Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie delikatny postęp. Mam na @ deklaracje dealera usunięcia wady po potwierdzeniu że faktycznie występują zgłaszane objawy. (Taka trochę dupokryjka, która wynika to z tego, że diagnoza i zgłoszenie gwarancyjne było w innym serwisie). No nic działamy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2021 o 18:40, Lukasz_Meg napisał:

Z RP nie rozmawiam. To nie  sensu. Generalnie w takich przypadkach dalsze boksowanie się z tytułu gwarancji, która jest świadczeniem dobrowolnym gdy Gwarant ja odrzuca, mija się z celem. 556 KC i dalsze wynikające z niego są bardziej skuteczne ale wymagają konsekwencji w działaniu, natomiast pozwalają pominąć w działaniu RP.

Podzielisz się wzorem pisma ? Chętnie spróbuję tej drogi :) dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robo_tnic - nie wiem jak to wygląda w Megane, ale w wielu autach, żeby zdemontować półoś, trzeba przynajmniej poluzować zawieszenie silnika (szczególnie w nowych autach pod maską jest bardzo mało miejsca aby cokolwiek zrobić bez demontażu innych rzeczy). A więc, faktycznie mogło być tak, że przy ponownym jego dokręceniu/montażu, silnik ułożył się w nieco innej pozycji i stuki zmalały bądź zniknęły całkowicie (chociaż na jakiś czas). Możliwe też, że smar w przegubach został wymieniony bez demontażu półosi i wtedy teoria o przegrzaniu gumy upada...

Oczywiście, nie wykluczam też, że przegub może wydawać stuki, jednak na to raczej nie miałaby wpływu zmiana temperatury silnika, prędzej długa jazda z dużą prędkością, tak żeby smar w przegubach się nagrzał i zmniejszył gęstość. Pytanie więc, czy jeśli rozgrzejemy auto na postoju, to stukanie przy ruszaniu również się pojawi. Jeśli tak, to raczej nie w przegubach.

Jeśli chodzi o uderzanie wydechu podczas uruchamiania silnika, to warto to zweryfikować przy gorącym i zimnym silniku - czy jest jakaś różnica. Sprawdzę to też u siebie, bo do tej pory nie zauważyłem takiego objawu.

Przy okazji pomyślałem, że rozgrzanie wydechu również może powodować nieznaczne przemieszczenie się całego zespołu napędowego (choć teoretycznie nie powinien, bo wydech wisi na elastycznych wieszakach), bo wydech mocno się nagrzewa i może zmienić lekko kształt/długość, przez co może naciskać na katalizator i kolektor wydechowy oraz na silnik. Silnik może się wtedy zbliżyć do elementu nadwozia, o który potem uderza podczas ruszania samochodu.

 

A, tak swoją drogą, to zajrzałem smartfonem w zakamarki układu napędowego i widzę, że obie półosie są całkowicie pokryte rudą rdzą. Wyjątkiem jest miejsce z naklejką z kodem paskowym. Zdaję sobie sprawę, że nie ma to większego znaczenia o ile nie planuję jeździć tym autem 20 lat, ale dla mnie wygląda to co najmniej nietypowo. Też tak macie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również moje półosie są pordzewiałe tak jak końcówki, drążki,  śruba sworznia wahacza.

Kiedyś pisałem w kontekście tych stuków, że jest to spowodowane zbyt dużym luzem międzyzębnym mechanizmu różnicowego.  Każdy z Was, kto ma te stuki może podnieść na lewarku lewą lub prawą stronę, załączyć bieg najlepiej 1 i spróbować ocenić jak duży obrót jałowy wykona koło.  Wiem, zostałem za tą radę zhejtowany, że nie będzie ktoś coś sam sprawdzał bo ma gwarancję i rąk nie po brudzi,  kolana nie ugnie, ale narzekać będzie. Wracając do tematu: u mnie ten luz wyrażony w stopniach szacuję na 5. Większy napewno będzie generować stuk. Może to być luz między zębny jak i zużyty krzyżak przegubu wewnętrznego lub "rozkalibrowana" obudowa przegubu wewnętrznego.  Mając zdjęte koło warto zbadać luz półosi w przegubie zarówno osiowy jak i poprzeczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że teoria goni teorie, Panowie to nie Megane wahadłowiec kosmiczny, jeśli wymiana półosi pomaga  na jakiś czas - a pomaga, to bym nie szukał teorii tylko skupił się na nich. Coś konstrukcyjnie jest z nimi nie tak i już. i nawet jeśli chodzi o współpracę z mechanizmem różnicowym to i tak wina leży po ich stronie - po prostu szybko zmieniają parametry swojej pracy z powodu jakiejś wady konstrukcyjnej. Stukanie nie może pochodzić  z mechanizmu różnicowego bo rozleciał by się bardzo szybko. Mamy tu do czynienia ze stukiem  w obrębie luzu i tutaj mamy 3  luzy. Jeden skrętny półosi i moim zdanem to stuka, drugi na wielowypuście wchodzącym w skrzynię - mało prawdopodobny taki efekt akustyczny, i 3 osiowy wzdłużny ale to majmiej istotny luz.

