Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Megane 4 to kandydat do pobicia „ psującej się” Alfy Romeo, Laguny „królowej lawet”? co sądzicie?


Rekomendowane odpowiedzi

@Pitrek Olej to jest skutek pośredni, bo końcowy skutek to awaria silnika. Tak wynika z tekstu. Przyczyna zużycia oleju to zapewne problem z układem pierścień/cylinder. Zależności przyczynowo skutkowe dość

złożone :)

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pitrek napisał:

A to ciekawostka. Opisu usterki (przyczyny) właściwie nie ma. Pożyjemy zobaczymy.

 

Kolejne historie z krainy bajek, ktoś coś tam słyszał, gdzieś czytał.

Moja kosiarka miała brać po 10.000km, 20.000km ,itd, oczywiście wg kilku mędrców, z tego forum też :-D.

Silnik rewelacja, dotarłem jak trzeba, wymianki oleju co 10k km, nie mogę napisać nic negatywnego o tej jednostce 1.2, naprawdę nic.

Ludzie mają porobione już po 250.000 i to dalej jedzie, szok hehh.

To tak jak z tym1.4 tce, w hurtowniach nikt nie kupuje uszczelek pod głowicę a na forach to temat nr 1..

 

Edytowane przez tomgrandtour
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Meca napisał:

Na tym forum dostaniesz odpowiedź że marudzisz i że w innych markach jest tak samo, że ludzie mają już po 250 tyś nalatane Tce i nikomu nic się nie dzieje. A jak będziesz drążył temat to zostaniesz wrogiem forum, że miałeś czelność wytykać wady Megane lV samochodu który Oni wybrali.

 

Wiem, że zaraz odpiszesz - możesz nie czytać jak Ci przeszkadza (jednak ciężko nie czytać jak udzielasz się w każdym temacie). Miałeś pecha i twoja MIV jest jakaś felerna, więc ja na Twoim miejscu bym ją pogonił i nie czekał na koniec gwarancji. Nie chodzi o to, że MIV jest bezawaryjna i nie ma wad, tylko Tobie ciężko uwierzyć, że są egzemplarze bezproblemowe. Mam już MIV 2 lata i jak do tej pory w serwisie byłem tylko na regulacji elementów blacharskich, aktualizacji RLinka oraz na przeglądzie. Wiem jak to wygląda w innych markach, do niedawna jeździłem Skodą przez rok od nowości (też był problem ze spasowaniem drzwi i klapy bagażnika, terkotaniem skrzyni biegów), aktualnie mam poza Meganką jeszcze Seata Leona i mimo 500km przebiegu już znalazłem pierwsze drobne wady. 

 

To nie chodzi, że jesteś wrogiem forum - jednak stwierdzenie w każdym temacie, że Megane IV to kompletny złom i królowa lawet jest mocno przesadzone.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w swojej Renii też miałem trochę problemów:

1. Wymiana sprzęgła- po 3 wizytach w ASO gdzie najpierw nic nie stwierdzili (a chrobotało), dopiero jak zaczęło cieknąć to wymienili

2. Zanika mi stereo w radio- 2 razy diagnozowane i tak ma być bo nie ma jeszcze updatu softa.

3. Awaria nadmuchu - wentylator chodził, klima chodziła aż deska się zimna robiła a nadmuchu nie było tak jakby się coś zatkało, po kilkukrotnym uruchomieniu  samochodu awaria ustąpiła, nie zgłaszane bo aktualnie nie występuje, i weź tu udowodnij że coś było nie tak, zapewne znowu się kiedyś przydarzy. Zjawisko wystąpiło 2 razy.

4. delikatne szarpanie na zimnym silniku, na szczęście sporadyczne

5. Dziś pojawiło się stukanie z lewego przedniego zawieszenia, czytając to forum pewnie łącznik stabilizatora, trzeba znowu do Aso dzwonić.

Przebieg 32 tys km.

 

Rozumiem zatem autora tego postu, sam jestem troszkę poirytowany i szczerze g mnie obchodzi czy inne firmy też mają problemy. ich nie powinno być w nowym samochodzie. Nie w tych ilościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid78, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat wymiany sprzęgła? Wielu z nas ma problem z tym chrobotaniem, a w ASO rozkładają ręce. Czy po wymianie sprzęgła dziwne dźwięki ustały? W którym miejscu miałeś wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Mozę na początek opiszę objawy

Zaczęło się już w 1 dniu po odbiorze nowego samochodu. Przy zmianie biegów przy delikatnie wciśniętym sprzęgle w przedziale 2 tys -3,5 tys obrotów było słychać  stukotanie, klekot itp.

Oczywiście w serwisie nic nie słyszeli. Nie ustąpiłem w końcu na 3 wizycie dali mi gościa z którym pojeździłem po mieście i zasugerował że to może być coś ze sprzęgłem, wymienili wyprzęgnik, jakiś przewód. Pomogło ale tylko trochę, chrobotania nie były już tak głośne i zdaje się na mniejszym zakresie obrotów jednak nie zniknęły. jako, że było już lepiej dojeździłem do rocznego przeglądu, po którym stwierdzili, że muszą wymienić sprzęgło. Niestety nie wiem dokładnie w którym miejscu ciekło. W każdym razie już wyczulony manewruje sobie czasem tym sprzęgłem i choć teoretycznie nie powinno się tak robić to jednak czasami dalej słyszę stukotanie. Oczywiście w poprzednim samochodzie, w samochodzie ojca i służbowym wszytko jest cichutko. Tak, że do końca chyba dalej coś nie gra. Być może jakaś wada konstrukcyjna. Niestety nie wiem kto dostarcza sprzęgła do megane na 1 montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Może królową lawet nie będzie ale sypie się na potęgę od nowości. Często padają argumemty, ze we wszystkich markach siadła jakość. Na innych forach tylu problemów nie ma. Renault jest wyjątkowy pod tym względem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, insaimz napisał:

Często padają argumemty, ze we wszystkich markach siadła jakość.

