Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Megane 4 to kandydat do pobicia „ psującej się” Alfy Romeo, Laguny „królowej lawet”? co sądzicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, bez zbędnej spiny. 
Już dawno ustaliliśmy że Reno, jakie by nie było, to auto budżetowe. Więc pewne wpadki można producentowi wybaczyć.

 

@Pitrek to walące zawieszenie to był tylko przykład, przecież czytasz forum, widzisz ile jest wymian belek, pianki w belce :), łączników, stelaży foteli  itp itd.....jeżeli to nie jest problem to poczytaj o problemach z ambilight, rlink, itp itd. Ale wracając do początku - to francuskie auto budżetowe. Tak ma prawo w nim być, po prostu. Kupując to auto wiesz że niektóre rzeczy w nim mogą nie do końca grać. Może u Ciebie tak nie jest i wszytsko jest itp top  ale z tego co pamietam chyba jeździsz jakaś niezbyt bogato wyposażoną wersja-może w niej nie ma co się popsuć.

 

@MarcinDe

 

nie, nie jest to komedia. Miałem swoje nowe Renowki, w rodzinie łącznie jest teraz 5 nowych modeli. Kupujemy je bo są:

1. Nowe z gwarancją

2. Tanie

3. Ładne

 

Teraz kupiłem 2 letniego Kadjara z prostych powodów, jest na gwarancji, ma przebieg 40 tyś km, jest w najbogatszej wersji wyposażenia i ma świetny silnik 1.6 tce, który jest zdecydowanie lepszy od tego w poprzedniej Megane. Ma też wadę tj, skrzypi fotel kierowcy który był już 2 razy wymieniany ( legendarna jakość Reno) dlatego poluje na skórzany fotel z poliftowej wersji - wymienię sam na własny koszt. 
Ale najważniejszy argument to to że auto jest ładne i mojej żonie switnie się nim jeździ.
Ja osobiście wolę niemiecką motoryzację z racji tego że dużo jeżdżę służbowo i potrzebuję auta do nabijania szybkich km. I tutaj przewaga koncernu VAG jest zauważalna, bo do tych 180-200 tys to wymieniam tylko olej, klocki i opony ;), auta nie są fantazyjne ale na pewno bardziej zaawansowane techniczno-elektroniczne, wada to to że są „surowe”.

 

Realna, transakcyjna, sprawa ze sprzedażą używanego Reno to utrata wartości na poziomie 50% w 3 lata. Nie będę już pisał o tym że po takiego przysłowiowego Passata telefony się urywały, podobnie jak po Superba czy Octavie (a samochody miały po 200 tys nalotu) a po megane z 41 tys przebiegu był 1 telefon i sprzedałem ja 1 klientowi który przyjechał. Samochód był serwisowany, pełna opcja Bose a cena wcale nie z górnej półki.

 

z innej beczki - kiedy Kadjar stał na serwisie dostałem na weekend Megane 1.3 edc 160 koni kombi. Świetne auto. Naprawdę słusznie wyposażone i dobrze się prowadzące, nic też mnie w nim nie denerwowało poza zamykaniem się auta jak przechodziłem przed maska po zakupy - ale miało tylko 120 km przebiegu :).

W tym samym tygodniu dostałem na 1 dzień Octavię 4 150 diesel, samochód przeszedł kompletną metamorfozę. Jest po prostu baaardzo nowoczesny i o dziwo ładny. Elektronika to przepaść względem tej Megane która jezdzilem. Naprawdę Czesi bardzo wysoko podnieśli poprzeczkę. 
 

co do cen: 

1. Megane według dilera 107

2. Octavia bez rabatów 121 ale wyposazenie bogatsze i diesel na pokładzie 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Sarna 1. Chłopie po co Ty to wszystko piszesz? Po jakiego diabła kupujesz te Renówki? Weź to sprzedaj i daj już spokój. Po prostu zęby bolą jak się to czyta. Kup wreszcie jakiegoś VW i będziesz miał samochód (bezdyskusyjnie bezawaryjny), którego będzie ci zazdrościł każdy sąsiad (zwłaszcza pod Kościołem), a już tym bardziej, jak to będzie niezawodne, legendarne, nie kopcące TDI.

Co do tej Meganki 1.3 160 km to miałeś zapewne szczęście, że miała tylko 120 km przebiegu, bo gdyby miała ze 200 km to byś się rozkraczył na pierwszym skrzyżowaniu. Wiem coś o tym bo sam mam taką i pcham ją non-stop. Nie sposób do roboty dotrzeć!

