Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Megane 4 to kandydat do pobicia „ psującej się” Alfy Romeo, Laguny „królowej lawet”? co sądzicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Zarejestrowałem się na tym forum ładnych kilka lat temu, ale się nie udzielałem, bo nie miałem ze swoim Megane żadnych problemów i dlatego nie miałem porad dla innych jak je rozwiązać. Jeździłem przez 8 lat M III GTour 1,4 Tce 130 - samochód był bezawaryjny. Zmieniłem niedawno MIII na MIV, 2-letnie z 20tys przebiegu. Przed zmianą trafiłem na ten wątek na forum, ale mnie nie zniechęcił. MIV GTour jest pięknym i wygodnym samochodem, a silnik 1,3 140 jest lepszy, żwawszy i bardziej oszczędny niż 1,4 130. MIV jest tez duuuużo lepiej wygłuszone od MIII. Ma też o niebo lepsze audio. Niestety muszę przyznać, że kolega "Meca" ma sporo racji. Może nie zgodzę się co do "królowej lawet", ale jestem w stanie zrozumieć zawód i złość kogoś kto wydał na ten samochód ponad 90 tys w salonie. Po prostu MIV jest pełne niedoróbek, które są wkurzające tym bardziej, że ASO ma te wszystkie przypadłości tam gdzie  światło nie dochodzi i ma dwie gotowe odpowiedzi: 1. TTTM, 2. Nie potwierdzono wystąpienia usterki.

Konkretne historie, które są w mojej MIV GTour to: 1. Źle spasowana tylna klapa, która stuka, puka i posapuje, 2. Źle spasowane tylne drzwi, przez co po myjni lub dużej ulewie woda leci do środka, 3. Latający drążek zmiany biegów, 4. System Hands Free działa jak chce, 5. R-Link działa jak chce - głownie w kwestii odczytu plików z USB i działania radia. Raz się całkowicie zawiesił, 6. Podbijanie obrotów po odpaleniu na zimnym silniku na około 30 sek. - ale to podobno ma na celu nagrzanie filtra FAP,  7. Masakryczny widok po otworzeniu maski - nieosłonięte kable, mogli to chociaż zasłonić plastikowa klapą, nie kłuło by w oczy, 8. Czujniki parkowania (nie mam kamery) działają z kilkusekundowym opóźnieniem, przez co trzeba bardzo powoli wykonywać manewry.  9. Łączniki stabilizatora (w oryginale aluminiowe (sic!) już wymienione na stalowe. Na szczęście nie mam korozji, obcierek na zderzaku i latającej maski, a i sprzęgło mi nie stuka.

Mimo to, gdyby mnie ktoś zapytał czy polecam MIV to bym polecił. Głownie dlatego, że inne marki niczym się nie różnią. Nawet te, które chcą żeby je nazywać "premium" (poczytajcie np. o BMW) Pozdrawiam i cierpliwości do ASO życzę :)

Edytowane przez ToxicTeeth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2020 o 21:30, ToxicTeeth napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 


witam. Jestem swiezym uzytkownikiem miv grandtour 2019. Wiec na razie spokoj, ale porownam twoje punkty do mojego poprzedniego auta fabia iii 2015 style 1.2 tsi, od skody, ktora przez wielu uwazana jest za marke lepsza od renault.

1. przez prawie 4 lata sukcesywnie wykrecala sie srubka mocujaca teleskop tylnej klapy do budy, az w koncu przy zamykaniu klapy pewnego dnia wypadla na dobre, teleskop wyskoczyl ze swojego miejsca przez co byl za dlugi i wygial blache klapy co spowodowalo rozbicie tylnej szyby w drobny mak na 2 dni przed wyjazdem na narty xD na szczescie naprawili z gwarancji.

2. Zle spasowana uszczelka przednich drzwi powodowala swiszczenie i stukanie. Wymienili.

3. Wbicie wstecznego to bylo czasem nie lada wyzwanie. I to nie tylko moja opinia.

4. key lessa nie mialem wiec nie mam co porownac do hands free.

5. 7 calowe radio Bolero ktore wymagalo doplaty notorycznie sie zawieszalo jak auto zostalo wylaczone podczas sluchania z karty sd lub usb. Powodowalo to calkowity brak muzyki i dostepu do ustawien auta. Trzeba bylo sie zatrzymac, wylaczyc auto, wyjsc, zamknac, poczekac, otworzyc i wejsc. W ramach reklamacji wlozyli mi inne radio na tydzien i dzialo sie to samo wiec uznali ze TTTM.

