Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup w salonie Megane Grandtour


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cena auta używanego zależna jest od modelu, przebiegu i stanu. Rok produkcji jest marginalną sprawą, bo co za różnica kiedy auto zostało wyprodukowane? Różnice w cenie są, gdy z roku na rok wchodził np. nowy silnik, lifting etc. W tym przypadku będzie różnica w cenie - modele  1.2 będą tańsze niż z 1.3 (o ile te drugie nie będą miały jakiejś wady, która wyjdzie za kilka lat). I tak liczy się data pierwszej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego założyłem 2 identyczne modele żeby wyeliminować właśnie takie dywagacje na temat wyposażenia, przebiegu, stanu itp... I jeśli główną różnicą ma być tylko rok produkcji (nie rejestracji) to 12.000 zł różnicy nie jest w stanie zrobić. Ale być może się mylę, stąd pytania i dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stary rocznik dostałeś 12 000, na nowy dostałbyś pewnie z 8 000, więc ta różnica de facto spada do poziomu ~4 000. Jak jeszcze okazałoby się, że w modelu z 2018 są dodatki, których sam byś sobie nie wybrał, a teoretycznie musiałbyś za niezapłacić to różnica zaciera się jeszcze bardziej. Spróbuj jeszcze zrobić konfigurację 2019 z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebak@op.pl: Na wersję Intens z wyprzedaży rocznika Renault bez łaski, każdemu z ulicy daje 9500 rabatu + opony zimowe za złotówkę. Tobie dealer zaoferował 3 tysiące ekstra ponad oficjalny cennik. Szału nie ma, ale wydaje mi się że ciężko będzie wywalczyć coś więcej. Jeśli odpowiada Ci wyposażenie, nie "boisz się" Renault i jesteś zdecydowany na Megankę to raczej nie martwiłbym się spadkiem wartości za x lat (ten za 5-10 lat i tak się zatrze), tylko brał to co dają teraz bo lepszej oferty w tym roku może nie być (sam widzisz, że wyboru wielkiego nie ma a z czasem będzie jeszcze mniejszy).

 

Ja na przykład nie wyobrażam sobie w 2019 roku zakupu kompakta za 80 tysięcy, który nie ma pełnych LEDów z przodu i choćby nie wiem jaki rabat oferował dealer, to takiej wersji bym nie wziął. Zwykłe żarówy powoli odchodzą do lamusa, nawet auta z niższych segmentów coraz częściej dostają lepsze światła. Samochód kupujesz chyba na lata, chcesz przez kolejne 5-10 lat jeździć ze "starymi" lampami? Albo za rok/dwa szukać na forum i samemu kombinować, jakby tu zmieć halogeny na LEDy? Moim zdaniem to tak, jakby 5 lat temu brać samochód bez klimy...

Edytowane przez goku
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.02.2019 o 09:36, goku napisał(a):

Ja na przykład nie wyobrażam sobie w 2019 roku zakupu kompakta za 80 tysięcy, który nie ma pełnych LEDów z przodu i choćby nie wiem jaki rabat oferował dealer, to takiej wersji bym nie wziął. Zwykłe żarówy powoli odchodzą do lamusa, nawet auta z niższych segmentów coraz częściej dostają lepsze światła. 

Rozwiń  

 

Mam dokładnie takie samo zdanie, co więcej dziwi mnie, że w przypadku niektórych aut (może nie jakoś szczególnie drogich, ale też nietanich np. ford ecosport) LEDów w ogóle nie oferują. 

 

Co do ich ewentualnej trwałości, którą się też porusza, to pewnie niektórym prędzej silniki wybuchną niż te LEDy zgasną:p Ale tak na poważnie, większość osób kupuje auto na czas gwarancji (tej przedłużonej), więc w pierwszej kolejności liczy się bezpieczeństwo, które te lampy dają niż to czy np. za 6 lat przestaną działać.

Edytowane przez pepe31
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.02.2019 o 17:05, Pitrek napisał(a):

Powszechny zachwyt LEDami może nieco ostygnąć kiedy przyjdzie je wymienić.

Rozwiń  

Coś za coś. Z takim nastawieniem wszyscy powinniśmy jeździć Polonezami i dużymi Fiatami, które samemu można naprawić a części kosztują grosze. Postęp kosztuje. LEDy dają więcej światła (bezpieczeństwo, komfort) i wyglądają dużo lepiej (design). Kupowanie w tych czasach auta z halogenami to tak samo, jakby kilka lat temu brać samochód bez klimy - takie jest moje zdanie. Z klimy też byś zrezygnował "bo standardowe nawiewy są dużo trwalsze i tańsze" (a być może nawet i zdrowsze)?

 

Dużo bardziej wolałbym kupić samochód z LEDami i mniejszymi alusami (albo stalówkami), niż ładować się w wysoką wersję wyposażenia, ogromne felgi, przyciemniane szyby i światła z poprzedniej epoki.

 

@pepe31: Też nie rozumiem obawy przed trwałością. Nawet jeśli Pitrekowi chodziło o wymianie LEDów w przypadku stłuczki (a nie ich "awarię" po x latach), to przecież większość (każdy?) z użytkowników nowych Meganek za 70+ tysięcy ma AC, więc jaki problem?