Bez odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam w pracy flotę VW, rapidy i superby. Totalna porażka. Biorą olej na potęgę. Do tego nieraz nie da się odjechać, zwłaszcza superb. Nie miałem przypadku żeby moja 1.6 brała lub nie mogła odjechać. Byłem też PH, mieliśmy corollki, brały olej jak te rapidy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Element napisał:

Do kolegi Sarna 1. Chłopie po co Ty to wszystko piszesz? Po jakiego diabła kupujesz te Renówki? Weź to sprzedaj i daj już spokój. Po prostu zęby bolą jak się to czyta. Kup wreszcie jakiegoś VW i będziesz miał samochód (bezdyskusyjnie bezawaryjny), którego będzie ci zazdrościł każdy sąsiad (zwłaszcza pod Kościołem), a już tym bardziej, jak to będzie niezawodne, legendarne, nie kopcące TDI.

Co do tej Meganki 1.3 160 km to miałeś zapewne szczęście, że miała tylko 120 km przebiegu, bo gdyby miała ze 200 km to byś się rozkraczył na pierwszym skrzyżowaniu. Wiem coś o tym bo sam mam taką i pcham ją non-stop. Nie sposób do roboty dotrzeć!

Bez odbioru.


nie czytaj, po prostu,

 

Gdybyś jednak czytał, ale ze zrozumieniem, to wiedziałbyś po co kupuję renówki i że mam też VAGa. No ale widzę że ciężko Ci idzie.....

Megane 4 to fajne auto, naprawdę, za te pieniądze ciężko znaleźć lepsze. Jak każde Reno. Dużo, ładnie i za niedużo. Dlatego kupuję renówki ze wszystkimi ich wadami. Do sąsiada mam daleko, a do Kościoła nie jeżdżę, bo nie mam takiej potrzeby - No ale fajnie że napisałeś na czym Tobie zależy.

 

@Fanmil

 

poczekaj, poczekaj, aż Twoje 1.6 zacznie pić.....poczytaj TO forum i zapoznaj się z problemami kolegów którzy skusili się na 1.6 - niestety już nie Reno a nissana pod maską - jak u Ciebie :(

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Fanmil napisał:

Panowie, mam w pracy flotę VW, rapidy i superby. Totalna porażka. Biorą olej na potęgę. Do tego nieraz nie da się odjechać, zwłaszcza superb. Nie miałem przypadku żeby moja 1.6 brała lub nie mogła odjechać. Byłem też PH, mieliśmy corollki, brały olej jak te rapidy.

Podobno z grupy VW to nawet elektryki biorą olej :D 

Odnośnie zakupu meganki IV to auto ładnie się prezentuje, a to już duży plus. W tej klasie i w podobnych realiach cenowych nie ma nic fajnego w grupie VW. Z PSA (też opel) też mi się nic nie podoba, a citroen to w ogóle jakieś same dziwadła teraz robi. Jedynie co mi się jeszcze podoba to Corolla w sedanie, ale nie było na nią takiej promocji jaka była w renault. Civic jest też ładna, ale jest tylko w hatchbacku i droga. Mazda 3 jest jeszcze ładna, ale odjechała z cenami w inny wymiar..... najtańsza chyba za 100 tys. To już wolałbym dołożyć 10 koła i kupić najtańszego talismana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w podobnych kwotach to nikt nie ma nic co by pobiło Meganke - pod względem wyposażenia, wygody, nie mówiąc o wyglądzie.

 

Mam w rodzinie i po kolegach różne marki (chyba przegląd wszystkich koncernów) i niestety nie ma takiego auta, które nie miało by wad - żadne. Każde w okresie gwarancji po coś jechało na ASO (poza przeglądami). Najlepiej pod tym względem wychodziły Honda i Toyota.

Tylko jest jedno ale - żeby te inne marki miały taki standard wyposażenia jak moja Meganka to były przynajmniej 15 tyś droższe.

Nowa Toyota Corolla jest obecnie z wyglądu super (wreszcie) - ale niestety silniki benzynowe nie jadą w ogóle, najlepszy wybór  Hybryda - tylko tu jest problem z eCVT (wyje jak nienormalne - nawet w tej nowej wersji Hybrid Dynamic Force) - sprawdzałem osobiście.

Renówki są autami nie budżetowymi, tylko ze średniej półki (budżetowa to jest Dacia) - niestety jest z południowej Europy, a oni maja jakoś tak mniejsze podejście do przestrzegania jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, MarcinDe napisał:

Niestety w podobnych kwotach to nikt nie ma nic co by pobiło Meganke - pod względem wyposażenia, wygody, nie mówiąc o wyglądzie.