6. Fabia takze po odpaleniu wbijala obroty na 1000-1200 na luzie. A nie miala FAPa.

7. To mi jest „whatever” co jest pod maska. 

8. no akurat czujniki dzialaly bardzo dobrze.

9. wymieniana poduszka skrzynki biegow bo stukalo i czyszczone bebny bo piszczaly.

 

do tego dodam wymiane galki skrzyni biegow bo skora sie luszczyla po 20 000 km, a kolo 40 to samo zaczelo sie dziac z kierownica.

auto sprzedalem przy przebiegu 60 tys km po 4,5 latach uzytkowania.

 

ogolnie nie ma aut bez problemow. Kazdy model cos ma. Choc mam kolege z Tipaczem co twierdzi ze jest idealnie, wiec moze moze...

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: PISOWNIA, CYTOWANIE  :!: - Prezes 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest tak jak wielu użytkowników forum pisze: wszystkie marki mają coś za uszami. Żal tylko, że firma Renault nie ogarnęła kwestii jakościowych przy tak fajnym aucie jak MIV. To jest na prawdę fajna fura z dobrym silnikiem (1,3), ale takie pierdoły zaraz zrobią z niej "królową lawet" szczegónie w niemieckiej prasie moto.

"Choc mam kolege z Tipaczem co twierdzi ze jest idealnie," - :D:applause:

Edytowane przez ToxicTeeth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Drzwi są dobrze spasowane , tylko mają jakaś wadę konstrukcyjną i przeciekają, woda leci z pod tapicerki do wnętrza auta na próg. U mnie to naprawiono, 10 wizyt w Aso , dużo nerwów ale już nie cieknie. Miałem ściągnąć boczek tapicerki i zobaczyć jak to naprawili, ale stwierdziłem że lepiej tam nie zaglądać i nie szarpać sobie nerwów, bo znając życie jest tam sodoma i gomora, poklejone metodą lepimy gdzie sie da. Nie ma szans ze to jest profesjonalnie zrobione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wielu z tych niedoróbek można by uniknąć, gdyby do Renault było wszystko zgłaszane. ASO często jakieś pierdoły naprawiają na własną rękę, albo odsyłają klienta z odpowiedzią "TTTM" i nie informują centrali o problemach.

Przykład:

Byłem już chyba z 4 albo i więcej razy z przeciekającą tapicerką. Tylko za pierwszym razem zrobiono zlecenie. Następne wizyty to były już tylko poprawki w ramach pierwszej wizyty. Albo znane już na forum chrobotanie z okolic skrzyni biegów. Co z tego, że serwisant jeździ, potwierdza że słyszy, po czym odpowiada, że tak ma być.

I skąd Renault ma wiedzieć, że problem występuję w wielu egzemplarzach, skoro zgłaszają się sporadyczne przypadki.

Założę się, że większość użytkowników megane 4 nawet nie wie, że drzwi przeciekają. Gdyby nie to forum, też bym tam nie zajrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaś bez przesady. Jak leje deszcz i otwieram drzwi i widzę, że woda wlewa się do środka to nie trzeba specjalnych obserwacji ani dodatkowego zaglądania gdziekolwiek.

 

Jest też druga strona medalu. Liczne zgłaszanie strzelającego fotela kierowcy. Renault znało problem, bo w pierwszej fali po licznych zgłoszeniach wymieniali stelaż i problem znikał. Niestety przeliczyli i wyszło, że taniej jest wymieniać śruby mocujące stelaż z karoserią. Pomaga to bardzo rzadko, ale już nic więcej nie zrobią, bo hajs się nie będzie zgadzał. I tak sobie jeżdżę 1,5 roku ze strzelającym oparciem.

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych wszystkich rzeczy które napisaliście to miałem problem tylko z wodą na progu drzwi tylnych co ASO usunęło... Nie na co narzekać. Obejrzyjcie film o premium BMW na YouTube z zaharem. Beta za grubą kasę trzeszczy , miała wymieniony silnik i jest głośna w środku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2019 o 10:59, kataryniarz napisał:

Typowe marudzenie w błędnym przeświadczeniu, że w innych markach jest lepiej. Wystarczy zajrzeć na fora, nawet marek "premium". Tak niestety wygląda teraz motoryzacja - produkcja jednorazówek. Po tylu latach produkcji MIV raczej można stwierdzić, że jest średniakiem w klasie. Zgadzam się, że MIII była bardziej dopracowana, nawet niemieckie gazety zachwalają jako używane. Rozumiem rozgoryczenie autora, ale wypisane usterki daleko mają się do awarii przysłowiowych "królowych lawet". Od tego jest gwarancja, żeby pierdoły usuwać. Jak się ASO nie sprawdza to się jedzie do innego.