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast byłbym daleki od takich radykalizmów, że w XXI to już tylko LED. Motoryzacja ma swoje tempo i niektóre rozwiązania mają się dobrze przez długie lata - np wolnossące silniki, które wciąż można zamawiać u niektórych producentów.

 

Jeśli chodzi o reflektory halogenowe, to wciąż są w ofercie i jeszcze długo będą. Nie tylko w klasie kompaktowej ale też w samochodach z wyższego segmentu. Passat w wersji podstawowej ma halogeny, podobnie Talisman oraz podstawowe modele premium od BMW czy np Alfa Giulia. I te modele sporadycznie też widać na drogach. Wydaje się więc, że cena nie jest jedynym atutem halogenów.

 

Faktem jest to, że LEDy w Megane wyglądają lepiej i na pewno dają więcej światła (2000lm vs 1750lm). Ale nie są też warte każdej ceny. Sam stałem przed takim dylematem dwa lata temu - tj zamawiać konfigurację pod siebie z pakietem zawierającym LEDy za blisko 7kPLN czy wziąć gotowca z placu bez LEDów. Gotowców z LEDami nie było. Koniec końców, uwzględniając lepsze finansowanie modelu wyprzedażowego, opony zimowe i solidny upust zdecydowałem się na wersję bez LED. Czy żałuję? Tak, żałuję, że ich nie ma. Ale nie żałuję decyzji i podjąłbym taką samą dzisiaj bo czym innym są dodatkowe 3kPLN względem kilkunastu tysięcy w ogólnym rozrachunku. Co więcej, pewnie jestem w mniejszości, ale zdecydowałem się na samochód za cenę znacznie poniżej budżetu, który na niego przeznaczyłem - dlatego, że znalazłem model, który moim zdaniem był wart swojej ceny.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jednoznacznie przekonany do Ledów. Fajne, ok. Jednak wielu dziennikarzy motoryzacyjnych na nie narzeka. Np. Pan Redaktor Balkan - twierdzi, że nie może znieść jasnego światła ledowego - po dłuższej trasie bolą oczy. Inni piszą na bardzo radykalne odcięcie światła i czarnej ścianie. 

Ledy są fajne, ale nie każde. Ledy od renault nie są najlepsze. Są drogie. Pewnie, jeśli ktoś ma na to budżet lub jest auto gotowe z. To jak najbardziej. 

Nie ma aż takiej różnicy między jednymi a drugimi. A jak nie ma różnicy to po co przepłacać?

Co innego bi-xenony skrętne - np. te od Opla. Te warto :)

 

Świat się dzeli na tych, którzy kupili i usprawiedliwiają swój zakup i Ci którzy nie kupili i usprawiedliwiają swój nie zakup :)

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, ale kolegom którzy hołubią ilość miejsca z tyłu w Octavii vs MIV proponuję wziąć miarkę i zmierzyć długość siedziska tylnej kanapy.

Owszem, wizualnie ma się wrażenie że miejsca na nogi/kolana w Skodzie jest fura. Tyle że wynika to w znacznej mierze z krótkiego i niewygodnego siedziska. Siedzi się tam z podkurczonymi nogami, wg mnie trochę jak na taborecie. Dla dzieciaków OK, ale nie chciałbym tam siedzieć w dłuższej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 1.03.2019 o 08:19, LTar napisał(a):

Nie jestem jednoznacznie przekonany do Ledów. Fajne, ok. Jednak wielu dziennikarzy motoryzacyjnych na nie narzeka. Np. Pan Redaktor Balkan - twierdzi, że nie może znieść jasnego światła ledowego - po dłuższej trasie bolą oczy. 

Rozwiń  

Mam dokładnie to samo. Coś mi w tym świetle przeszkadza po długiej jeździe - szybkie zmęczenie oczu i podświadomie zwalniam.

Od 10 lat użytkuję ksenony i jest ok.

Kupując nowy samochód świadomie  rezygnowałem z LED. Znajomi po 50-ce twierdzą to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro mam umówioną randkę z Renault Kadjarem:12_slight_smile:.

Wybrałem wersję Tce 140 KM i..... światłami full LED! Megane na razie niedostępne ale pierwsze wrażenia będę już miał. Napiszę oczywiście jak te tak chwalone LEDy wypadają w moim odczuciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto nie ma ledow ten pisze bzudry powielane z netu. Kto ma ten nie zamieni na żadne inne światła. 

Mowie to jako użytkownik h7! bixenon skrętny i led oraz ILS(mercedes) w jednym okresie czasu.

Jeżdżę zamiennie tymi samochodami. 

Led jest warty każdej złotówki nawet tych 13.000 w Mercedesie ;)

Co innego jak ktoś szuka najniższej ceny i kupuje auto z placu. Wtedy normalne ze bierze co jest. 

 

A przyszłość to laser. Jeździłem nowym BMW 8 z takimi lampami ;) drogowe to ponad 700m zasięgu - bajka. 

Ledy tez były jakiś czas temu dostępne tylko w klasie premium. Technologie przechodzą do tańszych wozów i trzeba z tego korzystać. 

 

A ze h7 są dostępne w passatach i supebach np. No są bo jak Janusz się uprze ze musi mieć paska za 85 tys to vw mu sprzeda :), z tylu tez ma szyby na korbę. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!