000, tylko koszt inny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownik ASO powiedział mi, że mam się cieszyć, że wybrałem manual, bo mają bardzo dużo przypadków, kiedy auta są przywożone na lawecie ze zblokowaną skrzynią EDC. Ja jechałem tylko 2 razy autem z tą skrzynią. I o ile w nowiutkim Kadjarze chodziła pięknie, o tyle w aucie zastępczym z przebiegiem ponad 100 tys. km brzydko szarpała.

Wychodzi na to, że obojętnie co się wybierze, trzeba mieć dużo szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Od grudnia 2019 mam i ja megana 1.3 115 KM w wersji Life. Już w lutym, przy jakimś śmiesznym przebiegu zgłosiłem w ASO w Siedlcach odgłos szorowania na jaki wielu się tu skarży i który jest identyczny jak na filmiku gdzieś tu załączonym wcześniej. Dodatkowo zgłosiłem przygasanie wyświetlacza radia w losowych momentach i odstępach. Trochę mnie chyba olano, bo powiedziano, że wszystko jest dobrze, a w radiu rzekomo zrobiono aktualizację softu. Pomyślałem, dobra, może to jeszcze wszystko za nowe jest i jeszcze się nie ułożyło. Postanowiłem jeszcze trochę pojeździć i poobserwować. W radiu wyświetlacz jak przygasał, tak przygasał. Wczoraj zaprowadziłem ponownie. Dodatkowo zgłosiłem skrzypienie przy ruszaniu na mocno skręconych kołach. Pojeździłem trochę z mechanikiem, ale nie wiem czy nie słyszał tego skrobania, czy udawał. Nalegałem na eliminację tego dźwięku, nawet gdyby mieli rozebrać skrzynie, sprzęgło czy cokolwiek trzeba. Zgodzili się. Dodatkowo wysłałem im mailem film, który jest tu na forum zamieszczony. Dziś do mnie dzwonili, że faktycznie jest taki dźwięk i będą rozbierać. Dźwięk skrzypienia przy ruszaniu podobno wyeliminowano - odbojnik McPhersona wymagał nasmarowania. Sprawę radia jeszcze z kimś konsultują. Tyle na razie. Zobaczymy co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do mnie zadzwoniła Pani z Renault Polska, że zgadzają się z serwisem, że to specyfika pracy skrzyni. Zapytałem Panią czy zgrzytająca skrzynia i chrobotanie to normalne w aucie z przebiegiem 8500 km to Pani potrafiła tylko odpowiedzieć, że tak stwierdził technik z serwisu i oni się z nim zgadzają. Mówię, że na zgłoszeniu jest zapisane, że zgrzyty i chrobotanie technik słyszał, odpowiedź: "tak słyszał. ale stwierdził, że to normalne". Pytam Panią co mam dalej robić to odsyła mnie do ASO czyli mam jeździć w kółko do serwisu oni będą negocjować z Renault Polska i ciągle mi wmawiać, że to normalne i tak do końca gwarancji? Odpowiedź: Może Pan jechać do innego serwisu.
Ręce mi opadły, dajcie listę serwisów gdzie to wymieniają i nie robią problemów bo to jest jakiś dramat. Jak tak można traktować klienta, wmawiać jak debilowi nieprawdę.
Masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko coś mądrego powiedzieć. 

Chyba jeździć max do końca gwarancji, nękać ASO co 3 kiesisce i oddać, może w Renault przyjmą w rozliczeniu to chociaż będzie wiadomo że ten typ tak ma....więc nic nie zarzucą że skrzynią do wymiany. Mam podobnie i trochę się martwię....bo zmieniać samochód po 6 miesiącach trochę głupio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!