Dokładnie tak Marcinie, dlatego Kadjar to już któreś moje auto z „lewarkiem” na masce. ;)

Co więcej, przesiadłem się z używanych aut typu Merc czy BMW na nowe mniej „reperentacyjne” pod kościołem jak to kolega wcześniej określił i wcale nie żałuje. Od 7 lat widzę same zalety - No może poza brakiem prestiżu hehehehehhe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.04.2020 o 21:07, Sarna1 napisał:

 

 

@Fanmil

 

poczekaj, poczekaj, aż Twoje 1.6 zacznie pić.....poczytaj TO forum i zapoznaj się z problemami kolegów którzy skusili się na 1.6 - niestety już nie Reno a nissana pod maską - jak u Ciebie :(

Po to kupiłem 1.6 a nie suszarkę żeby nie mieć kłopotu z wysilonym małym turbo. Zgadza się ten 1.6 to rozwiercony nissan chyba 1.2. kolega mechanik mówi że dobry. Więc na co mam czekać? Nowe VW biorą olej. Mój za chwilę będzie miał 3 lata i nic nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fanmil napisał:

Po to kupiłem 1.6 a nie suszarkę żeby nie mieć kłopotu z wysilonym małym turbo. Zgadza się ten 1.6 to rozwiercony nissan chyba 1.2. kolega mechanik mówi że dobry. Więc na co mam czekać? Nowe VW biorą olej. Mój za chwilę będzie miał 3 lata i nic nie bierze.


 

:) Poczytaj TO forum (jest co najmniej klika osób z problemem ubywania oleju w tym właśnie silniku) i poczekaj z opinią o bezproblemowej jeździe. ....jaki masz przebieg auta ? Taki super był ten silnik że już go nie ma i Reno z niego wyszło :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ok 36 tysięcy km. Nie ma tego silnika w ofercie bo unia nałożyła nowe normy spalania stąd zmniejszenie pojemności i utrudnienie ;). Moja Megana jest z polskiego salonu więc przebieg mam na pewno autentyczny i myślę, że nie będzie problemy z braniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;). Napisze jeszcze raz, tutaj, na tym forum są przypadki użytkowników którym 1.6 bierze duże ilości oleju. Właśnie w megane 4. W autach salonowych. Poszukajcie sobie. Problem dotyczy właśnie tego „nissanowego” 1.6.  
Reno z niego wyszło bo był wadliwy, a swojego nic nowoczesnego już nie miało. Z reszta sprzedaż wolnossącego 1.6 w meg 4 był marginalny w porównaniu do jednostek tce, chyba każdy który na jeździe próbnej odbył jazdę samochodami z 2 rodzajami napędu nie miał żadnych problemów z decyzja o wyborze tce. Przecież te silniki i komfort jazdy pomiędzy tymi jednostkami to przepaść. 
 

gdyby było ssanie na jednostki przestarzałe jak to 1.6 to nadal byłby w ofercie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zależy od tego jak się jeździ, ja mam auto z lipca 2016, około 49kkm i nigdy nic nie ubyło, ale zanim odjadę zawsze czekam chwilę, żeby olej się rozszedł po silniku, zanim zgaszę ten odczekuję chwilę, jeżeli jechałem jakoś bardziej dynamicznie, olej wymieniałem przy 17 i 32 kkm więc nie jest to co 30kkm. Oczywiście staram też się jeździć najpłynniej jak się da (skrzynia manualna). Ale pewnie też dużo w tym przypadku, że akurat komuś się trafił taki egzemplarz, który bierze olej. Jeśli na forum pisze 10-20 osób, że im bierze olej, a tych samochodów na przestrzeni lat z tym silnikiem sprzedało się w Polsce kilka tysięcy, to uważam, że to bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.04.2020 o 12:51, Sarna1 napisał:

;). Napisze jeszcze raz, tutaj, na tym forum są przypadki użytkowników którym 1.6 bierze duże ilości oleju. Właśnie w megane 4. W autach salonowych. Poszukajcie sobie. Problem dotyczy właśnie tego „nissanowego” 1.6.  
Reno z niego wyszło bo był wadliwy, a swojego nic nowoczesnego już nie miało. Z reszta sprzedaż wolnossącego 1.6 w meg 4 był marginalny w porównaniu do jednostek tce, chyba każdy który na jeździe próbnej odbył jazdę samochodami z 2 rodzajami napędu nie miał żadnych problemów z decyzja o wyborze tce. Przecież te silniki i komfort jazdy pomiędzy tymi jednostkami to przepaść. 
 

gdyby było ssanie na jednostki przestarzałe jak to 1.6 to nadal byłby w ofercie. 

 1,6 Sce całkiem przyjemnie schodziło , przynajmniej z mojej informacji ,nie wiem skąd teza , że mało owego motoru schodziło .

 

pzdr

Edytowane przez TOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!