Więc podsumowując, moim zdaniem coś nie tak jest z półosią prawą bo jej wymiana tak naprawdę pomaga na jakiś czas. Oczywiście możne to być spowodowane wadliwą jej współpracą z elementami skrzyni. Jest jeszcze jedna zastanawiająca rzecz. Kiedy jeszcze wymieniali półosie to mechanicy stwierdzali luzy po rozgrzaniu tylko na lewej półosi, a prawa była sztywna bez nadmiernego luzu. Wymieniali lewą i nic nie pomagało, później prawą i stuki ustępowały. I tu rodzi się pytanie czy przypadkiem prawa półoś nie ma złych fabrycznie wymiarów i rozgrzanie powoduje nadmierną kasacje wymaganego luzu i szybkie jej uszkodzenie, czyli powstanie luzu w samym przegubie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. @satisati
czy sprawdzałeś to o czym pisałeś? Wierzysz w rozszerzalność temperaturową matali w takim dużym stopniu aby po rozgrzanu powstał na tyle duży luz aby powodował stuki?

Jak będziecie wierzyć we wszystkie farmazony wymyślane przez pracowników serwisu, którzy zrobią absolutnie wszystko aby klient był zadowolony i w myśl przewodnią handlu: oszukany. Mi ostatnio na informację o tym że w oleju jest benzyna powiedzieli ze w silniku jest czujnik jakości oleju i samochód poinformował o konieczności wymiany oleju. 

Obawiam się,  że jak nie weźmiecie sprawy w swoje ręce to po skończonej gwarancji będziecie na własny koszt wymieniać podzespół który jest wadliwy a jeszcze nie wiecie który.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Widzę ,że problem stukania /tłuczenia przy zmianie biegów niestety jest nadal bagatelizowany przez RP. Problem niczym enigma...niestety dotyczy też mojego auta ...czasem bardziej się nasila czasem mniej (jakby go nie było) ale na pewno jest irytującą usterką w tym aucie...podkreślam -usterką.

Chciałem jednak dopytać tutaj o kwestie skrzypiącego sprzęgła -usterka z pokrewnego wątku tego forum. 

Widzę  tutaj także przypadki  wymian wysprzęglika  ... Czy ta wymiana trwale rozwiązała problem skrzypiącego sprzęgła ?

Dziękuję.Pzdr.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Kamill01 napisał:

Czy ta wymiana trwale rozwiązała problem skrzypiącego sprzęgła ?

Tak. U mnie po wymianie ponad rok temu jest ok więc myślę, że problem został skutecznie rozwiązany. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka dygresja. Znajomy ma 1.3 115 KM i pytałem go czy nie stuka - przebieg prawie 100 tyś. On na to że nie. Wczoraj z nim jechałem i wali jak głupie, a on, że tak zawsze było, myślał, że tak ma być.. Kurcze, może naprawdę na trwałość nie ma to wpływu tak jak twierdzi centrala Renault. No i jak widać zależy od człowieka. Niektórym nie przeszkadza, co nie zmienia fakt że jest to wada i powinna być usunięta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, satisati napisał:

No i jak widać zależy od człowieka. Niektórym nie przeszkadza, co nie zmienia fakt że jest to wada i powinna być usunięta...

I dokładnie tak jest jak piszesz. To, że komuś to nie przeszkadza nie oznacza, że jest ok. Wada, czy usterka jest ewidentna i obowiązkiem RP jest ten problem skutecznie rozwiązać. Amen 

A naszym obowiązkiem jest im non-stop to przypominać i nękać w każdy możliwy i zgodny z prawem sposób.

Edytowane przez Gość
Edit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2021 o 03:21, Kamill01 napisał:

Witam, 

Widzę ,że problem stukania /tłuczenia przy zmianie biegów niestety jest nadal bagatelizowany przez RP. Problem niczym enigma...niestety dotyczy też mojego auta ...czasem bardziej się nasila czasem mniej (jakby go nie było) ale na pewno jest irytującą usterką w tym aucie...podkreślam -usterką.

Chciałem jednak dopytać tutaj o kwestie skrzypiącego sprzęgła -usterka z pokrewnego wątku tego forum. 

Widzę  tutaj także przypadki  wymian wysprzęglika  ... Czy ta wymiana trwale rozwiązała problem skrzypiącego sprzęgła ?

Dziękuję.Pzdr.

 

 

U mnie wymieniono wysprzęglik na gwarancji jak auto miało rok. Po jakichś 3 miesiącach ten wymieniony też zaczął skrzypieć więc jak to bywa z Renault, jak się uda to ok a jak nie to też ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!