Dokładnie. Znajdź proszę markę, w której nie ma takich historii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2020 o 19:01, Fanmil napisał:

Obejrzyjcie film o premium BMW na YouTube z zaharem. Beta za grubą kasę trzeszczy , miała wymieniony silnik i jest głośna w środku....

Można prosić o link ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie o BMW, ale o innym "premjum", Mercedesie. Polecam przeczytać perypetie gościa, który kupił auto za niemal pół miliona złotych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego nie kupiłem auta klasy premium. Poprostu nie jestem na tyle zamożny żeby wydać koło 200k PLN na auto i albo liczyć, że mi się uda albo nie zwracać uwagi na usterki.

Nie wyobrażam sobie ile bym musiał zarabiać, żeby kupić auto z 0.5mln PLN i przejść na porządku dziennym do takiej sytuacji. Pewnie bym dostał udaru/zawału albo kogoś pobił w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ja kupiłem Tucsona style za 94tys na wyprzedaży, pojeździłem nim pół roku i kupiłem roczna Megane za 51tys. Uważam że w Megane nie przepłaca się za nic. W tucsonie miałem wrażenie że przepłaciłem polowe.... Ale gorzej miał kumpel co kupił Skodę suva. Nie zamykały mu się drzwi przednie a serwis mówił że nowa uszczelka milusi się wyrobić lol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze na rynku niezawodne samochody, jak między innymi Toyoty. Może w środku nie są tak innowacyjne i nowoczesne jak konkurencja, ale za to nic nie skrzypi i są to samochody niezawodne. Niestety, Toyota dalej stawia na silniki wolnossące i hybrydy (mam tu na myśli Rav4),  w Corolli jest dostępny 1.2T. To samo dotyczy Hond, choć coś słyszałem że chwilę były jakiejś komplikacje z silnikiem 1.5T.  Renault to jest specyficzna marka, chyba każdemu kojarzy się z awariami. Mój mechanik u którego dawniej serwisowałem samochody, okropne zdanie miał o Renówkach. Mówił że to klątwa, że to kupują ludzie bez wyobraźni. Faktycznie Megane IV ma sporo bolączek i to widać tutaj gołym okiem na forum. Pęka w szwach te forum z problemami Megana IV.  Coś w tym jest..... Pamiętacie jak na początku lutego w Warszawie nowiutkie Renault Espace prezydenta Francji odmówiło posłuszeństwa ? Wstyd i hańba dla marki Renault. ZOBACZ Dzisiaj cena nowego Espace zaczyna się od 145 tyś zł, a kończy lekko powyżej 180 tyś za wersję Initiale Paris. Trzeba mieć naprawdę źle w głowie poukładane żeby za Renówkę tyle kasy wydawać....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo żeby można było mówić o usterkach to musi być koniecznie laweta :35_thinking:

 

Również czytałem forum zanim zdecydowałem się na MIV i również w duchu lekko się śmiałem, że ludzie przesadzają. Popatrzy na efekt mojego prześmiewczego zachowania. Wyjeżdżam z salonu i teraz tak:

 

2 tys km - wymiana tylnej belki

5 tys km - wymiana lewego łącznika stabilizatora

12 tys km - wymiana prawego łącznika stabilizatora

24 tys km - wymiana lewego amortyzatora

42 tys km - wymiana prawego wahacza

 

To wszystko przy przebiegu nawet nie przekraczającym 50 tys. km. Nie są to usterki zatrzymujące samochód, ale nie jest to też przeciekająca uszczelka. Jeśli przed upływem 50 tys. km wymieniam tyle elementów zawieszenia to jednak coś jest na rzeczy. W dwóch poprzednich samochodach (również nowych z z salonu) nigdy nie grzebałem przy zawieszeniu. 

Mogę jeszcze dodać strzelające oparcie, z którym Reno nie potrafi nic zrobić, bo nie wymieniają już całego stelaża. Wymienili mi śruby mocujące stelaż do karoserii. Efektu oczywiście brak. 

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!