Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łańcuch rozrządu w 1.2 Tce 131 ps


Karolp

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, darodaro82 napisał:

Witam Karola i innych użytkowników. Miałem ten sam problem z dziwnym dzwiękiem silnika przy 90 tys. Jeździłem 2 miesiące po mechanikach i wymieniali wszystko po kolei jednak dzwięk nie ustawał. Był u 3 mechanikach i każdy stawał później na rozrządzie jednak ja mówiłem żeby go nie tykali gdyż wymieniany był na gwarancji przy 48 tys. na gwarancji w serwisie. Przypadkowo trafiłem do serwisu i ku mojemu zdźiwieniu trawiłem na kompetentną i rzetelną osobe która powiedziała mi krótko-SILNIK DO WYMIANY. Jednak to był rozrząd i do tego narzekałem cały czas na zużycie oleju. Długo by pisać co musiałem spełnić alby główny serwis to zatwierdził i dodał dofinansowanie od siebie ale suma sumarum mam już nowy silnik i jestem po 1 przeglądzie po tys km i narazie jest dobrze. Olej stoi w miejscu. Pozdrawiam jeżeli macie jakieś pytania to piszcie może coś doradze albo pomoge. Pozdrawiam 

a to niby jakie warunki musiałeś spełnić, żeby dostąpić zaszczytu wymiany silnika? Był wymieniany na gwarancji, czy poza tym okresem? Mnie stawiaja jeden warunek auto musi byc w okresie gwarancyjnym, a o globalnych problemach z głośnym rozrządem nic im nie wiadomo i z tego tytułu nie ma akcji serwisowych.

Edytowane przez karek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2020 o 14:23, karek2 napisał:

a to niby jakie warunki musiałeś spełnić, żeby dostąpić zaszczytu wymiany silnika? Był wymieniany na gwarancji, czy poza tym okresem? Mnie stawiaja jeden warunek auto musi byc w okresie gwarancyjnym, a o globalnych problemach z głośnym rozrządem nic im nie wiadomo i z tego tytułu nie ma akcji serwisowych.

samochod już nie był na gwaracji więc musisz udowodnoć fakturami lub paragonami jak serwisujesz samochod. czy zgodnie z zaleceniem producenta. Nie wiem co było z rozrządem że po wymianie oraz przejechaniu 40 tys coś było z nim nie tak. 

Dnia 2.01.2020 o 11:33, Andrzej-2010 napisał:

Na jakim oleju jeździłeś?

Co ile była wymiana oleju?

jeżdziłem na oleju Elf taki jak zaleca producent. Wymiane robiłem raz w roku więc u mnie wychodziło ok 15 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, trzeba cisnąć producenta bo gwarancja na silnik/sprzęgło jest inna, a do tego dochodzi też kwestia kraju w którym auto ma awarię. Przykładowo w innym aucie innej marki klękło sprzęgło przy przebiegu 70k ( dla takiej megane to jak 20k). Serwis odmówił naprawy mimo tego, że według gwarancji zostało autu około 500km, ALE w kraju w którym jest w serwisie ta gwarancja skończyła się X km wcześniej. Koniec końców wymienili na nowe, ale ile potyczek i telefonów ( o nerwach nie mówiąc) to moje :D. Jak się udowodni, że auto powinno, a nie działa, i serwisowane było zgodnie ze sztuką to zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2019 o 05:35, Andrzej-2010 napisał:

Łańcuch rozrządu jest 1-no rzędowy ( taki sam dla TCe ; 0,9 ; 1,2 ; 1,4 ) i jest kiepskiej jakości,

 

Brednie o kiepskiej jakości, to dlaczego w 1,4TCe te same łańcuchy robią po 200~250tys.km ?

Przykład z naszego forum kolegi @MichalVTS wymieniał u nas rozrząd przy 190tys.km, łańcuch fabryczny, a napinacz miał jeszcze około 30% zakresu i mógł zrobić lekko 50~70tys.km.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, witman napisał:

Brednie o kiepskiej jakości, to dlaczego w 1,4TCe te same łańcuchy robią po 200~250tys.km ?

 

Warto aby kolega przeczytał temat od początku, kiedy użytkownicy mają problem z łańcuchem,

Z pewnością na trwałość łańcucha wpływa;

  - jakość oleju ;

         -  elf, castrol, mobil  - to oleje z najniższej półki, 

         -  zalecane to full syntetic, np; Valvoline Syn Power 0W40, 

 -  markowy olej oraz interwał jego wymiany ma decydujący wpływ na ;

         -  prawidłowość luzów zaworowych,

         -  stan panewek wału,

         -  łożyskowań wałków rozrządu,  

         -  łożyskowań turbiny,

         -  na sterowanie KZFR, naciągu łańcucha.

  - interwał jego wymiany ;

        -  max co 10.000 km,

        -  przy jeździe po mieście i na krótkich dystansach wymiana częściej, 

  - charakter jazd; miasto, trasa,

  - sposób eksploatacji; spokojny, agresywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch źle smarowany skończy się szybciej i to jest wiadome od dawna, nie znaczy to, że łańcuch jest kiepskiej jakości, to efekt ślepej wiary w oleje typu long-life oraz interwałów wymiany co 30tys.km, dotyczy to wszystkich silników napędzanych łańcuchem TCe, SCe, 2,0 M4R oraz dCi.