Które jest to Twoje nowe auto z kolei? U mnie w rodzinie są same auta od nowości (aktualnie najstarsze ma 21 lat) i to jeszcze przed przemianami ustrojowymi i wszyscy mi mówią, że jeszcze żadne auta nie były u nas tak bezawaryjne jak te z ostatnich 10 lat. To że w starym fiacie palio się nic nie zepsuło, poza tym, że silnik cieknie jak nie wiem, wynika wyłącznie z tego, że tam nie ma nawet wspomagania kierownicy, a s-klasa z 2001 roku 3 razy w ciągu pierwszych 5 lat jechała na lawecie do serwisu, 2 razy na gwarancji, raz po. Ja nie mam problemów z samochodem poza felernym spasowaniem klapy. Wsiadam, odpalam i jadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, lol19pl napisał:

X

Z piąte, 3 busy i dwie osobówki. Ojciec kupił też coś kilkanaście lat temu i nic nie robił, do dziś autem brat jeździ. 

Rownolegle do Megane mam Hyundaia i20 z 2016, 300 tys nim zrobiłem. Myślę, że drugiego takiego z tej najnowszej generacji od 2016 z takim przebiegiem to w Europie możesz nie znaleźć. Tam przez 300 tys miałem mniej awarii niż renówka przez pierwsze 15 tys po wyjeździe z salonu.  Dla mnie, to jest nie do pomyślenia, żeby w aucie do 25tys km 3 razy były zmieniane łączniki stabilizatora, pompka sprzęgła, klosze lamp tylnych, uszczelniame drzwi bo woda ciekła, są zakłócenia na kamerze cofania, radio gubi fale i są szumy. Inni użytkownicy mają  jeszcze więcej problemów.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty bajkopisarz jesteś że hej; 300 tys. w 2,5 roku??? bo mniemam że Hyundaia i20 masz z 1 stycznia ;)  To policzmy 300000: 30 mies =10 tys. na miesiąc czyli 333 km dziennie nawet jeżdżac chyba  w niedziele jednocześnie masz megankę która się sypie więc kolego kiedy śpisz jak cały czas nabijasz tysiące kilometrów ;  Nawet mega super hiper akwizytor na amfetaminie nie zrobi ,te wypisywanie takich bzdur żeby tylko oczerniać megankę jest nie na miejscu fakt nie jest idealna ale nie przesadzajmy i nie popadajmy w skrajność.

Edytowane przez Gość
x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, fullxda napisał:

Ale ty bajkopisarz jesteś że hej; 300 tys. w 2,5 roku

300 tysięcy w 2,5 roku to nie jest jakiś spektakularny wyczyn jak auto jeździ na nauce jazdy, jak jest 2 instruktorów to auta jeżdżą od 6 do 22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fullxda napisał:

Ale ty bajkopisarz jesteś że hej; 300 tys. w 2,5 roku??? bo mniemam że Hyundaia i20 masz z 1 stycznia ;)  To policzmy 300000: 30 mies =10 tys. na miesiąc czyli 333 km dziennie nawet jeżdżac chyba  w niedziele jednocześnie masz megankę która się sypie więc kolego kiedy śpisz jak cały czas nabijasz tysiące kilometrów ;  Nawet mega super hiper akwizytor na amfetaminie nie zrobi ,te wypisywanie takich bzdur żeby tylko oczerniać megankę jest nie na miejscu fakt nie jest idealna ale nie przesadzajmy i nie popadajmy w skrajność.

Obrażasz mnie. 

Zdjęcia mogę licznika i książki serwisowej zrobic. Film też mogę nagrać. Albo można zadzwonić do Moto Budrex w Bydgozczy i spytać, czy mieli już na przeglądach taką sztukę. Tak może będzie najlepiej, bo dla jednego niedowiarka to mi się nie chce fatygować i udowadniać. Chyba, że więcej osób poprosi, to zdjęcia wrzuce albo nagram prywatny film i pójdzie na yt. 

Jeszcze dodam, że dwa razy we mnie wjechano i auto sporo czasu postało w opieszalskim serwisie Reiski auto, gdzie się ociągali z naprawą. Gdyby nie to, hyundai miałby z 320 tys. 

Do tego, źle liczysz. Auto jest z maja 2016, więc ma ponad 3 lata. I pracuje średnio 8-9 gdzin dziennie i to nie jest tak, że cały czas tylko jeżdze w ciągu tego czasu. Więc gdybym pisał, że auto ma 800 tys, to jeszcze można by "żarty" o amfie zaakceptować, a tak to dla mnie dopuściłeś się ataku personalnego.

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu zaczyna się licytowanie czy MIV jest awaryjne. Dla jednego jest, dla innych nie, zależy kto jak trafił i jakie ma oczekiwania. Moje auto jest z litego 2018, przejechane 38k km, w tym czasie skrzypiącym fotel, łącznik i stuki w tylnym słupku, wszystko zrobione w ASO, więc w mojej opinii auto nie jest awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!