Zdarza się, że przy dotarciu silnika małe drobiny metalu i opiłki, zatykają natryski olejowe i rozrząd jest słabo smarowany, dlatego instrukcjach była adnotacja o wymianie oleju i filtra oleju przy 1500~2000km, a kto znał temat i zrobił dodatkowo płukankę silnika nie będzie miał problemów z rozrządem.

 

 

olej książka.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, czik3n napisał:

Dokładnie tak, trzeba cisnąć producenta bo gwarancja na silnik/sprzęgło jest inna, a do tego dochodzi też kwestia kraju w którym auto ma awarię. Przykładowo w innym aucie innej marki klękło sprzęgło przy przebiegu 70k ( dla takiej megane to jak 20k). Serwis odmówił naprawy mimo tego, że według gwarancji zostało autu około 500km, ALE w kraju w którym jest w serwisie ta gwarancja skończyła się X km wcześniej. Koniec końców wymienili na nowe, ale ile potyczek i telefonów ( o nerwach nie mówiąc) to moje :D. Jak się udowodni, że auto powinno, a nie działa, i serwisowane było zgodnie ze sztuką to zrobią.

 

Przynajmniej przyznają się do błędu i wymieniają cały silnik, dużo większy problem mieli posiadacze TSI i FSI, a nie słyszałem, żeby komuś VAG wymienił silnik na nowy, a jak Renault zaczęło wymieniać niektóre silniki 1,2TCe to się zrobił wielki szum co błyskawicznie podchwyciły i nagłośniły Niemieckie media motoryzacyjne, AutoŚwiat na pierwszym miejscu stawiał 1,2TCe nie wspominając o bublach TSI i FSI 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.01.2020 o 10:04, witman napisał:

to efekt ślepej wiary w oleje typu long-life oraz interwałów wymiany co 30tys.km,

Ślepa wiara to jest w chorą wymianę oleju co 10 tys. Możesz sobie wymieniać nawet co 2 tys i nic to nie da, jeżeli warunki pracy silnika będą niekorzystne.

Przykładem jak w przybliżeniu powinny być użytkowane auta cywilne są ciągniki siodłowe. One silnik gaszą dopiero po przejechaniu kilkuset kilometrów na trasie. Interwały wymiany oleju 80-100 tys. Przebiegi po 1.5 mln km. A jak wygląda na dzień dzisiejszy eksploatacja aut w naszym społeczeństwie ? Jazda po mieście na zimnym oleju, krótkie odcinki, ostre przyśpieszanie i hamowanie, gaszenie i odpalanie silnika po naście razy na dobę. Kluczowy i decydujący wpływ na żywotność ma sposób eksploatacji auta i może w tej kwestii należałoby uzmysławiać ludzi ? , a nie tylko odsyłać ich na bezsensowną wymianę oleju i tłumaczyć to jako remedium na wszystkie bolączki. Kiedyś łańcuchy były naprawdę bezobsługowe i robiły duże przebiegi, bo nie było m.in. takiego skomplikowania jak teraz. Napędzały dwa koła zębate i to wszystko. Silniki nie miały takiego wysilenia w Nm jak obecnie, a oleje jakie zalewano to głównie mineralne, czasem półsyntetyki. Nie było boomu na super markowe syntetyczne Motule i inne. Łańcuchy są bardzo narażone na przeciążenia, bo przecież przenoszą duży moment obr. Dlatego jestem zdania i będę powtarzał, że warunki eksploatacyjne muszą być dla współczesnej  jednostki napędowej idealne i tego nie przeskoczysz wymianą oleju co 5 tys.

 

Tak dla porównania i zobrazowania. Ile czasu pociągnie zdrowotnie człowiek w pracy w warunkach szkodliwych i toksycznych ? Czy ciągła zmiana pracy na podobną będzie rozwiązaniem, czy zmiana pracy na zupełnie inną w zdrowym środowisku ?

 

Każdy ma rozum, to niech myśli i wyciąga wnioski.

 

 

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy mi jak widzę silniki, które musimy rozbierać i remontować w naszym warsztacie, a w ich książkach serwisowych widnieją wpisy interwałów olejowych wykonywanych co 30tys.

Obserwuję również nasze rodzinne auta w których olej jest wymieniany co 10~15tys.km

Kto w to nie wierzy nie musi i może w ogóle oleju nie wymieniać, a my zapraszamy na remont silnika :-)

 

   

 

i jeszcze o oleju i efekcie LSPI

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchyl rąbka tajemnicy i zdradź, jakie to silniki tak remontujecie, po jakim przebiegu rzeczywistym oraz jak było użytkowane auto. Skąd pewność, że takie sytuacje by nie miały miejsca przy wymianach poniżej 30 tys ? Czy można liczyć na odrobinę merytorycznej wypowiedzi z twojej strony, a nie odpowiedzi na zasadzie,  bo tak, bo ja wiem i mi wystarczy ?

Edytowane przez sKarlosMegane
  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo mojego materiału na tym forum wystarczy poszukać, nie będę się rozpisywał nad każdym silnikiem, bo wiem dobrze, że jak coś napiszę o dCi to się rozpęta awantura.

Ponadto przypomnę, że jest to wątek o łańcuchu w 1,2TCe 

 

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, mógłbyś posłuchać załączonego nagrania odgłosów silnika rano? Słychać tam stukanie w pierwszych 30 sekundach. W ciepłym silniku nie ma tego. Czy to objaw zużytego rozrządu? Dziękuję z góry.

Zimny_silnik.m4a

Edytowane przez ABCMegane
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!